StoryEditor
Producenci
09.11.2022 00:00

Renata Ciszewska, Delia Cosmetics: Widzimy przyszłość w e-commerce, ale poszerzamy też naszą obecność w sieciach stacjonarnych

Jesteśmy tam gdzie nasi klienci – w drogeriach, sieciach handlowych, ale i w e-commerce – zarówno na największych platformach, jak i w małych e-sklepach. Bardzo zadowoleni jesteśmy ze sprzedaży poprzez własny e-sklep Delii, który dodatkowo fantastycznie buduje nam lojalność wśród konsumentów. Nie spoczywamy jednak na laurach i wciąż rozbudowujemy naszą sieć dystrybucji. Wciąż chcemy więcej – mówi Renata Ciszewska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics, podczas gali Perły Rynku Kosmetycznego 2022.

Firmy z wieloletnim stażem na rynku też muszą zabiegać o uwagę konsumentów i zainteresowanie sieci handlowych.

– Zawsze trzeba się starać. Nawet jak się jest na rynku 25 lat, tak jak Delia. Sieci za każdym razem dokładnie weryfikują nasze propozycje, a klienci oczekują nieustannych komunikatów, nowości przypominających o naszym istnieniu. To dlatego wciąż jesteśmy obecni z różnymi aktywnościami – mówiła Renata Ciszewska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics, podczas gali Perły Rynku Kosmetycznego 2022.

Dodała, że jedną z tych aktywności jest udział w projekcie Perły Rynku Kosmetycznego.

– Bo choć jesteśmy znani w wielu kategoriach produktowych, to wciąż warto podtrzymywać uwagę rynku. Wiemy jak szybko wszelkie informacje giną w gąszczu nowych komunikatów i produktów – dodała Renata Ciszewska.  

Czytaj też: Delia Cosmetics rusza z nową kampanią Cameleo #herchange

Wyjaśniła też, że Delia Cosmetics jest obecna na 60 rynkach eksportowych, ale też bardzo mocno działa na rynku polskim.

– Wciąż jednak chcemy więcej, bo choć jesteśmy obecni w większości sieci handlowych, to jednak nie we wszystkich i nie z pełną ofertą. Pracy w tym obszarze jest wciąż dużo. Ostatnim sukcesem było wejście na stałe do Lidla, w którym od tego roku do kupienia jest nasza henna – zdradziła przedstawicielka Delia Cosmetisc.

Czytaj też: Renata Ciszewska, Delia Cosmetics: Sieci handlowe w Polsce mają silną pozycję i trzeba się dostosować do ich zasad

Ważną częścią strategii dystrybucyjnej firmy jest też e-commerce. Jakiś czas temu Delia uruchomiła własny e-sklep.

– Po trzech latach mogę powiedzieć że jego wyniki są świetne – zapewnia dyrektor marketingu.

Delia Cosmetics pracuje też ze sklepami multibrandowymi, jak np. e-Zebra. Działa też na Amazonie, na którym ma sześć sklepów oraz na Allegro w Strefie Marek. Jest też obecna w e-sklepach sieci drogeryjnych takich jak Douglas, Rossmann i Natura. Współpracuje również z ok. sześćdziesięcioma mniejszymi e-drogeriami.  

– W e-commerce widzimy przyszłość. Jednak nie zamierzamy tam przenosić całego naszego biznesu. Konsumenci wciąż lubią bowiem chodzić do sklepów, rozmawiać z ekspedientkami. Dlatego jesteśmy tam gdzie są nasi klienci – podsumowała Renata Ciszewska.

Perły Rynku Kosmetycznego to projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 16 lat. Wyłaniane są w nim najlepsze nowości w kategoriach beauty. Zwycięzców wskazuje profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.

Poznaj jurorów Perły Rynku Kosmetycznego 2022: lista ekspertów

W tegorocznej edycji badania jurorzy wskazali zwycięzców w 18 kategoriach kosmetycznych, w tym Innowacja kosmetyczna oraz Debiut kosmetyczny.

Czytaj więcej: Poznaliśmy zwycięzców rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022! [FOTOGALERIA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.12.2025 15:32
Velvet Care uruchamia nową maszynę papierniczą i zwiększa moce produkcyjne o ponad 40 proc.
W czwartek 18 grudnia 2025 roku w kluczewskiej fabryce Velvet CARE została uruchomiona kolejna supernowoczesna maszyna papiernicza.Velvet Care

W czwartek 18 grudnia 2025 roku w fabryce w Kluczach należącej do Velvet Care uruchomiono nową maszynę papierniczą, co istotnie zwiększyło potencjał produkcyjny zakładu. Dzięki tej inwestycji moce wytwórcze fabryki wzrosły o ponad 40 proc. Obecnie zakład w Kluczach dysponuje czterema wysoko wydajnymi maszynami do produkcji bibułki, które łącznie są w stanie wytwarzać ponad 210 tys. ton surowca rocznie.

Nowa maszyna papiernicza ma szerokość 5,6 metra i wykorzystuje technologię shoe press. Została wyprodukowana przez szwedzką firmę Valmet, jednego z wiodących światowych dostawców technologii dla przemysłu papierniczego. Budowa obiektu oraz instalacja urządzenia były realizowane przy udziale firmy ENKI, a sam projekt nadzorował inwestor. Do wzniesienia konstrukcji zużyto 1 320 ton stali oraz ponad 15 tys. m³ betonu. 

Z punktu widzenia parametrów operacyjnych maszyna umożliwia nawinięcie na jeden tambor – o wadze 4,5 tony – nawet 120 km bibułki. Produkowany surowiec trafia następnie do wydziału przetwórstwa, gdzie powstają papiery toaletowe, ręczniki papierowe oraz chusteczki higieniczne, zarówno suche, jak i nawilżane. Skala produkcji plasuje kluczewski zakład wśród największych i najbardziej nowoczesnych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie. 

Inwestycja została zrealizowana w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego, przy współudziale konsorcjum instytucji finansowych. Nowa linia spełnia wysokie normy środowiskowe i jakościowe, zapewniając wysoką produktywność przy relatywnie niskim zużyciu energii elektrycznej, gazu i wody. Według spółki zastosowana technologia należy obecnie do najbardziej zaawansowanych, sprawdzonych operacyjnie rozwiązań dostępnych na rynku. 

Velvet Care sprzedaje swoje wyroby w Polsce oraz na około 30 rynkach zagranicznych i zatrudnia łącznie ponad 1 270 osób w Polsce i Czechach. Od marca 2024 roku większościowym udziałowcem spółki jest Partners Group. W ostatnich latach grupa konsekwentnie rozwija się poprzez przejęcia oraz nowe inwestycje – w 2025 roku dołączyły do niej m.in. spółki Private Label Tissue i Italian Paper, a w czerwcu tego samego roku powołano Velvet West, odpowiedzialną za rozwój działalności w zachodniej Polsce i na rynku niemieckim. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.12.2025 14:47
Miraculum prezentuje strategię na lata 2026–2030
Polska firma kosmetyczna opublikowała swoje plany na najbliższe lata.Miraculum

Miraculum przedstawiło strategię rozwoju obejmującą lata 2026–2030, opartą na założeniu dalszego wzrostu globalnego rynku kosmetycznego. Spółka zakłada, że w perspektywie najbliższych pięciu lat wartość światowego rynku wzrośnie łącznie o około 30 proc. Na tym tle rynek polski ma rozwijać się wolniej, z dynamiką szacowaną na poziomie 2–3 proc. rocznie, co oznacza utrzymanie umiarkowanego, ale stabilnego tempa wzrostu.

W ujęciu geograficznym kluczowym rynkiem dla Miraculum pozostanie Europa, mimo że tempo wzrostu w tym regionie będzie niższe niż w krajach rozwijających się. Spółka wskazuje, że wynika to przede wszystkim z wysokiego stopnia dojrzałości europejskiego rynku kosmetycznego oraz rosnących wymogów regulacyjnych, które ograniczają dynamikę sprzedaży w porównaniu z regionami o niższym poziomie nasycenia.

Strategia zakłada koncentrację na rozwoju marek uznanych za kluczowe, takich jak Pani Walewska, Wars, JOKO, Miraculum, Prastara oraz Chopin. Celem jest nadanie im wyraźnych i spójnych cech wyróżniających, które pozwolą budować długofalową wartość rynkową oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną w segmencie średniej półki cenowej. Jednocześnie spółka deklaruje utrzymanie jakości opartej na naturalnych składnikach, co ma odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze.

Istotnym elementem strategii jest wzmocnienie obecności w kanale nowoczesnym oraz przeprowadzenie re-designu produktów zgodnie z nowym pozycjonowaniem marek. Miraculum planuje także rozwój oferty pielęgnacyjnej do twarzy poprzez wprowadzenie linii opartych na wysoko efektywnych składnikach aktywnych, co wpisuje się w rosnący udział kategorii face-care w strukturze sprzedaży rynku kosmetycznego.

Równolegle spółka zakłada rozwój segmentu perfumerii, koncentrując się na tworzeniu unikalnych kompozycji zapachowych. Celem jest zbudowanie silniejszej pozycji marki Miraculum w świecie zapachów oraz zwiększenie jej rozpoznawalności poza rynkiem krajowym. Strategia na lata 2026–2030 przewiduje także rozszerzanie obecności na rynkach międzynarodowych i stopniowe umacnianie globalnej pozycji spółki, przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej i spójności portfela marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. grudzień 2025 04:28