StoryEditor
Producenci
16.10.2019 00:00

Madonis: Najmodniejszy naturalny składnik kosmetyczny? Ekstrakt z konopi!

Dla nabywców kosmetyków naturalnych liczy się jakość, atrakcyjność podania, wiarygodność deklarowanych informacji, ale najbardziej skuteczność produktów – powiedziała Elżbieta Andrzejak, wiceprezes zarządu Madonis, podczas Forum Branży Kosmetycznej 2019. A jakich składników szukają konsumenci? Ostatnio bardzo polubili ekstrakt z konopi. Jednak szczyt jego popularności dopiero nadejdzie.

Konsumenci poszukują kosmetyków innowacyjnych, naturalnych na poziomie 95 proc. składników i z certyfikatami. – Niektóre sieci handlowe dopiero zaczynają budować półkę z takimi produktami. Inne mają już dość szeroką ich reprezentację, ale cały czas poszukują nowości w trendzie natury, eko, organiczności – zdradziła portalowi wiadomoscikosmetyczne.pl podczas Forum Branży Kosmetycznej Elżbieta Andrzejak, wiceprezes Madonis. Jej firma ma dla nich zarówno ekologiczne środki czystości pod marką Mill Clean Eco, jak i kosmetyki Nutka z certyfikatami Eco Label i Viva dla wegetarian i wegan.

Wciąż pracujemy też nad nowymi formulacjami i recepturami. Nie boimy się nowych marek i składników. W dobie mediów społecznościowych, ogólnodostępnego internetu łatwiej jest pokazać konsumentowi nowy produkt i zachęcić do niego. Jednak taki kosmetyk musi być dobrze „wycelowany” w konkretną grupę konsumentów – przyznała Elżbieta Andrzejak. Zdradziła przy okazji, że to co najbardziej liczy się dla nabywców kosmetyków naturalnych to jakość, atrakcyjność podania, wiarygodność deklarowanych informacji, ale najbardziej – skuteczność produktów. – Najlepszy naturalny, ekologiczny produkt nie zyska wiernych fanów jeśli nie będzie skuteczny – zastrzegła wiceprezes zarządu.

Jedną z ostatnich nowości zaoferowaną pod marką Nutka jest linia z Konopie Polskie. – Ekstrakt z konopi to ostatnio modny składnik. Równocześnie jest wdzięczny pod względem kosmetycznym i technologicznym. Jest też bezpieczny i myślę że szczyt jego popularności jeszcze przed nami – mówi nasza rozmówczyni z Madonis.

Więcej o kosmetykach z dodatkiem konopi pisaliśmy tutajA o oleju z konopnym tutaj

Krzysztof Chybiński, dyrektor handlowy Madonis, na stoisku firmy podczas Forum Branży Kosmetycznej 2019

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B poświęcona biznesowi kosmetycznemu, informująca o najważniejszych trendach na tym rynku, łącząca przemysł z handlem. Organizatorem Forum Branży Kosmetycznej jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca magazynów B2B "Wiadomości Kosmetyczne" i "Wiadomości Handlowe" oraz portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl. 7. Edycja Forum odbyła się 3 października br. w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 12:38
P&G zostaje Oficjalnym Partnerem Tour de France do 2028 roku
Tour de France to jedno z największych wydarzeń sportowych na świecie.Tour de France

Procter & Gamble ogłosił, że został Oficjalnym Partnerem Tour de France oraz Tour de France Femmes avec Zwift na kolejne trzy edycje wyścigu. Oznacza to obecność koncernu przy najbardziej medialnym wydarzeniu kolarskim we Francji aż do 2028 roku. Współpraca obejmie zarówno główny wyścig mężczyzn, jak i jego kobiecą odsłonę, która systematycznie rośnie pod względem widowni i znaczenia sportowego.

Zakres partnerstwa jest szeroki i obejmuje aktywacje wielokanałowe dla kluczowych marek P&G, takich jak Dash, Lenor, Pampers, Gillette, Venus, Fairy, Head & Shoulders i Oral-B. Konsumenci zobaczą działania zarówno w sklepach, jak i w ramach słynnej karawany reklamowej oraz podczas wydarzeń organizowanych na wybranych etapach Tour de France. Kampanie startują już przed rozpoczęciem wyścigu, m.in. w ramach programu „Champions riding for you”.

Procter & Gamble podkreśla, że dociera dziś do dziewięciu na dziesięć francuskich gospodarstw domowych, co czyni Francję jednym z jego kluczowych rynków w Europie. Koncern produkuje lokalnie część swoich marek, co wzmacnia jego pozycję w relacji z francuskimi partnerami handlowymi. Aktywność okołokolarska ma dodatkowo poszerzyć obecność P&G w punktach sprzedaży.

Partnerstwo obejmujące lata 2026–2028 oznacza, że firma będzie obecna przy trzech kolejnych edycjach obu Tourów. Współpraca ma obejmować zarówno zwiększoną ekspozycję marek, jak i działania skierowane do fanów kolarstwa odwiedzających starty i mety etapów. P&G będzie częścią oficjalnych struktur wydarzenia przez cały cykl przygotowań i trwania wyścigów.

Według organizatorów, porozumienie wzmacnia zaangażowanie P&G w rynek francuski poprzez jedną z najbardziej rozpoznawalnych platform sportowych w Europie. Dzięki połączeniu działań w sklepach, obecności medialnej i aktywacji eventowych koncern zamierza zwiększyć rozpoznawalność swoich marek oraz intensyfikować współpracę z sieciami handlowymi na jednym z najważniejszych rynków detalicznych w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 13:24