11 sierpnia 2022
W drogeriach Hebe w związku z rosnącym zainteresowaniem konsumentów pielęgnacją K-beauty, powiększa się oferta koreańskich kosmetyków i zabiegów...
10 sierpnia 2022
9 sierpnia 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Marka produktów do pielęgnacji włosów Olaplex odnotowała w ciągu sześciu miesięcy 2022 roku wzrost sprzedaży netto o niemal 47 proc. Liczy też na dalsze wzrosty...
8 sierpnia 2022
8 na 10 konsumentów przywiązuje dużą wagę do tego, czy w produktach są wykorzystywane odzyskane surowce. Tyle samo życzyłoby sobie wyraźnego oznaczania produktów...
3 sierpnia 2022
29 lipca 2022
28 lipca 2022
Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna jednej z największych polskich, rodzinnych firm kosmetycznych – Oceanic. Przyznaje, że kiedyś była...
5 sierpnia 2022
4 sierpnia 2022
KONSUMENT i TRENDY
4 lipca 2022, 14:32
Przegląd prasy
Kupujemy coraz mniej, jednocześnie rośnie zainteresowanie promocjami (fot. shutterstock)
Rosnące ceny zniechęcają Polaków do wydawania pieniędzy. Aż 63 proc. konsumentów deklaruje, że stara się oszczędzać – wynika z czerwcowego badania GfK Current Consumer Mood opublikowanego na łamach "Rzeczpospolitej". Obawy o przyszłość skutecznie ograniczają zapał zakupowy.
W raporcie GfK Current Consumer Mood, którego dane przytacza „Rzeczpospolita” 54 proc. Polaków przyznaje, że oszczędza na czarną godzinę – to o 3 pkt proc. więcej niż w marcu. 19 proc. oszczędza na dom lub samochód, 17 proc. na wakacje, 12 proc. na wypadek wojny w Polsce, 11 proc. na "inne rzeczy", a 6 proc. – na większe zakupy. W tym ostatnim przypadku jeszcze trzy miesiące temu deklaracje były na poziomie 9 proc.
Rok temu przeważały opinie o chęci wydawania, co konsumenci mogli tłumaczyć tym, że pieniądze i tak tracą na wartości. Mimo iż inflacja nadal rośnie, to jednak natłok negatywnych informacji z gospodarki powoduje, że pojawiają się obawy o przyszłość, co skutecznie ogranicza zapał zakupowy.
„Rzeczpospolita” przytacza też najnowsze dane firmy NielsenIQ, z których wynika, że w dwanaście miesięcy, do maja 2022 r., rynek podstawowych produktów spożywczych i chemicznych urósł wartościowo ponad 7 proc. Jest to niemal wyłącznie efekt rosnących cen, ponieważ ilościowo – mimo napływu milionów Ukraińców w ostatnich miesiącach – sprzedaż zwiększyła się tylko o 0,3 proc.
Kupujemy więc coraz mniej, jednocześnie rośnie zainteresowanie promocjami, czyli cena wygrywa z jakością – podsumowuje dziennik.
.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
12 maja 2022
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
15 lipca 2022
8 lipca 2022
28 czerwca 2022
15 czerwca 2022
26 maja 2022