28 czerwca 2022
Czyżby DM-Drogerie Markt zainspirowało się rozwiązaniami z polskiego rynku? Wygląda na to, że tak i firma z Karlsruhe testuje obecnie kasy samoobsługowe na swoim rodzimym,...
27 czerwca 2022
24 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
29 czerwca 2022
UOKiK ukarał sześcioro znanych influencerów za brak współpracy z urzędem w zakresie odpowiedniego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Kary...
Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak...
23 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
KONSUMENT i TRENDY
STREFA URODY
Zdrowie i relaks
10 stycznia 2019, 12:19
Anna Zawadzka
Ponad 60 proc. kobiet woli, by ich skóra wyglądała zdrowiej niż młodziej (fot. adobe stock)
Polki wybierają kosmetyki, które zagwarantują im zdrowy wygląd i ochronią skórę przed niekorzystnym oddziaływaniem środowiska. Te czynniki uważają za ważniejsze od odmładzającego działania produktów.
Polki czują się coraz piękniejsze. W badaniu Global Beauty Index przeprowadzonym na zlecenie marki Philips w 2018 r. ponad połowa ankietowanych kobiet z Polski określiła się jako atrakcyjne (56 proc.), co oznacza wyraźny wzrost w stosunku do 43 proc. w 2015 r., 41 proc. w 2016 r. i 40 proc. w 2017 r. Równocześnie zadeklarowały, że źródłem piękna jest nie tylko wygląd zewnętrzny, ale i zdrowie oraz szacunek do samej siebie.
Za tymi ogólnymi deklaracjami idą konkretne oczekiwania w stosunku do kosmetyków. Niemal 80 proc. kobiet wybiera produkty kosmetyczne, które zagwarantują im zdrowy i dobry wygląd, a ponad 60 proc. woli, by ich skóra wyglądała zdrowiej niż młodziej. Równocześnie Polki zaniepokojone są tym, jak zgubny wpływ na kondycję włosów i skóry (przebarwienia, wypryski, zmarszczki) ma zanieczyszczone środowisko. W związku z tym niemal 50 proc. interesuje się wykorzystaniem w pielęgnacji skóry probiotyków, które chronią przed patogenami i alergenami oraz wzmacniają układ immunologiczny skóry, wspomagają jej regenerację i łagodzą podrażnienia.
Abstrahując od ceny, najważniejsza przy zakupie produktów kosmetycznych jest skuteczność (77 proc. wskazań) oraz łatwość stosowania (61 proc.). Za mniej istotne respondentki uznały natomiast certyfikaty ekologiczne i wegańskie (21 proc.) oraz ekologiczne i zdatne do recyklingu opakowania (19 proc.). Równocześnie ponad 60 proc. kobiet deklaruje, że ważnym czynnikiem w odniesieniu do definicji piękna jest dokonywanie etycznych wyborów dotyczących produktów i marek. To dlatego konsumentki zapytane o cechę produktu kosmetycznego, która sprawiłaby, że rozważyłyby jego kupno, wskazały na filozofię marki zgodną z ich poglądami (32 proc.) oraz to, że został on opracowany przez kobiety dla kobiet (28 proc.).
Najczęściej wskazywaną cechą (54 proc.) było jednak dopasowanie produktu do wszystkich typów/odcieni skóry, a najrzadziej (8 proc.) – jego polecanie przez osobę obserwowaną na Instagramie.
Abstrahując od ceny, co jest najważniejsze przy zakupie produktów kosmetycznych?
Skuteczność (np. widoczne rezultaty) – 77 proc.
Łatwość stosowania – 61 proc.
Wielofunkcyjność – 30 proc.
Zaawansowane składniki i formuły – 27 proc.
Wygodne opakowanie lub dostępność różnych pojemności np. wersji podróżnych – 24 proc.
Certyfikaty ekologiczne i wegańskie – 21 proc.
Ekologiczne lub zdatne do recyklingu opakowanie – 19 proc.
Właściwości odnowy biologicznej, np. filozofia „slow beauty” – 6 proc.*
*Globalnie – wzięto pod uwagę ankiety zebrane od 12 tys. kobiet z całego świata – ta odpowiedź uzyskała 25 proc. wskazań
60 proc. kobiet na świecie uważa się za atrakcyjne. W Polsce jest to 53 proc. Najważniejsze
18 lutego startuje najnowsza kampania reklamowa perfumerii Sephora, a wraz z nią nowe
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022