StoryEditor
Producenci
22.11.2022 00:00

Olaplex ma kłopoty finansowe; sprzedaż w kanałach profesjonalnych firmy spadła

Marka produktów do pielęgnacji włosów przeżywa wielki spadek sprzedaży, spowodowany mieszanką wpływu konkurencji, problemów makroekonomicznych i sprzedawców detalicznych, którzy mają zbyt dużo produktów. Ośmioletnia firma, która we wrześniu 2021 r. weszła na giełdę w drodze oferty publicznej, odnotowała spadek cen akcji o 40 proc. w ciągu jednego dnia po opublikowaniu skorygowanych zysków za 2022 r. 18 października.

Poprzednie oczekiwania Olaplexu wobec korekcji zysków wynosiły od 796 do 826 mln dolarów, co oznacza spadek o 12-15 proc. Od czasu debiutu giełdowego, wycenionego wówczas na 14 miliardów dolarów, akcje Olaplex spadły o 77 proc., a ich kapitalizacja rynkowa wynosi obecnie 3,5 miliarda dolarów. Sprzedaż w kanałach profesjonalnych firmy spadła o 16% do 63 mln dolarów, w porównaniu ze wzrostem o 58 proc. w zeszłym roku, zgodnie z wynikami za trzeci kwartał roku podatkowego 2022. DTC spadło o 2,6 proc. w porównaniu ze wzrostem o 87% w zeszłym roku. Wolumen handlu detalicznego wzrósł o 60,1 proc. do 74,2 mln USD.

Olaplex ogłosił również, że dyrektorka operacyjna Tiffany Walden rezygnuje z tego stanowiska i przechodzi do „długoterminowej roli doradczej” po siedmiu latach pracy w firmie. Rynek kosmetyczny, ogólnie rzecz biorąc, nie radzi sobie dobrze, co pomaga umieścić problemy Olaplex w szerszym kontekście. Prestiż marki został szczególnie naruszony ze względu na wrażliwość cenową klientów w obliczu trudności makroekonomicznych.

Jue Wong, dyrektor generalny Olaplex, powiedział, że nadmiar produktów u partnerów detalicznych wynika z normalizacji problemów z łańcuchem dostaw. Podczas gdy ograniczenia łańcucha dostaw w latach 2020 i 2021 wpłynęły na zdolność marek kosmetycznych do terminowego dostarczania produktów do sprzedawców detalicznych, Olaplex nie miał tego problemu, powiedział Wong.  Najlepsze praktyki detalistów w tamtym czasie polegały na przechowywaniu trzymiesięcznych zapasów dowolnej marki, ale teraz detaliści wracają do comiesięcznych zamówień produktów. W związku z tym Olaplex chwilowo doświadcza niepowodzenia na wielką skalę.

Czytaj także: Olaplex debiutuje z wirtualnym salonem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 14:22
Emma Roberts pierwszą globalną ambasadorką Kiko Milano
Emma Roberts, ambasadorka marki Kiko Milano na Paris Fashion Week w 2023 r.Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images
Emma Roberts, amerykańska aktorka i modelka, została pierwszą globalną ambasadorką włoskiej marki Kiko Milano.

Emma Roberts, amerykańska aktorka, modelka, producentka i przedsiębiorczyni została pierwszą globalną ambasadorką marki Kiko Milano.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Emmą, która uosabia wiele wartości naszej marki: jest niestrudzenie kreatywna, uwielbia otaczać się artystycznymi umysłami oraz eksperymentować z kolorami i fakturami. Nie możemy się doczekać, aż pokażemy światu efekty tej kooperacji – stwierdził Simone Dominici, dyrektor generalny Kiko Milano.

Co na to Emma Roberts?

–  Sposób, w jaki Kiko Milano myśli o pięknie, jest naprawdę inspirujący. Uwielbiam ich misję i to, że dostarczają wciąż nowe produkty, odpowiadające najróżniejszym ideałom piękna. To idealna fuzja jakości i kreatywności, a przy tym w jednym sklepie mają więcej kolorów, niż kiedykolwiek widziałam! Kto nie chciałby być częścią tego wszystkiego? 

Kiko Milano to włoska marka założona w 1997 roku przez przez Antonio i Stefano Percassich, zakorzeniona jest w wartościach „Made in Italy”, czyli w świecie stolicy mody, sztuki, designu. Specjalizuje się w kosmetykach do makijażu dostępnych w setkach

Sprzedawana jest w ponad 1100  sklepach w 66 krajach i oraz w sklepach i platformach e-commerce. W 2023 roku Kiko odnotowało przychody netto w wysokości około 800 milionów euro i prawie 20 proc. wzrost rok do roku.

Czytaj więcej: L Catterton przejmuje większościowe udziały w Kiko Milano

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 05:36