REKLAMA
Drive Pieton to nowy koncept robienia zakupów: zamówienie online ale odbiór osobisty pieszo

Drive Pieton to nowy koncept robienia zakupów: zamówienie online ale odbiór osobisty pieszo (fot. leclercdrive.fr)

Rok po stworzeniu pierwszego Leclerc Relais w Paryżu, grupie udało się otworzyć osiem innych punktów dla pieszych we francuskiej stolicy. To znaczący rozwój, ale nadal dziesięć razy mniejszy niż w sieci Carrefour, która też go realizuje, ale opiera się na lokalnej sieci, aby klienci mogli pieszo odbierać zakupy zamówione online.

REKLAMA

Drive piéton to koncepcja, która może zrewolucjonizować centra miast. Chodzi o zaczerpnięcie sposobu zakupów znanego już kierowcom z formuły drive. Nowy pomysł, idealny dla osób poruszających się pieszo, obecnie zmienia rynek zakupów w centrach miast - w Paryżu realizują go dwie sieci handlowe - Carrefour i Leclerc.

Michelowi-Edouardowi Leclerkowi nie brakowało ambicji w styczniu 2019 r., kiedy w 18. dzielnicy zainaugurował pierwszą paryską Leclerc Relais na rue de Clichy. Ostatecznie przewidział „trzy do czterech punktów pieszego odbioru na dzielnicę Paryża”.  Jednak w ciągu ostatniego roku zrealizował aż osiem projektów stworzenia dodatkowych punktów dla pieszych. Teraz paryżanie mogą przychodzić i odbierać zamówienia złożone online na stronie Leclerka w dziewięciu punktach opatrzonych logo Leclerc Relais: Saint-Michel (w 6. dzielnicy Paryża), Rochechouart (9.), Colonel-Fabien (10.), Voltaire (11), Crozatier (12), La Fourche (18), Ordener (18), Marcadet-Poissonniers (18) i Flandria (19).

Pomimo tej ekspansji Leclerc pozostaje daleko w tyle za Carrefourem pod względem obsługi pieszych w stolicy Francji. Obecnie Carrefour obsługuje prawie 90 obiektów w centrum Paryża. To imponująca liczba, związana ze strategią grupy, która zamiast zaczynać od zera, polega na sieci lokalnej w opracowaniu tej usługi. W Carrefour City, Carrefour Market lub Carrefour Bio sieć musi jedynie ustawić kasę przy wejściu. Wiedząc, że ​​produkty zamówione przez internet i odebrane za pośrednictwem pieszych są znacznie tańsze niż te wystawiane codziennie w sklepach.

Wprowadzony na rynek w kwietniu 2018 r. koncept Carrefour pod nazwą Drive piéton, realizowany jest teraz we wszystkich paryskich dzielnicach, z wyjątkiem pierwszych trzech, a w niektórych jest nawet po kilkanaście takich punktów.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony