24 czerwca 2022
Sephora Wonderland to spotkanie z kosmetycznymi markami premium obecnymi w tej największej na świecie sieci perfumerii. Zorganizowane jest w formie trzydniowych targów. Wystawia...
23 czerwca 2022
22 czerwca 2022
21 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
OnlyBio zaprezontowała innowacyjną aplikację mobilną, która umożliwia zbudowanie i zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów. OnlyBio Stories to...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
31 maja 2022
– Francuska grupa kosmetyczna L'Oréal jak dotąd nie widzi żadnego wpływu inflacji na zakupy produktów kosmetycznych – powiedział wczoraj...
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
2 maja 2022
PRODUCENCI I MARKI
Marketing
PRAWO
MARKETING
20 października 2021, 00:00
wiadomoscikosmetyczne.pl
Jedyne dopuszczalne deklaracje na opakowaniu to te ułatwiające konsumentom podjęcie świadomych decyzji zakupowych. Informacje o charakterze „nie zawiera” nie mogą oczerniać/wywierać negatywnego wrażenia w odniesieniu do legalnie stosowanych składników (fot. shutterstock)
Zgodnie z obowiązującym prawem na opakowania kosmetyków nie powinny trafiać opisy, które dyskredytują legalne i uznawane za bezpieczne składniki produktów. Niestety ten problem wraca i deklaracje typu „nie zawiera parabenów” znów pojawiają się na kosmetykach. To może zaszkodzić całej branży i spowodować, że na firmy kosmetyczne zostaną nałożone surowe prawne ograniczenia – przestrzega Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego alarmuje, że na rynku zaczęły się znów pojawiać produkty z deklaracjami typu „nie zawiera”. Organizacja skupiająca ponad 400 firm z branży kosmetycznej, przypomina, że deklaracje tego typu podlegają pod przepisy rozporządzenia 655/2013 o wspólnych kryteriach dla deklaracji oraz pod dokument techniczny. Inspekcja Sanitarna oraz Inspekcja Handlowa respektują ten dokument i traktują jako nierozerwalnie powiązany z twardymi przepisami prawa.
Przypominamy, czego nie można umieszczać na opakowaniach produktów. Prawo obowiązuje od 1 lipca 2019 r. Czytaj: Uważaj, co piszesz na opakowaniach!
Te dwa dokumenty jasno stanowią, że deklaracje składnikowe o charakterze „nie zawiera” nie mogą oczerniać/wywierać negatywnego wrażenia w odniesieniu do legalnie stosowanych składników. Zatem deklaracje np. „paraben free”, „bez fenoksyetanolu”, „0% szkodliwych składników/szkodliwej chemii”, „nie zawiera SLS” itp. nie mogą być stosowane zgodnie z obowiązującym prawem. Jedyne dopuszczalne deklaracje to te ułatwiające konsumentom podjęcie świadomych decyzji zakupowych. Flagowym przykładem, dobrze obrazującym tę zasadę, jest deklaracja „nie zawiera składników odzwierzęcych” w produktach dla wegan – czytamy na stronie Związku.
– Apelujemy do osób decyzyjnych w Państwa firmach o niewracanie do komunikatów naruszających prawo! To może przynieść fatalne skutki dla branży w dłużej perspektywie. Stoimy przed nowymi wymaganiami dla tzw. deklaracji zielonych. Jeśli teraz pokażemy, że nie stosujemy się do zasad, możemy spodziewać się dużo bardziej restrykcyjnych wymagań i ograniczeń prawnych w kolejnych obszarach – przestrzegają eksperci Związku na stronie kosmetyczni.pl
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Nieprawdą jest ten tekst, a raczej połową prawdy , nikt za granicą nie ma problemu z pisaniem No paraben a u nas gównoburza jak zwykle bo ktoś sobie zrobił interpretację pod siebie , tylko część parabenów jest bezpieczna, a nie wszystkie , wklejam 2 część rozporządzenia o której jakoś nikt nie chce pamiętać, oryginał z przewodnika europejskiego (european guidelines): Informed decision-making: "Free from" claims or claims with similar meaning should be permitted when they allow an informed choice to a specific target group or groups of end users. The following claims should be permitted if they also comply with the other common criteria: "free from aceton". e.g. in nail polish, for users wishing to avoid its particulr smell" więc jeżeli twoi klienci nie chcą mieć parabenów bo im coś nie pasuje w nich to spokojnie można to pisać na opakowaniu. Wg mojego dystrybutora z zagranicy ten przewodnik NIE DODAJE ŻADNYCH NOWYCH ZASAD DO REGULACJI KTÓRE OBECNIE ISTNIAŁY.
Edytowany: 8 miesięcy temu
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022