REKLAMAHEINZ-GLAS - baner główny - marzec, kwiecień 2019

PRODUCENCI I MARKI

Analizy

 

13 grudnia 2017, 00:00



Coraz częściej oferta marek własnych jest uderzająco podobna do produktów markowych

Coraz częściej oferta marek własnych jest uderzająco podobna do produktów markowych (fot. fotolia.com)

Z badania firmy Market Side wynika, że 77 proc. konsumentów kupuje produkty marek własnych, a świadomie z nich rezygnuje tylko 11 proc. badanych.

REKLAMAPrzewodnik po handlu - belka w artykułach WK 2019

Jeszcze w 2009 r. 41 proc. badanych zgodziło się, że opłaca się je kupować, dzisiaj twierdzi tak już 72 proc. 53 proc. uważa też, że marki własne są tak samo dobre jak ich markowe odpowiedniki – w poprzednich edycjach badania zdecydowanie sprzeciwiało się takiemu twierdzeniu więcej osób, niż się z nim zgadzało (4 proc. w 2009 roku i 17 proc. w 2007). Zupełnie odwróciły się też opinie o atrakcyjności ich opakowań. Jeszcze dziesięć lat temu 25 proc. respondentów uważało, że ich opakowania są nieatrakcyjne. Dziś 27 proc. jest przeciwnego zdania i docenia estetykę opakowań.

Większość Polaków kupuje produkty marek własnych w Biedronce (57 proc.). Na drugim miejscu jest Lidl (25 proc.), a zaraz zanim Tesco (20 proc.). Kolejne na tej liście są sieci sklepów Auchan (15 proc.), Kaufland (11 proc.), Carrefour (9 proc.), Intermarche (6 proc.) oraz Netto (5 proc.).

Jak tłumaczą eksperci cytowani przez dziennik „Rzeczpospolita”, efektem rynkowego boomu na marki własne jest ciężka sytuacja niektórych producentów towarów markowych. Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia na rynku pieluch dla dzieci. Liderem na polskim rynku jest od pewnego czasu należąca do Biedronki Dada. Na drugim miejscu wciąż utrzymuje się Pampers, ale konkurencji nie wytrzymał Huggies.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

2Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~podejrzliwy klient 2 ponad rok temu

    A niektórzy przyzwyczajają klienta do marek własnych, a później towar wycofują z półki. Na mojej czarnej liście jest niemiecka sieć drogerii, która miała na półkach emulsję do mycia twarzy marki własnej Alterra, po czym nagle ją wycofano...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~taramira 1 ponad rok temu

    Bo jeśli jakość produktu jest podobna, lub delikatnie gorsza, a cena produktu jest zwykle o połowę niższa, to dla czego nie kupować tych produktów? Zwłaszcza, że liczy się każdy grosz.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony