StoryEditor
Handel
09.06.2020 00:00

Najnowszy numer Wiadomości Kosmetycznych już dostępny do pobrania!

Majowe wydanie Wiadomości Kosmetycznych to przede wszystkim temat pielęgnacji i higieny skóry. Poświęcamy mu cały raport o kategorii. Barbara Goździkowska z Drogerii Natura w rozmowie z nami mówi o perspektywach odbudowy strat na rynku kosmetycznym spowodowanych przez COVID-19. Piszemy również o tym w jaki sposób drogerie korzystają na franczyzie. 

Efekt szminki jednak działa – wskazują na to dane Nielsena, według których sprzedaż kosmetyków   w drugiej połowie maja wyraźnie ruszyła. Zbiegło się to z poluzowaniem pandemicznych obostrzeń – na wolnym powietrzu nie trzeba już chodzić w maskach ochronnych. Sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy wzrosła aż o 169 proc. rok do roku, do makijażu oczu o 160 proc., a do ust – o 95 proc. Konsumenci chętnie kupują także produkty z innych kategorii kosmetycznych. Już czas by zadbać o ciało, które latem jest bardziej odsłonione. Dlatego pielęgnacji skóry poświęciliśmy kolejną część Akademii Wiadomości Kosmetycznych.

 
 
 
 
 

Wzrosty sprzedaży dobre wiadomości po bardzo trudnym kwietniu. To właśnie wtedy handel zaliczył największe tąpnięcie. Wszyscy liczą się z tym, że jeszcze długo potrwa zanim do stanu sprzedaży sprzed pandemii wrócą galerie handlowe, a tym samym trudno będzie ich najemcom dojść do normalnego poziomu sprzedaży. Strat wynikających z blisko dwumiesięcznego lockdown nie zrekompensuje rosnąca sprzedaż online. Jednak, zdaniem Barbary Goździkowskiej, prezes sieci drogerii Natura, w ciągu kilku najbliższych miesięcy rynek kosmetyczny zacznie się odbudowywać. Będą go kształtować troska o zdrowie i higienę, ale także robienie sobie drobnych przyjemności, by poczuć się lepiej, odreagować.

Sieci drogeryjne weryfikują swoje plany inwestycyjne, ale z nich nie rezygnują. Również sieci franczyzowe, które otwierają kolejne drogerie pod swoimi szyldami. Jak twierdzi Teresa Jonas, prezes sieci Drogerie Polskie, paradoksalnie chętnych do przystąpienia do takich projektów jest jeszcze więcej wśród przedsiębiorców działających dotychczas w innych branżach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
30.06.2025 14:30
Logistyczna precyzja na miarę XXI wieku – jak Notino dostarcza kosmetyki w rekordowym tempie
Nowy magazyn został zaprojektowany tak, by zoptymalizować proces pakowania przesyłek.Agata Grysiak

Rynek e-commerce przyspiesza z każdym rokiem, a klienci coraz częściej uznają dostawę w 48–72 h za standard. Notino – największy internetowy sprzedawca kosmetyków i produktów zdrowotnych w Europie – odpowiedziało na ten trend, projektując system, który potrafi zamknąć cały łańcuch od kliknięcia „Kup teraz” do doręczenia paczki nawet w mniej niż trzy dni.

image
Robot pomagający pracownikom i pracownicom pakować zamówienia.
Agata Grysiak
Zaraz po zatwierdzeniu transakcji zamówienie trafia do inteligentnego systemu sterującego ruchem w sieci magazynów. Algorytmy w czasie rzeczywistym analizują kolejność kompletacji, obłożenie linii pakujących oraz dostępność kurierów, co skraca „czas przestoju” do minut zamiast godzin. Dzięki temu już na początku drogi każda paczka uzyskuje priorytetowe okno transportowe, kluczowe dla dostawy w mniej niż 72 godziny.

Fundamentem sukcesu jest ultranowoczesne centrum dystrybucji uruchomione w Polsce w 2024 r. Hala o powierzchni 25 000 mkw mieści aż 9 km regałów, na których w szczycie może równocześnie znajdować się ponad 300 000 produktów. Już w pierwszych 12 miesiącach obiekt obsłużył 6,5 milionów zamówień, czyli średnio ponad 17 800 paczek dziennie.

Jak powiedział Wiadomościom Kosmetycznym Marcin Niestatek, Head of Warehouse w magazynie w Głuchowie pod Łodzią, 

największym wyzwaniem przy projektowaniu procesu, od inboundu do outboundu, było to, że wszystko szło zgodnie z flow. Wykorzystanie do maksimum przestrzeni również było sporą próbą kompetencji, bo jak wiadomo - miejsce kosztuje. Nasi koledzy z business development mają swój know-how, dzielą się tym z nami, obserwują, co się dzieje w innych magazynach i implementują najlepsze praktyki u nas.

Centrum w Polsce przetwarza 60 proc. całego wolumenu magazynowego firmy i obsługuje rynki o łącznym udziale 15 proc. w przychodach Notino w roku finansowym 2023/2024. Z jednego miejsca wychodzą przesyłki nie tylko na terenie kraju, lecz także do Niemiec, Skandynawii, państw bałtyckich oraz Ukrainy – razem kilkanaście tysięcy kilometrów tras dziennie.

image
Dwunastometrowe regały w magazynie w Głuchowie.
Agata Grysiak

Na linii pakującej działają moduły automatycznego kompletowania, pakowania i etykietowania, zdolne obsłużyć do 1 200 paczek na godzinę. Jeżeli klient wybrał personalizację, produkt przechodzi przez stanowisko grawerowania laserowego bez wydłużania cyklu. System Cubiscan mierzy każdą paczkę co do milimetra, ograniczając ilość „powietrza” w opakowaniach nawet o 30 proc. Dodatkowa kontrola rentgenowska podnosi bezpieczeństwo, a algorytmy wyboru przewoźnika analizują punkt docelowy, masę i wymiary, aby dobrać najszybszą z ponad 50 możliwych tras kurierskich. Dzięki temu Notino zamyka logistyczną pętlę z precyzją godną szwajcarskiego zegarka, a liczby potwierdzają, że szybkość i skala mogą iść w parze.

Zobacz też: Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2025 21:51
Dyrektor finansowa największej w USA sieci z kosmetykami po roku pracy zrezygnowała ze swojego stanowiska
Ulta Beauty to największy sprzedawca detaliczny kosmetyków w USAShutterstock

Ulta Beauty – amerykańska sieć sklepów z kosmetykami i produktami do pielęgnacji ciała, będąca zarazem największym sprzedawcą detalicznym kosmetyków w Stanach Zjednoczonych, zaczyna nowy rozdział. W środę ze stanowiska zrezygnowała dyrektor finansowa Paula Oyibo.

Oyibo pełniła rolę CFO od niewiele ponad roku. Na swojego tymaczasowego następcę wyznaczyła Chrisa Lialiosa – osobę z wewnątrz firmy. 

Paula Oyibo pracowała w Ulta Beauty od 2019 roku, stanowisko dyrektor finansowej objęła w kwietniu 2024. Zastąpiła wówczas wieloletniego dyrektora finansowego Scotta Setterstena.

Chris Lialios dołączył do Ulta Beauty w 1999 roku, zajmując w firmie różne stanowiska, związane z księgowością i finansami.

Ulta Beauty, która poinformowała o podjęciu poszukiwań nowego dyrektora finansowego poza firmą, potwierdziła swój roczny cel wzrostu sprzedaży do 1,5 proc. Sieć podniosła swój roczny cel zysku w maju, co miało wsparcie w silnym popycie na nowe produkty (w tym marki kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz kategoria K-beauty).

Ulta Beauty jest największą siecią detaliczną z kosmetykami w USA. Oferuje produkty zarówno marek premium, jak i drogeryjne, o bardziej przystępnych cenach. W swoim asortymencie posiada kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, perfumy, a także akcesoria kosmetyczne. Ponadto Ulta Beauty oferuje usługi salonowe, w tym fryzjerstwo i wykonywanie makijażu. 

Ulta Beauty nie prowadzi na razie sklepów poza Stanami Zjednoczonymi, choć nie wyklucza ekspansji w przyszłości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:43