StoryEditor
E-commerce
03.08.2021 00:00

Notino otworzyło swój flagowy salon w Brnie

Nowy salon sprzedaży Notino ma powierzchnię 850 mkw. i to czyni go największym sklepem kosmetyczny w Republice Czeskiej. Notino zostało założone 20 lat temu właśnie w Brnie. Tym bardziej otwarcie tego salonu jest dla firmy dużym wydarzeniem.

Naszym celem jest bycie czymś znacznie więcej niż tylko sklepem z kosmetykami i perfumami, dzięki czemu nasi klienci mogą korzystać z profesjonalnych porad i uzyskać pomoc w wyborze odpowiedniego zapachu tylko dla nich przy użyciu najnowszych technologii i innowacji, takich jak AirParfum, Modiface lub Shadefinder. Dzięki temu podążamy naszą drogą do wyznaczania trendów w usługach kosmetycznych – możemy przeczytać na profilu Linkedin Notino.

W rozmowie z Wiadomościami Kosmetycznymi Jérôme Poussin, Retail Director Notino mówił, że Polska jest dla firmy rynkiem numer jeden, zarówno w sprzedaży online, jak i stacjonarnej

Dla Notino 2020 był rokiem pełnym wyzwań, podobnie jak dla innych firm w Europie i na świecie.

To był trudny czas, nie tylko z powodu pandemii, ale dla nas jako firmy, również z powodu problemów z łańcuchem dostaw. Musieliśmy się upewnić, że będziemy w stanie dostarczyć konsumentom wszystkie zamówienia. Ale chodziło też o customer care i dział zakupów, bo nastąpiły głębokie zmiany w kategoriach i produktach, których konsumenci poszukiwali – mówił Jérôme Poussin i pochwalił się wynikami firmy.

Obejrzyj cały wywiad: Jérôme Poussin, Retail Director Notino: Polska jest dla nas rynkiem numer jeden  

Sprzedaliśmy ponad 55 mln produktów za 14,5 mld koron czeskich, co oznacza wzrost o ponad 5 mld koron czeskich. Nasi partnerzy szykują premiery w 2021 roku, których nie było w zeszłym roku. To będzie duża motywacja dla konsumentów, aby powrócić do sklepu i wypróbować te nowe kosmetyki – podkreślał Retail Director Notino w rozmowie z naszym portalem.

Notino to największy w Europie sklep internetowy z bogatą ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku, z biegiem czasu stając się jednym z najbardziej wpływowych graczy branży kosmetycznej i e-commerce. W Polsce usługi drogerii są dostępne dla klientów od 2006 roku.

Obecnie sieć działa na 24 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie oraz w sklepach stacjonarnych, które zostały zlokalizowane w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Austrii, Bułgarii, na Ukrainie i Węgrzech. Notino jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak L'Oréal, Estée Lauder Companies, Coty, Puig i innych.

Portfolio tej sieci to 55 tys. produktów ponad 1150 marek. W roku 2020 Notino odnotowało obroty w wysokości 545 mln EUR. Notino sprzedaje ponad 60 milionów produktów rocznie i obsługuje 12,5 miliona zamówień. Z usług firmy korzysta ponad 16 milionów klientów w całej Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2025 01:23