StoryEditor
Producenci
14.03.2023 00:00

#MniejZnaczyWięcej, czyli jak łączyć korzyści produktów z korzyściami dla planety? – wyzwanie ekologiczne Mustela

Kampania #MniejZnaczyWięcej, która ma na celu pokazanie, jak każdy z nas może realnie wpłynąć na ochronę środowiska / fot. materiały partnera
Laboratoires Expanscience, producent marki dermokosmetyków Mustela, jako pierwsze na świecie laboratorium farmaceutyczne i dermokosmetyczne, otrzymało certyfikat B-Corp, który przyznawany jest firmom spełniającym wysokie standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Marka Mustela rozpoczęła właśnie kampanię #MniejZnaczyWięcej, która ma na celu pokazanie, jak w prosty sposób, każdy z nas może realnie wpłynąć na ochronę środowiska.

Nikt nie daje z siebie wszystkiego bez ważnego powodu. My dajemy z siebie wszystko każdego dnia. Mamy ku temu ogromną motywację i chętnie podzielimy się tym, z czego ona wynika! Jako pierwsze na świecie laboratorium farmaceutyczne i dermokosmetyczne otrzymaliśmy certyfikat B-Corp, który przyznawany jest firmom, które chcą być nie tylko najlepsze na świecie, ale przede wszystkim NAJLEPSZE DLA ŚWIATA. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zagwarantować najwyższą jakość i bezpieczeństwo naszych produktów, sięgając po innowacyjne rozwiązania, które nie tylko ułatwiają codzienną pielęgnację, ale także odpowiadają potrzebom nawet najbardziej wymagającej skóry. 


To, co skłania nas do podejmowania licznych wyzwań i inicjatyw, to nasza planeta, która stoi w obliczu wielu zagrożeń: środowiskowych, społecznych i gospodarczych. Wiemy, że sposób prowadzenia przez nas biznesu oddziałuje w ogromnym stopniu na to, jaki świat pozostawimy naszym dzieciom. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele na 10 i 20 kolejnych lat, aby stać się firmą o pozytywnym i regenerującym wpływie. Zamierzamy realizować naszą strategię, zaczynając od małych kroków i zachęcamy do tego również użytkowników naszej marki, bowiem nawet drobne zmiany w codziennych nawykach i pielęgnacyjnej rutynie, mogą mieć znaczący wpływ na ochronę naszej planety! 
Marka Mustela rozpoczęła właśnie kampanię #MniejZnaczyWięcej, która ma na celu pokazanie, jak w prosty sposób, każdy z nas może realnie wpłynąć na ochronę środowiska. Od czego więc zacząć? 


1. Świadomość co do ilości zużywanych produktów. Dla każdego rodzica będzie oczywiste, że jednym z produktów, używanych w ilościach masowych, są jednorazowe chusteczki nawilżane. Tymczasem statystycznie, rocznie sprzedaje się niemal 68 miliardów jednorazowych chusteczek, które dają sumę 511 ton odpadów! Te liczby napawają niepokojem. Ale czy realne jest, że zrezygnujemy z używania nawilżanych chusteczek? Zapewne nie, ale możemy to zużycie próbować ograniczać.  Nowa strategia marki Mustela obejmuje swego rodzaju sytuacyjne rozwiązanie, dostarczając produkty do użytku w domu i poza nim. W „chusteczkowym portfolio” marki pojawiły się eko chusteczki wielokrotnego użytku, które doskonale sprawdzają się w oczyszczaniu delikatnej skóry dziecka w domowym zaciszu, przy użyciu np. oczyszczającej wody bez spłukiwania. Na potrzeby spacerów, czy podróży, powstały z kolei chusteczki z biodegradowalnymi włóknami Layocell i włóknami z organicznej bawełny, które nie zawierają plastiku i są przyjazne dla środowiska!


2. Zapobieganie marnowaniu produktu. Komu z nas nie zdarzyło się wylać zbyt dużej ilości szamponu do włosów lub żelu do mycia, naciskając za mocno tubę…? Coraz to bardziej nowoczesne opakowania, potrafią niekiedy komplikować korzystanie z produktu. Sposobem na aplikację odpowiedniej ilości preparatu są produkty w kostce. Najnowszy w rodzinie marki Mustela – Szampon w kostce, to rozwiązanie dla wszystkich domowników, znakomicie wpisujący się w zakreślający coraz szersze kręgi popularności trend skinimalizmu (to dla wielu nowy termin, ale w przypadku mężczyzn, w sposób naturalny króluje jakby od zawsze – panowie cenią sobie bowiem proste, wielofunkcyjne rozwiązania). Kostka myjąca o prostym składnie, może być stosowana zarówno do oczyszczania skóry, jak i mycia włosów. Ten produkt sprawdzi się naprawdę u każdego (jeśli chodzi o dzieci – rekomenduje się stosowanie u tych powyżej 3 r.ż), nawet w przypadku dłuższych włosów, co do których istnieje obawa, czy szampon w kostce im podoła i czy po jego zastosowaniu nie będzie problemu z ich rozczesaniem. Mustela zadbała nie tylko o przyjemność stosowania (miękka, przyjemna piana, wygodny, dopasowany do dłoni kształt liścia), ale także o naturalne składniki aktywne, które kondycjonują włosy i ciało.


3. Podejście typu smart! Prawda jest taka, że jako konsumenci, zużywamy zbyt dużą ilość kosmetyków, które nie zawsze udaje nam się wykorzystać do końca. To dlatego idea produktów wielofunkcyjnych zyskuje coraz większe uznanie. I na ten trend marka Mustela ma swoją odpowiedź w postaci Multifunkcyjnego Balsamu z 3 ekstraktami z awokado, który może być stosowany jako odżywczy i nawilżający krem do dłoni, regenerująca maska na popękaną skórę stóp, suchą skórę kolan i łokci, podrażnione i suche wargi ust, czy jako regenerująca i odżywcza maseczka do twarzy oraz produkt zabezpieczający przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak wiatr i mróz! Organiczny produkt o minimalistycznym składzie, zawierający całe awokado i składający się w 99,7% składników pochodzenia naturalnego to prawdziwe S.O.S. na suche partie twarzy i ciała. Zamknięty w aluminiowej tubie, nadającej się do ciągłego recyklingu, pozwala na wyciśnięcie cennej zawartości do końca. 

Czytaj także: 

Marzec międzynarodowym miesiącem firm z certyfikacją B-Corp

Jaki świat zostawimy naszym dzieciom? MUSTELA podejmuje wyzwanie ekologiczne

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 16:49
Kim Kardashian zamyka SKKN by Kim – czas na SKIMS Beauty
Kim Kardashian zmienia strategię swojego imperium.Shutterstock

Po nieco ponad trzech latach działalności marka SKKN by Kim oficjalnie zakończyła sprzedaż. 29 czerwca 2025 roku zniknęła z rynku, niemal bez żadnego komunikatu – nawet profil na Instagramie nie poinformował obserwatorów o zamknięciu. To kolejny kosmetyczny projekt Kim Kardashian, który nie przetrwał próby czasu – wcześniej, w 2021 roku, zakończyło działalność KKW Beauty. SKKN by Kim, uruchomione w 2022 roku, nie zdobyło jednak masowej popularności.

Wysokie ceny i brak bestselleru sprawiły, że marka nie przyciągnęła szerokiej grupy klientów. Kompletny, dziewięcioetapowy zestaw pielęgnacyjny kosztował ponad 600 dolarów, co dla wielu okazało się barierą nie do pokonania. W ciągu trzech lat na rynku SKKN by Kim nie wypuściło żadnego hero productu, który mógłby stać się rozpoznawalnym symbolem brandu. Krytycy wskazywali też na podobieństwo kosmetyków do istniejących już produktów innych firm.

Decyzja o zamknięciu wpisuje się w szerszą strategię konsolidacyjną. W marcu 2025 roku SKIMS – odnosząca ogromne sukcesy marka odzieżowa Kardashian, wyceniana na 4 mld dolarów – przejęła większościowy pakiet udziałów w SKKN oraz dodatkowe 20 proc. należące wcześniej do Coty. W tym samym czasie pojawił się pierwszy sygnał, że szykowane jest „nowe otwarcie” pod szyldem SKIMS. To właśnie wtedy na Instagramie SKKN pojawiła się zapowiedź, że marka „przygotowuje się do ponownego startu”.

Zamknięcie SKKN nie oznacza jednak wycofania się Kim Kardashian z branży beauty. Wszystko wskazuje na to, że w 2026 roku zadebiutuje SKIMS Beauty, które ma połączyć modę, pielęgnację i kosmetyki kolorowe w ramach jednej marki. Przedsmakiem tego kierunku była premiera opaski modelującej Seamless Sculpt Face Wrap – pierwszego produktu beauty sygnowanego przez SKIMS, który wywołał szeroką dyskusję w branży. W ten sposób Kim Kardashian buduje spójne imperium, w którym SKIMS stanie się marką obejmującą nie tylko ubrania, ale także produkty kosmetyczne nowej generacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 10:27
Milena Gasperowicz-Burdyńska nową szefową marketingu Avon Polska
W 2026 roku będziemy świętować 140-lecie Avon – to moment, aby przypomnieć o naszej historii, a jednocześnie otwierać nowe rozdziały z misją, która inspiruje kolejne pokolenia – mówi Gasperowicz-Burdyńska.Avon Polska

Z początkiem września stanowisko Head of Marketing w Avon Polska objęła Milena Gasperowicz-Burdyńska, zastępując Daniela Przemęckiego. Doświadczona menedżerka ma odpowiadać za dalsze wzmacnianie pozycji marki i spójność działań marketingowych w Polsce – jednym z najważniejszych rynków Avonu w Europie.

Nowa szefowa marketingu związana jest z Avon od ponad dekady. W tym czasie odpowiadała m.in. za integrację strategii brandowych, mediowych i retailowych w kanale sprzedaży bezpośredniej oraz w partnerskich sieciach handlowych. Jej doświadczenie obejmuje również zarządzanie dużymi projektami marketingowymi na skalę międzynarodową.

Milena Gasperowicz-Burdyńska specjalizuje się w kampaniach marketingowych 360°, obejmujących jednoczesne działania w różnych kanałach komunikacji. Ma na swoim koncie tworzenie globalnych, wieloletnich strategii wzrostu kategorii produktowych, w tym projektowanie innowacji portfelowych i wdrażanie strategii cenowych dopasowanych do potrzeb zróżnicowanych rynków.

Awans menedżerki jest ważnym krokiem w rozwoju Avonu w Polsce. Krajowy rynek należy do kluczowych w Europie, co wynika z dużej skali sprzedaży, rozbudowanej sieci Konsultantek oraz rosnącej obecności marki w kanale retail. Dzięki temu lokalne działania marketingowe mają bezpośredni wpływ na wyniki firmy w całym regionie.

Zmiana na stanowisku Head of Marketing w Avon Polska otwiera nowy etap w strategii marki na polskim rynku. Firma zapowiada dalsze inwestycje w spójne działania komunikacyjne i rozwój innowacji produktowych, które mają umocnić jej przewagę konkurencyjną w sektorze beauty i FMCG.

Milena Gasperowicz-Burdyńska będzie gościem tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się 16 października w hotelu Arche Krakowska w Warszawie. Weźmie udział w debacie Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie, podczas której będą omawiane m.in. następujące zagadnienia:

  • Trendy, które zmieniają rynek. Sektor kosmetyczny pod presją konsumentów i ich oczekiwań
  • AI i jej agenci: strategie producentów i sprzedawców marek kosmetycznych w kontekście rozwoju nowych technologii
  • Demografia i migracje: jak zmieniają rynek kosmetyczny 
  • Strategie firm kosmetycznych i detalicznych w świecie gwałtownych zmian i niestabilności
  • Wzrost i rozwój biznesu w czasach gwałtownego wzrostu kosztów
  • Zielona transformacja, greenwashing i wyzwania legislacyjne w sektorze kosmetycznym
  • Kanały sprzedaży, które zmieniają rynek i zachowania konsumentów
  • Beauty AD 2030. Możliwe scenariusze i potencjalne wyzwania dla sektora drogeryjnego

W debacie uczestniczyć będą również: Monika Kolaszyńska (prezes zarządu Super-Pharm Poland), Agnieszka Mosurek-Zava (EVP/CEO Douglas Poland & CEE), dr inż. Justyna Żerańska (dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego), Artur Kołodziejczyk (prezes Drogerii Natura), Olena Kobylchenko (menadżer ds. ESG, GS1) oraz Paulina Makowiecka (head of marketing, Abriga).

 

Więcej informacji o Forum Branży Kosmetycznej 2025

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. październik 2025 20:51