REKLAMAWebinarium DZP_baner główny_maj-czerwiec 2022

KONSUMENT i TRENDY

 

27 stycznia 2022, 10:30



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Konsumenci potrzebują jasności, przejrzystości, elastyczności i szerokiego wyboru opcji, aby móc podejmować decyzje odpowiadające na ich indywidualne i zmienne potrzeby, a także na zmieniające się okoliczności

Konsumenci potrzebują jasności, przejrzystości, elastyczności i szerokiego wyboru opcji, aby móc podejmować decyzje odpowiadające na ich indywidualne i zmienne potrzeby, a także na zmieniające się okoliczności (fot. shutterstock)

Jednym z trzech trendów, które wg. firmy badawczej Mintel wpłyną na globalny rynek konsumencki w roku 2022, jest potrzeba podejmowania świadomych decyzji. Marki będą więc musiały włożyć więcej wysiłku w dostarczenie swoim klientom rzetelnych, jasnych informacji. Detaliści – zwłaszcza działający w e-commerce – powinni natomiast postawić na rozwój technologii predykcyjnych.

REKLAMAWebinarium DZP_belka w artykule_maj-czerwiec 2022

W przedłużającym się stanie niepewności, wynikającym z wciąż utrzymującej się pandemii COVID-19, konsumenci pragną odzyskać poczucie kontroli nad swoim życiem. Uwagę na to zwrócili analitycy Mintela:

– Poczucie zagubienia i niepewności finansowej wywołane i spotęgowane przez pandemię sprawia, że konsumenci odczuwają potrzebę kontrolowania każdego aspektu swojego życia. Jednocześnie zalew nierzetelnych informacji i fake newsów powoduje stan dezinformacji i sprawia, że konsumentom trudniej weryfikować otaczające ich komunikaty, aby móc podejmować świadome decyzje – mówi Simon Moriarty, director of Mintel Trends EMEA.

Dodaje, że konsumenci potrzebują jasności, przejrzystości, elastyczności i szerokiego wyboru opcji, aby móc podejmować decyzje odpowiadające na ich indywidualne i zmienne potrzeby, a także na zmieniające się okoliczności.

W związku z tym Mintel rekomenduje markom, aby przekazywały odpowiednie informacje i oferowały opcje potrzebne konsumentom do tego, by poczuli, że mają wszystko pod kontrolą.

Marki będą musiały włożyć więcej wysiłku w dostarczenie konsumentom rzetelnych informacji oraz znalezienie równowagi pomiędzy cenzurą a autentycznością. Wyścig o najszybszą dostawę towaru do odbiorcy będzie ewoluował w stronę większej elastyczności, dając konsumentowi więcej kontroli nad tym, kiedy pojawi się dany produkt oraz dopasowując dostawę do harmonogramu i konkretnych potrzeb konsumenta – mówi Moriarty.

Mintel prognozuje, że konsumencka potrzeba poznania potencjalnych rezultatów będzie wpływała na rozwój technologii predykcyjnych, które pomogą przewidywać niepożądane skutki.

Już teraz wielu detalistów korzysta z technologii predykcyjnych – gromadzi informacje o tym, jacy konsumenci kupują dane produkty, aby ustalić wzorce. Wzory te są wykorzystywane do późniejszego dostosowania kampanii reklamowych np. w internecie podczas zakupów online. Wiele e-sklepów udostępnia konsumentom listę przedmiotów kupionych przez klientów o podobnych zainteresowaniach. Odbywa się to automatycznie za pomocą technologii predykcyjnej.

– Technologia predykcyjna będzie ewoluować, aby dać konsumentom możliwość spokojnego planowania zakupów – podsumowuje ekspert Mintela.

Czytaj też: Mintel: trzy globalne trendy konsumenckie na 2022 rok

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony