REKLAMA

KONSUMENT i TRENDY

 

24 października 2018, 09:59



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

(Halloween)

Co czwarty Polak planuje uczestniczyć w imprezach organizowanych z okazji Halloween - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy finansowej Wonga Polska. W zabawie najliczniej wezmą udział ludzie młodzi. Dla 18 proc. Polaków Halloween wiąże się z wydatkami, przede wszystkim na napoje, jedzenie i dekoracje, ale nie tylko. Na tę imprezę kupujemy też kosmetyki kolorowe, aby wykonać mocniejszy makijaż.

REKLAMA

Z badania Kantar Millwardbrown zrealizowanego dla Wonga Polska wynika, że w tym roku w wydarzeniach związanych z Halloween zamierza wziąć udział 24 proc. Polaków – przede wszystkim ludzie młodzi i mieszkańcy metropolii.

Halloween interesuje Polaków bez względu na wiek, choć oczywiście najbardziej popularne jest  wśród najmłodszych. W tym roku w imprezach z tej okazji zamierza wziąć udział  aż 41 proc. ankietowanych w wieku 15-24 a także, co ciekawe, nawet 19 proc. osób powyżej 60 roku życia. 28 proc. zwolenników Halloween to przedstawiciele miast powyżej 500 tys. mieszkańców i prawie 1/4 mieszkańców wsi (23 proc.).

 Dla 18 proc. ankietowanych udział w Halloween oznacza konieczność poniesienia wydatków. 12 proc. ankietowanych osób zamierza przeznaczyć na ten cel ponad 100 zł.

Najwięcej Polaków zadeklarowało, że w związku z Halloween czekają ich wydatki na zakup napojów i jedzenia (37 proc.) oraz dekoracji (33 proc.), co sugeruje, że eventy halloween’owe organizujemy głównie samodzielnie. Wydatki na gotowy kostium zamierza ponieść 15 proc. ankietowanych, a na udział w zorganizowanej imprezie – 14 proc. badanych.

Gotowe przebranie może kosztować od kilku złotych (np. zęby wampirze) do nawet kilkuset (w wersji z pełnym gotowym strojem i profesjonalnym makijażem). Wydatki na ten cel zamierzają ponieść przede wszystkim osoby z grupy wiekowej 25-39 lat (27 proc. wobec 9 proc. w grupie wiekowej 15-24).

W Polsce nie są prowadzone takie statystyki, ale amerykańska National Retail Federation podaje, że w tym roku wśród dorosłych najpopularniejsze będą kostiumy wiedźm, wampirów, zombie i piratów oraz filmowych super bohaterów. A wśród dzieci stroje księżniczek, Batmana i postaci z Gwiezdnych Wojen.

Za udział w zorganizowanej imprezie zapłacić zamierzają głownie mieszkańcy dużych miast (26 proc. wobec 17 proc. przedstawicieli miast do 100 tys. mieszkańców i 7 proc. mieszkańców wsi).

Halloween to znany zwyczaj, który przywędrował do Polski ze Stanów Zjednoczonych. W związku z jego obchodami 31 października co roku miliony ludzi na całym świecie przebierają się w stroje jak z horrorów, robią lampiony z dyni i uczestniczą w przebieranych imprezach, a dzieci zbierają cukierki. Halloween bije rekordy popularności przede wszystkim za oceanem. Jak podaje National Retail Federation, w tym roku Amerykanie przeznaczą na wydatki związane tym świętem łącznie ponad 8,6 mld dolarów.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony