REKLAMA

HANDEL I DYSTRYBUCJA

E-commerce

 

13 września 2019, 09:21



Jedna trzecia e-sklepów, które prowadzą też stacjonarne placówki, nie przyjmuje w nich zwrotów zakupów z internetu

Jedna trzecia e-sklepów, które prowadzą też stacjonarne placówki, nie przyjmuje w nich zwrotów zakupów z internetu (fot. AdobeStock)

Mniejsze e-sklepy, budowane z myślą o polskich klientach, lepiej radzą sobie z obsługą i są bardziej przyjazne niż zagraniczni giganci. Jednak dla branży problemem wciąż jest obsługa zwrotów – pisze Puls Biznesu powołując się na wyniki z drugiej edycji badania Koszyk Roku, przeprowadzonego przez firmę Twisto, obsługującą płatności odroczone w internecie.

REKLAMA

W badaniu Koszyk Roku, przeprowadzonym przez firmę Twisto, pod uwagę wzięto 100 e-sklepów, które wybrano ze względu na ich popularność wśród klientów. Sprawdzano, które z nich mają najbardziej przyjazny proces zakupowy. Nie skupiano się na asortymencie czy cenach, ale na tym, jak łatwe, wygodne i intuicyjne jest kompletowanie zamówienia, wybór sposobu dostawy i płatności, podsumowanie zamówienia oraz jak dobre jest wsparcie klienta w tym procesie.

W odróżnieniu od poprzedniej edycji, większe znaczenie przypisano też temu, jak funkcjonują zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. 

Przy okazji rankingu sprawdzono również jak e-sklepy radzą sobie z obsługą zwrotów. Okazało się, że tutaj sporo jest do poprawienia. Badanie pokazało, że jedna trzecia e-sklepów, które prowadzą też stacjonarne placówki, nie przyjmuje w nich zwrotów zakupów z internetu, co jest najbardziej naturalną formą. 70 proc. wymaga dołączenia do zwrotu formularza odstąpienia od umowy, ale tylko 50 proc. przesyła go klientom wraz z zakupami. Większość sklepów nie informuje też klientów o tym, w jakim terminie odda im pieniądze za zakupy.

W rankingu ogólnym wygrał e-sklep cyfrowe.pl, sprzedający sprzęt i akcesoria fotograficzne. W rankingu mierzącym łatwość zakupów w wersjach mobilnych e-sklepów najlepszy okazał się Wittchen.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony