StoryEditor
Apteki
05.04.2020 00:00

Neuca sprowadziła do Polski miliony maseczek. Rekomendowana cena w aptece: 2,50 zł

Grupa Neuca, największy dystrybutor leków do aptek w Polsce, sprowadziła do kraju 8 mln maseczek ochronnych w rekomendowanej dla pacjenta cenie 2,50 zł za sztukę. – To pierwszy, z wielu zaplanowanych przez nas transportów. z pewnością zaowocuje to spadkiem cen u operujących na rynku licznych spekulantów – informuje Paweł Biernat, dyrektor departamentu komunikacji Grupy Neuca. Jak donoszą pacjenci, w aptekach tanich maseczek jednak nikt nie widział.

Toruńska Grupa Neuca, największy dystrybutor leków do aptek w Polsce, sprowadziła do kraju 8 mln maseczek ochronnych i zakontraktowała produkcję 52 mln kolejnych.

– W obliczu danych przedstawianych przez epidemiologów, a także w związku z pojawiającymi się coraz częściej rekomendacjami noszenia maseczek profilaktycznie, podjęliśmy starania o zdobycie tego asortymentu w dobrej cenie. W aptekach na terenie całego kraju dostępne są sprowadzone przez nas maseczki. Rekomendowana aptekom cena maseczek dla pacjenta wynosi 2,50 zł – informuje Paweł Biernat z Grupy Neuca.

Wyjaśnia, że utrzymanie niskiej ceny dla pacjenta, pomimo zakupów interwencyjnych i komercyjnych cen frachtu lotniczego jest możliwe, ponieważ firma ograniczyła wysokość pobieranej marży wyłącznie do pokrycia kosztów dystrybucji. Jak zapewnia, podobnie firma postępuje przy dystrybucji innych środków wykorzystywanych w walce z pandemią, np. płynów odkażających. Od początku roku Neuca nie podnosi także swoich marż na żadne leki, w tym na popularne leki stosowane przy przeziębieniach.

8 mln sztuk maseczek ochronnych to pierwsza z zaplanowanych dostaw. – Nie zamierzamy poprzestać na jednym transporcie – już zakontraktowaliśmy produkcję w Chinach w ilości  52 milionów sztuk. Ściśle współpracujemy z LOT Cargo w ramach realizacji dostaw, ponieważ jedynie transport lotniczy zapewnia bezpieczeństwo tranzytu i niezbędną szybkość – informuje Paweł Biernat.

Firma Neuca opatrzyła swój komunikat prasowy hasztagiem #niezarabiamynakryzysie. Niestety, jak donoszą pacjenci, tanich maseczek w aptekach nikt nie widział. W komentarzach na lokalnych portalach ototorun.pl  lub ddtorun.pl  można znaleźć informacje, że w aptekach maseczki owszem są, ale za 7,50 zł/szt., 12,50 zł/szt. lub 65 zł za pakiet 10 szt.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 14:02