6 czerwca 2023
W ramach swoich 50. urodzin drogeryjna siec DM przekaże 2,1 mln euro, jako wsparcie dla około 3 tys. pozarządowych projektów.
5 czerwca 2023
2 czerwca 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Retinol to składnik coraz chętnej wykorzystywany przez marki kosmetyczne. Jednak przy sięganiu po produkty z jego zawartością trzeba zachować ostrożność i trzymać się...
Zbliżająca się premiera filmu Barbie zawsze staje się okazją do pojawienia się na rynku coraz większej liczby produktów licencjonowanych związanych z tą ikoniczną...
31 maja 2023
29 maja 2023
Bez względu na to, czy jest kryzys, czy go nie ma, sprzedaż produktów kosmetycznych nie zmienia się znacząco. To branża dosyć odporna – stwierdził Karol Szmich,...
1 czerwca 2023
23 maja 2023
16 maja 2023
PRODUCENCI I MARKI
Analizy
29 stycznia 2021, 10:57
wiadomoscikosmetyczne.pl
Povilas Sugintas, konsultant Euromonitor International (fot. mat.prasowe/ Euromonitor)
Na rynek kosmetyków i higieny osobistej znaczący wpływ miał COVID-19. Niektóre kategorie wypadły pozytywnie - na przykład produkty do kąpieli i pod prysznic wzrosły o 3 proc. w 2020 r. a depilatory wykazały 7 proc. wzrost wartości. Inne poradziły sobie gorzej - komentuje Povilas Sugintas, analityk Euromonitor International.
Zdaniem eksperta, najbardziej niekorzystne wyniki dotyczyły kolorowych kosmetyków ze spadkiem wartości o 13 proc. w 2020 r. i zapachami, które straciły 16 proc. mniej w porównaniu do poprzedniego roku.
W przypadku branży kosmetycznej odpowiedź rynku była szybka i skuteczna. Jako że gabinety kosmetyczne, fryzjerzy i salony SPA były zamknięte na czas nieokreślony, przesunięcie w kierunku konsumpcji domowej przyspieszyło. Dla przykładu, najbardziej znaczący wzrost w ostatnich 15 latach w Polsce odnotowały farby do włosów, kategoria wzrosła o 10 proc. pod względem wartości w 2020 roku.
Niektóre kategorie produktów, takie jak profesjonalna pielęgnacja włosów, były coraz częściej sprzedawane na użytek domowy, ale oferta takich kosmetyków jest teraz znacznie szersza.
Trend rozciąga się na włosy i ich koloryzację oraz pielęgnację paznokci - marki lakierów hybrydowych oferują w drogeriach gotowe zestawy do manicure hybrydowego zawierającego lampy UV / LED.
Minęły już ponad dwa lata od chwili, gdy najmniej oczekiwana w historii przesyłka z Chin (mowa
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023