StoryEditor
E-commerce
22.06.2023 00:00

Morgan Stanley: Amazon może prześcignąć Walmart w kategorii kosmetycznej, Ulta goni konkurencję

Amazon i Walmart walczą o pozycję lidera w segmencie sprzedażowym kosmetyków, podczas gdy Ulta - ”amerykański Rossmann” goni rywali / Suzy Hazelwood via Pexels
W swoim komunikacie analitycznym Morgan Stanley przekazał inwestorom, że według ich prognoz Amazon wyprzedzi Walmart na rynku kosmetycznym w USA. Przewiduje się, że branża ta będzie średnio rosnąć o 3 proc. do 2025 roku, a Amazon zyska przewagę i zajmie prowadzącą pozycję.

Amazon ma wyprzedzić Walmart Inc. jako największy sprzedawca kosmetyków w USA do 2025 r., napisali analitycy z Morgan Stanley pod kierownictwem Simeona Gutmana w nocie badawczej. Amazon będzie stanowił około 14,5 proc. rynku, który może osiągnąć wartość 180 miliardów dolarów do 2025 roku, a  Walmart -  około 13 proc. - donosi Investing.com. W komunikacie od analityków z Morgan Stanley czytamy:

"Szacujemy, że udział AMZN osiągnie ~14,5 proc. w 2025 (+250 punktów bazowych w porównaniu do 2022), podczas gdy WMT utrzyma swój ~13 proc. udział do 2025 [...] Nasza liczba WMT US nie obejmuje Sam‘s Club (wyświetlanego osobno w naszym modelu); nawet uwzględniając Sam‘s Club, łączny udział WMT (~14,2 proc.) powinien nadal być niższy od udziału AMZN do 2025 [...] W ramach handlu elektronicznego widzimy, że AMZN stanowi ~ 46,5 proc. rynku do 2025 (w porównaniu do ~ 43 proc. obecnie)".
 

Źródło: Bloomberg


Podczas gdy sprzedawcy artykułów spożywczych nadal mają wiodący udział w amerykańskim rynku kosmetycznym, stanowiący około 29 proc., ich udział zmniejszył się z czasem, a wyspecjalizowani detaliści, tacy jak Ulta Beauty Inc. i Sephora, należą do największych beneficjentów. Zyski Amazona nadejdą, ponieważ firma będzie nadal zwiększać swój udział w rynku e-commerce, który ma stanowić 46,5 proc. do 2025 r., napisał Gutman w notatce. Amazon zyskał we wtorek 0,6 proc., podczas gdy Walmart spadł o mniej niż 1 proc. Akcje Amazona, które w zeszłym roku straciły prawie połowę swojej wartości, w tym roku odbiły się i wzrosły o 50 proc. Tymczasem akcje Walmart odnotowały stosunkowo stabilną krzywą wzrostu w ciągu ostatnich pięciu lat, a akcje wzrosły o 9,3 proc. w 2023 r.

Przed COVID-19, ULTA zwykle zyskiwała rocznie około 40 punktów bazowych udziału w rynku. Jednak zaktualizowana prognoza przewiduje roczny wzrost udziału na poziomie około 20 punktów bazowych w latach 2023-2025, ponieważ działalność firmy powraca do normalności po rekordowym wzroście w latach 2021-2022. Nasza wyższa prognoza opiera się na ekspozycji ULTA na szybko rozwijające się podkategorie, takie jak kosmetyki do pielęgnacji skóry i kosmetyki kolorowe.

Dodatkowo, Morgan Stanley zaktualizował swoją prognozę dla Ulta Beauty na rok 2025, podnosząc ją z około 3 proc. do około 4 proc.

Czytaj także: Ulta Beauty w obliczu pozwu w związku z rzekomym użyciem „powtarzania sesji”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 18:14