REKLAMAKonferencja Politechnika Wrocławska konferencja ISEO
NielsenIQ i GfK połączą swoje zasoby badawcze

NielsenIQ i GfK połączą swoje zasoby badawcze (fot. shutterstock)

NielsenIQ i GfK łączą się. Dwie światowe agencje badawcze podpisały umowę 1 lipca.  Transakcja ma zostać zamknięta w tym roku. Połączenie ma dać firmom większą skalę i zaplecze badawcze.

 Do kiedy NielsenIQ i Gfk łączą się – podały firmy we wspólnym komunikacie. Warunki umowy podpisanej 1 lipca br. nie są znane. Transakcja ma zostać zamknięta do końca br. i dać połączonym agencjom większą skalę działania.

„Mając większą bazę talentów technologicznych i operacyjnych na całym świecie, połączona firma będzie wprowadzać innowacje i nowe produkty na rynek jeszcze szybciej. Obie firmy mocno wierzą w strategiczną wartość tego połączenia i chcą dalej rozwijać swoją działalność zarówno geograficznie, jak i wertykalnie” – podano w komunikacie.

Do  czasu finalizacji transakcji obie spółki pozostaną niezależnymi podmiotami, skoncentrowanymi na swoich obecnych strategiach i planach.

NielsenIQ działa na 90 rynkach, GfK na 67 rynkach. W wyniku transakcji firmy połączą swoje dane i zasoby analityczne. Ma to dać kompleksowy obraz zachowań i wydatków konsumentów, co umożliwi firmom korzystającym z danych przewidywanie trendów i szybsze reagowanie na nie.       

– W ciągu ostatniego roku NielsenIQ inwestuje zarówno organicznie, jak i nieorganicznie w najbardziej wszechstronny zasięg, zaawansowane technologie i analizy predykcyjne, aby umożliwić naszym klientom pełne zrozumienie ich konsumentów – powiedział Jim Peck, prezes i dyrektor generalny NielsenIQ.

Dodał, że połączenie możliwości pozwoli firmom na dalsze przyspieszenie innowacji. –  Razem z GfK mamy możliwość wpływania na przyszłość globalnych pomiarów detalicznych i konsumenckich – stwierdził.

Dzięki połączeniu platformy Connect opartej na chmurze NielsenIQ i technologii pomiaru wielokanałowego oraz niedawno uruchomionej platformy gfknewron firmy GfK, nowa firma stanie się liderem w dziedzinie analityki.

Lars Nordmark, tymczasowy dyrektor generalny i dyrektor finansowy GfK stwierdził, że spółka z powodzeniem przeszła transformację cyfrową w kierunku rentownego izrównoważonego wzrostu w ciągu ostatnich lat.

–  Połączenie sił z NielsenIQ jest teraz dla nas logicznym kolejnym krokiem i wesprze kolejny etap rozwoju naszej firmy. Umożliwi naszym klientom podejmowanie mądrzejszych decyzji w ich organizacjach na prawdziwie globalną skalę i przyspieszy naszą podróż do kolejnego rozdziału innowacji – powiedział.

Większościowym udziałowcem firm jest fundusz Advent, który przejął NielsenIQ w transakcji zamkniętej w 2021 roku.

– Biorąc pod uwagę możliwości i zasoby wkrótce połączonego podmiotu, jesteśmy pewni, że jesteśmy w stanie zbudować prawdziwie globalnego lidera w zakresie danych konsumenckich i detalicznych. Opierając się na naszym globalnym zasięgu i sile operacyjnej, dążymy do dalszego skalowania działalności i umacniania jej pozycji na rynkach ustabilizowanych i wschodzących – mówił Chris Egan, partner zarządzający w Advent.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony