StoryEditor
Producenci
11.03.2022 00:00

Lush zawiesza dostawy do Rosji i odkupuje należącą do Rosjanina ukraińską część biznesu  

Firma Lush poinformowała, że z dniem 10 marca zawiesiła dostawy dla swojego rosyjskiego licencjobiorcy i wstrzymała sprzedaż online do Rosji. Podjęła też decyzję o nabyciu udziałów w Lush Ukraine, które nie są obecnie w posiadaniu grupy.

Firma Lush poinformowała, że rosyjskie i ukraińskie sklepy sprzedające jej kosmetyki to biznesy licencyjne należące w 65 proc. do obywatela Rosji.

– W ciągu 20 lat rozwinął on sprzedaż na 48 sklepów w Rosji i 15 w Ukrainie, zatrudniając ponad 600 pracowników, którzy podzielają wartości takie jak ochrona środowiska i prawa zwierząt, sprawiedliwość społeczna i pokój – napisała firma w komunikacie.

Jednak wobec wydarzeń na Ukrainie z dniem 10 marca Lush zdecydował, że zawiesza dostawy do swojego rosyjskiego licencjobiorcy i wstrzymuje sprzedaż online do Rosji. Lakoniczny komunikat na rosyjskiej stronie informuje: „Sklep internetowy chwilowo nie przyjmuje zamówień. Ze względu na duże obciążenie sklepu internetowego potrzebujemy czasu na przesłanie Twoich zamówień i ulubionych produktów. Wkrótce wznowimy przyjmowanie zamówień! Zamówienia złożone przed 10.03 włącznie wysyłamy na czas”

W celu zabezpieczenia biznesu na Ukrainie firma Lush podjęła też decyzję o nabyciu udziałów w Lush Ukraine. Z informacji przekazanych przez firmę wynika, że jest ona w trakcie przeprowadzania tego procesu.

W dalszej części komunikatu firma wyjaśniała, że choć sklepy ukraińskie są zamknięte, a światowe sankcje ograniczają możliwości prowadzenia biznesu w Rosji, to obie okoliczności nie stanowią istotnego ryzyka dla grupy.

Zapewniła też, że stoi po stronie Ukrainy i jako swój krótkoterminowy cel przyjmuje zapewnienie funduszy pomocowych dla jej obywateli.

Udzieliliśmy wsparcia dla hotelu zapewniającego zakwaterowanie dla dzieci, które zostały ewakuowane z ostrzelanych dzielnic; dla organizacji charytatywnej zapewniającej wsparcie trzem szpitalom dziecięcym; lokalnym grupom mieszkańców, które dostarczają żywność i wodę do schronów przeciwbombowych lub karmią osoby odizolowane w domu. Wsparliśmy też organizacje charytatywne zajmujące się pozostawionymi i rannymi zwierzętami – informuje Lush w komunikacie.

Czytaj też: Marka Lush uruchomiła e-sklep dla polskich klientów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.08.2025 15:32
Kolejny mariaż food & beauty: Rare Beauty i Tajín we wspólnej limitowanej kolekcji
Nowa współpraca na linii branży spożywczej i urodowej umacnia już silny trend.Rare Beauty x Tajín

Rare Beauty, marka założona przez Selenę Gomez, połączyła siły z producentem przypraw Tajín, tworząc limitowaną edycję zestawu kosmetycznego Rare Beauty x Tajín Cheek & Lip Set. Kolekcja inspirowana jest kultowymi produktami Tajín – przyprawą Clásico oraz sosem Chamoy – i ma wprowadzić intensywne, żywe barwy do codziennej rutyny makijażowej. W skład zestawu wchodzą dwa pełnowymiarowe kosmetyki: róż Soft Pinch Liquid Blush w odcieniu Chamoy oraz błyszczyk Positive Light Luminizing Lip Gloss w odcieniu Clásico.

Róż Soft Pinch Liquid Blush Chamoy to głęboka czerwień wpadająca w brąz, natomiast błyszczyk Positive Light Luminizing Lip Gloss Clásico to intensywny terakotowy odcień z miedziano-złotymi drobinkami. Oba produkty mają oddawać charakterystyczną kolorystykę Tajín Clásico Seasoning oraz Tajín Chamoy Sauce. Jak podkreślają twórcy, celem kolekcji jest połączenie energii, kultury i radości, które niosą zarówno kulinarne, jak i kosmetyczne doświadczenia.

Współpraca została opatrzona komentarzami ze strony przedstawicieli obu marek. Selena Gomez zaznaczyła, że zestaw jest celebracją unikalności, wspólnoty i chwil, które łączą ludzi. Z kolei Luis Alfaro, Head of Marketing Tajín USA, podkreślił, że dla marki to nie tylko projekt kolorystyczny, ale także wspólne wartości – autentyczność, kreatywność i radość. Połączenie kosmetyków i kulinarnych inspiracji ma w tym przypadku wymiar zarówno estetyczny, jak i kulturowy.

image

Czemu branża spożywcza i kosmetyczna coraz częściej współpracują? Odpowiedź brzmi w neurobiologii.

Istotnym elementem przedsięwzięcia jest również aspekt społeczny. Rare Beauty w ramach tej współpracy zadeklarowała wsparcie finansowe dla Escuela Nacional de Cerámica – Narodowej Szkoły Ceramiki w Meksyku. Instytucja ta zajmuje się ochroną i rozwojem rzemiosła artystycznego, a także wspiera lokalnych twórców. Dzięki temu kolekcja Rare Beauty x Tajín nie tylko wnosi odważne barwy do makijażu, lecz także wspiera zachowanie i promocję meksykańskiego dziedzictwa artystycznego.

Na rynku kosmetycznym coraz wyraźniej widoczny jest trend łączenia branży spożywczej i urodowej, czego przykładem są nie tylko limitowane kolekcje inspirowane smakami czy aromatami, ale także kampanie oparte na kulinarnych skojarzeniach. Marki beauty coraz częściej sięgają po motywy związane z jedzeniem – od czekolady i kawy, przez owoce egzotyczne, aż po produkty charakterystyczne dla konkretnych kultur czy popularne fastfoody, jak pizza czy frytki. Takie współprace pozwalają firmom wyróżnić się na tle konkurencji, budować emocjonalne więzi z konsumentami oraz przyciągać uwagę młodszych odbiorców, którzy poszukują oryginalnych i zaskakujących doświadczeń zakupowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. wrzesień 2025 17:29