27 czerwca 2022
Marka Lush, znana z zaangażowania w ochronę środowiska, od niedawna dostępna również w Polsce rozpoczęła nową kampanię mającą na celu podniesienie świadomości na...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Henkel wyprzedził Patagonię, IKEA, Natura & Co oraz Microsoft w rankingu koncernów rozwijających się w sposób zrównoważony. Powstał on głosami ponad 700...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
22 czerwca 2022
– Wchodząc na polski rynek, musieliśmy wykazać się podejściem startupowym. Polacy uwielbiający nowości, to inni klienci niż Niemcy - tradycjonaliści. Szukamy...
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
PRODUCENCI I MARKI
Marketing
Prawo i finanse
5 lipca 2021, 10:44
wiadomoscikosmetyczne.pl
Norweskie przepisy dotyczą także influencerów i celebrytów, jeśli umieszczana przez nich publikacja w mediach społecznościowych przynosi im jakiekolwiek korzyści, a przy tworzeniu zdjęć czy filmów użyte zostały filtry (fot. shutterstock)
Zgodnie z nowymi norweskimi przepisami, wszystkie materiały promocyjne, w których wykorzystano retuszowane zdjęcia lub filmy przedstawiające ciało człowieka, będą musiały być oznaczone specjalną etykietą przygotowaną przez norweskie Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny. Dotyczy to także filtrów stosowanych w mediach społecznościowych.
Norwegia chce walczyć z promowaniem nierealnego obrazu ciała w przekazach marketingowych, także tych zamieszczanych w mediach społecznościowych. Wprowadziła nowelizację ustawy o działaniach marketingowych, nakazującą oznaczać materiały zdjęciowe i filmowe specjalną etykietą, o ile retuszowi zostało prezentowane na nim ciało człowieka.
Norweskie przepisy dotyczą także influencerów i celebrytów, jeśli umieszczana przez nich publikacja w mediach społecznościowych przynosi im jakiekolwiek korzyści, a przy jej stworzeniu użyte zostały filtry. Jeśli zmianie uległ kolor, kształt lub rozmiar jakiegoś elementu ciała (usta, talia, mięśnie) to zdjęcia czy filmy zamieszczone na Instagramie, Facebooku czy TikToku będą musiały zostać oznaczone etykietą przygotowaną przez norweskie Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny.
Zgodnie z przepisami, za naruszenie prawa grozi grzywna, a w skrajnych przypadkach kara pozbawienia wolności. Norweskie Ministerstwo ds. Dzieci i Rodziny ma nadzieję, że wprowadzenie etykiety zniechęci reklamodawców i twórców do retuszowania swoich zdjęć. Jeśli nie, to korzyścią będzie wiedza przekazana odbiorcom reklam i przekazów w mediach społecznościowych, że przedstawiany obraz jest fałszywy.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Tak trzymać, brawo :)
Edytowany: 11 miesięcy temu
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022