StoryEditor
Producenci
10.08.2017 00:00

Oliwka Bambino z nową komunikacją na opakowaniu

Na rynku niebawem pojawi się Oliwka Bambino z nową etykietą zawierającą informację: 89% naturalnego olejku. Skład oliwki pozostaje bez zmian. Wzmocniony jedynie zostaje przekaz o zawartości modnego składnika. W drogeriach trwa też loteria zorganizowana przez markę. 

Kosmetyki Bambino są obecne w polskich domach już od 60 lat. Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Nivea, właściciela marki, najbardziej znanym produktem w gamie jest oliwka. Równocześnie jest ona najstarszym kosmetykiem marki, produkowanym od 1955 roku. Jej sprzedaż wg. Nielsena to 1,3 mln sztuk rocznie i 40 proc. udziały w rynku oliwek dla dzieci, co daje jej pozycje najbardziej popularnej dziecięcej oliwki w Polsce (panel handlu detalicznego, cała Polska: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy chemiczne, sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe, styczeń-grudzień 2016, kategoria: kosmetyki dla dzieci, z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych).  

Nivea przeprowadziła także badania na temat zastosowań oliwki Bambino. Okazało się, że w polskich domach  jest ona wykorzystywana nie tylko do pielęgnacji niemowląt. Stosuje się ją m.in. do masażu aromaterapeutycznego, jako dodatek do kąpieli, do pielęgnacji po opalaniu, do suchej skóry pięt, do zmiękczania skórek przy paznokciach, jako środek łagodzący po depilacji czy do pielęgnacji tatuaży. W pielęgnacji twarzy znajduje zastosowanie np. przy demakijażu, a w pielęgnacji włosów do odżywiania końcówek włosów czy olejowania.

Biorąc pod uwagę tę mnogość zastosowań marka postanowiła wzmocnić komunikację informującą o zawartości modnych składników, takich jak olejki. Już niedługo na rynku pojawi się Oliwka Bambino z nową etykietą zawierającą informację: 89% naturalnego olejku. – 89 proc. naturalnego olejku w składzie to zdecydowany ewenement na rynku oliwek, dlatego tę informację znajdziemy teraz na nowych etykietach produktu – poinformował Krzysztof Bogacz, business unit manager Bambino podczas spotkaniu inaugurującego wprowadzenie oliwki w nowych opakowaniach.

Dr inż. Paulina Malinowska, ekspert Bambino wyjaśniła, że głównym składnikiem jest tutaj olejek sojowy. To dzięki niemu oliwka pozostawia skórę miękką i gładką. Oprócz tego w jej skład wchodzą niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (witamina F) oraz witamina E, dzięki czemu skutecznie chroni ona skórę przed podrażnieniami i wysuszeniem, a dodatkowo nawilża i natłuszcza.

– Warto też wiedzieć, że oliwka Bambino to szczególnie łagodny emolient, który umiejętnie skomponowany z różnymi składnikami dostępnymi w każdej kuchni, może stać się multifunkcyjnym surowcem w produkcji domowych kosmetyków. Oliwka to doskonała baza lipidowa, która w połączeniu np. z miodem, kawą, cukrem czy płatkami owsianymi, wspomaga ich właściwości kosmetyczne, dzięki czemu przygotowane preparaty mają tak wszechstronne zastosowanie – mówiła dr inż. Paulina Malinowska podczas warsztatów DIY zorganizowanych przez markę Bambino dla dziennikarzy.

Przez cały sierpień w drogeriach trwa loteria Bambino "Ruszaj w podróże małe i duże". Do udziału w niej zachęcają spoty telewizyjne i materiały POS w sklepach. Nagrody gwarantowane to kolorowanki dostępne na stronie www.bambino.pl. Codziennie spośród zarejestrowanych paragonów za zakup 2 produktów Bambino losowanych jest 5 voucherów na zakup dziecięcego pojazdu. Nagroda główna to rodzinny samochód. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 21:10