StoryEditor
Producenci
04.10.2017 00:00

Ponad 300 menedżerów na V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej

Ponad 300 uczestników zgromadziło V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej, największe w Polsce wydarzenie poświęcone tym sektorom rynku FMCG. Menedżerowie związani z biznesem kosmetyczno-chemicznym i reprezentanci najważniejszych sieci handlowych śledzili dyskusje panelowe i wykłady ekspertów, uczestniczyli w biznesowych spotkaniach i poznawali rynkowe nowości.

Różnorodność konferencji zapewniły wykłady z obszaru handlu i dystrybucji, eksportu oraz marketingu i nowych technologii. Wykładowcy wskazywali w nich konsumenckie trendy i kierunki rozwoju rynkowych segmentów.

Prelekcje poprowadzili m.in. eksperci z czołowych agencji badawczych i marketingowych Nielsen, GfK Polonia, IQS, Open Research, SentiOne – zajmującej się analizą mediów społecznościowych oraz Business Factory & RPO Hunter – będącej jedynym oficjalnym przedstawicielem Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej. Uczestnicy dyskusji panelowej, w której zasiedli również przedstawiacie producentów i handlu, zastanawiali się, jak rewolucja cyfrowa zmienia biznes kosmetyczny, handel, pozycję marek i komunikację z konsumentami.

Integralną częścią konferencji są prezentacje nowości – w części wystawienniczej swoją ofertę prezentują Partnerzy forum i co roku ta część projektu nabiera coraz większego znaczenia. W tym roku zaprezentowały się znane marki, ale także zupełnie nowe, rozpoczynające swoją przygodę z biznesem kosmetycznym, a także zagraniczne, wchodzące na nasz rynek. Stoiska odwiedzali licznie przybyli menedżerowie zarządzający sieciami drogerii, aptek, super- i hipermarketów oraz dyskontów, a także kupcy odpowiedzialni w sieciach za asortyment kosmetyczno-chemiczny.

V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej odbyło się 3 października w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca branżowych miesięczników „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe”, czołowych tytułów w segmencie prasy B2B, oraz portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja o charakterze B2B. Swój sukces zawdzięcza wyjątkowej formule – łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, biznesowe spotkania i prezentacje nowości na targach top produktów. Jest miejscem, gdzie handel, producenci i dostawcy usług rozmawiają o wzajemnych oczekiwaniach i nawiązują bezpośrednie kontakty.

„To jedne z najlepszych tego typu spotkań w naszej części Europy”, „Obowiązkowe źródło wiedzy dla profesjonalistów z sektora” – tak o Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej mówią uczestnicy jego kolejnych edycji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 05:13