REKLAMAWebinar Żabka_edukacja

RAPORTY I ANALIZY

SUROWCE

23 listopada 2022, 16:19

Tymianek, żeń-szeń i trawa pszeniczna mogą być, zdaniem naukowców publikujących w Molecule, nowymi superskładnikami w pielęgnacji skóry (Shutterstock)

Nowe badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym Molecules sugeruje, że preparaty ziołowe zawierające tymianek, trawę pszeniczną i żeń-szeń wraz z kwasem ferulowym i galusowym są najbardziej obiecującymi półproduktami naturalnymi, jeśli chodzi o formulacje nowych kosmetyków o właściwościach przeciwstarzeniowych skóry.

REKLAMATestowane przez WK Ohjo

W artykule opublikowanym w czasopiśmie Molecules naukowcy opisują rozwój nowych dermokosmetyków, który gwałtownie przyspieszył ze względu na zapotrzebowanie konsumentów na produkty nieinwazyjne o niewielkich skutkach ubocznych. Ponadto naturalne związki pochodzenia roślinnego i preparaty pochodzenia naturalnego, ze względu na ich bezpieczeństwo i substancje czynne, zostały istotnie spopularyzowane. Na tej podstawie naukowcy opublikowali nową analizę, której celem było zidentyfikować ostatnie postępy w badaniach produktów pochodzenia roślinnego, w tym preparatów i wyizolowanych związków o właściwościach przeciwstarzeniowych skóry.

Należy zauważyć, że odpowiednie związki pochodzenia roślinnego, takie jak resweratrol, kurkumina, kwercetyna, sylimaryna i bakuchiol, a także kilka preparatów ziołowych zawierających olejek z dzikiej róży (Rosa moschata), ekstrakt z borówki czarnej (Vaccinium myrtillus), lukrecji (Glycyrrhiza) glabra) lub olej z nasion granatu (Punica granatum) nie zostały omówione w tym przeglądzie, ponieważ te związki lub ekstrakty roślinne zostały już włączone do wielu produktów rynkowych, które twierdzą, że mają właściwości przeciwstarzeniowe skóry", napisała Erika F. Costa. Zamiast tego zespół naukowców opisał pojawiający się potencjał Thymus vulgaris, żeń-szenia Panax, Triticum aestivum i Andrographis paniculate, a także kwasu ferulowego i galusowego.

Thymus vulgaris (tymianek)

W badaniu klinicznym z podwójnie ślepą próbą, kontrolowanym placebo, mającym na celu kontrolę procesu starzenia się skóry, standaryzowany preparat fitokosmetyczny znacznie zmniejszył zmarszczki na twarzy i linie mimiczne, a także wsparł poprawę owalu twarzy u ochotniczek po zastosowaniu miejscowym. Niedawne badania na myszach wykazały również właściwości wspomagające preparatów na bazie tymianku w gojeniu się ran i zmniejszenie łuszczycy, takiej jak powstającej wskutek stanów zapalnych stawów.

Ginseng Panax (Żeń-szeń)

Stwierdzono, że żeń-szeń, ginsenozydy i ich pochodne wspomagają leczenie wielu chorób skóry, hamując melanogenezę in vivo i in vitro, chroniąc skórę przed promieniowaniem UV, wspomagając gojenie się ran skóry, działając przeciwzmarszczkowo i nawilżając skórę. Preparaty na bazie żeń-szenia wykazały również działanie hamujące atopowe zapalenie skóry. Obszerne prace przeglądowe zawierające charakterystykę farmakologiczną i chemiczną preparatów ziołowych i wyizolowanych związków z żeń-szenia oraz główne mechanizmy jego działania związane z jego właściwościami przeciwstarzeniowymi (przeciwzmarszczkowe, zwiększające elastyczność skóry, hamujące melanogenezę, nawilżające, przeciwtrądzikowe, przeciw atopowemu zapaleniu skóry i przeciw wypadaniu włosów) wskazują tę roślinę leczniczą jako potencjalny surowiec i źródło związków chemicznych przydatnych do opracowywania nowych produktów przeciwstarzeniowych skóry.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1