27 czerwca 2022
Marka Lush, znana z zaangażowania w ochronę środowiska, od niedawna dostępna również w Polsce rozpoczęła nową kampanię mającą na celu podniesienie świadomości na...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Henkel wyprzedził Patagonię, IKEA, Natura & Co oraz Microsoft w rankingu koncernów rozwijających się w sposób zrównoważony. Powstał on głosami ponad 700...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
22 czerwca 2022
– Wchodząc na polski rynek, musieliśmy wykazać się podejściem startupowym. Polacy uwielbiający nowości, to inni klienci niż Niemcy - tradycjonaliści. Szukamy...
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
OPAKOWANIA
EKOLOGIA
13 stycznia 2022, 15:52
wiadomoscikosmetyczne.pl
B Corp Beauty Coalition będzie prowadzić działania na rzecz zmniejszenia wpływu branży kosmetycznej na na środowisko. (fot. Shutterstock)
Nowa koalicja 27 firm kosmetycznych z certyfikatem B Corp będzie działać na rzecz zmniejszenia wpływu branży na środowisko. Należą do niej podmioty z ośmiu krajów i trzech kontynentów, a jej celem jest poprawa standardów zrównoważonego rozwoju w branży kosmetycznej.
Ostatnio do organizacji dołączyła Aromatherapy Associates. W skład wchodzą również Davines Group, Skandinavisk, Made For Life Organics, Body Shop, Rituals Cosmetics, Arbonne i Prose.
Wyznaczone cele obejmują identyfikowanie i dzielenie się lepszymi praktykami, wdrażanie działań doskonalących i publikowanie ich wyników; pomaganie klientom z branży kosmetycznej w łatwiejszym poruszaniu się po kategorii. Celem jest także wywarcie wpływu na przemysł kosmetyczny, aby wywołać szersze zmiany, które ostatecznie mogą poprawić jego wpływ na społeczeństwa i środowisko.
Davide Bollati, prezes Davines i członek założyciel B Corp Beauty Coalition, stwierdza, że te pozytywne zmiany można wzmocnić poprzez partnerstwo i zaangażowanie.
Shaun Russell, założyciel Skandinavisk i współzałożyciel koalicji dodał, że jej członkowie zobowiązują się zainwestować swój czas i wysiłki w poprawę czterech kluczowych kwestii, które mają wpływ na wszystkich i wszystko: pozyskiwanie składników i zrównoważony rozwój; bardziej ekologiczna logistyka; odpowiedzialność za opakowania; spójne i jasne komunikaty zewnętrzne, które klienci mogą zrozumieć i którym mogą zaufać.
Co jeszcze robi przemysł kosmetyczny, aby być bardziej zrównoważonym?
W zeszłym roku British Beauty Council uruchomiła Sustainable Beauty Coalition (SBC) – grupę, która pracuje nad przeciwdziałaniem globalnej sytuacji kryzysowej związanej ze zmianą klimatu, tworząc ramy działania, które branża kosmetyczna i wellness mogłaby wspólnie realizować, aby zwiększyć swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju.
SBC niedawno wydał również przewodnik Planet Positive Beauty Guide, aby pomóc konsumentom pewnie dokonywać bardziej ekologicznych wyborów w zakresie urody i zauważać, kiedy firmy wprowadzają produkty „greenwashing”.
Kolejną grupą jest Stowarzyszenie Zrównoważonego Spa (SAA) – organizacja członkowska, która oferuje porady operatorom spa, aby pomóc im poprawić ich wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Przeczytaj również: Kosmetyczni giganci łączą siły, by opracować system oceny wpływu produktów na środowisko
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022