REKLAMABanner Główny_Dexpol_listopad-grudzień 2020

HANDEL I DYSTRYBUCJA

 

9 czerwca 2020, 11:23



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Najnowszy numer Wiadomości Kosmetycznych jest już dostępny!

Najnowszy numer Wiadomości Kosmetycznych jest już dostępny! (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Majowe wydanie Wiadomości Kosmetycznych to przede wszystkim temat pielęgnacji i higieny skóry. Poświęcamy mu cały raport o kategorii. Barbara Goździkowska z Drogerii Natura w rozmowie z nami mówi o perspektywach odbudowy strat na rynku kosmetycznym spowodowanych przez COVID-19. Piszemy również o tym w jaki sposób drogerie korzystają na franczyzie. 

REKLAMA

Efekt szminki jednak działa – wskazują na to dane Nielsena, według których sprzedaż kosmetyków   w drugiej połowie maja wyraźnie ruszyła. Zbiegło się to z poluzowaniem pandemicznych obostrzeń – na wolnym powietrzu nie trzeba już chodzić w maskach ochronnych. Sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy wzrosła aż o 169 proc. rok do roku, do makijażu oczu o 160 proc., a do ust – o 95 proc. Konsumenci chętnie kupują także produkty z innych kategorii kosmetycznych. Już czas by zadbać o ciało, które latem jest bardziej odsłonione. Dlatego pielęgnacji skóry poświęciliśmy kolejną część Akademii Wiadomości Kosmetycznych.

 
 
 
 
 

Wzrosty sprzedaży dobre wiadomości po bardzo trudnym kwietniu. To właśnie wtedy handel zaliczył największe tąpnięcie. Wszyscy liczą się z tym, że jeszcze długo potrwa zanim do stanu sprzedaży sprzed pandemii wrócą galerie handlowe, a tym samym trudno będzie ich najemcom dojść do normalnego poziomu sprzedaży. Strat wynikających z blisko dwumiesięcznego lockdown nie zrekompensuje rosnąca sprzedaż online. Jednak, zdaniem Barbary Goździkowskiej, prezes sieci drogerii Natura, w ciągu kilku najbliższych miesięcy rynek kosmetyczny zacznie się odbudowywać. Będą go kształtować troska o zdrowie i higienę, ale także robienie sobie drobnych przyjemności, by poczuć się lepiej, odreagować.

Sieci drogeryjne weryfikują swoje plany inwestycyjne, ale z nich nie rezygnują. Również sieci franczyzowe, które otwierają kolejne drogerie pod swoimi szyldami. Jak twierdzi Teresa Jonas, prezes sieci Drogerie Polskie, paradoksalnie chętnych do przystąpienia do takich projektów jest jeszcze więcej wśród przedsiębiorców działających dotychczas w innych branżach.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony