StoryEditor
Drogerie
17.02.2021 00:00

Rossmann nie zwalnia pracowników i rekrutuje nowych

Rossmann – największy detalista na rynku drogeryjnym w Polsce – pomimo pandemii nie zwalnia pracowników, a wręcz rekrutuje nowych. Firma wdrożyła także szereg rozwiązań technicznych ułatwiających pracę zdalną. Natomiast pracowników sklepów nazywa „swoimi bohaterami". 

Jak podkreśla Ilona Perużyńska-Zych, dyrektor działu personalnego Rossmanna w Polsce, firma już w kwietniu przygotowała nową internetową kampanię wizerunkową pod hasłem: „Nie zwalniamy tempa rekrutacji”. Była to reakcja na niestabilną sytuację wywołaną pandemią i medialne doniesienia o tym, że szereg firm ogranicza zatrudnienie lub ma to w planach.

W momencie kiedy nie tylko małe i średnie, ale także największe firmy głośno komunikowały: zatrzymujemy wzrost zatrudnienia, musimy zredukować wymiary etatów...my nadal otwieraliśmy nowe sklepy. Postanowiliśmy sytuację wielkiego niepokoju wykorzystać i dać jasny przekaz skierowany zarówno do naszych partnerów, pracowników, jak i do kandydatów, którzy swą przyszłość chcieliby związać z Rossmannem: nie zwalniamy pracowników, nie zwalniamy tempa rekrutacji i nie zwalniamy tempa rozwoju firmy – mówi Ilona Perużyńska-Zych w wywiadzie opublikowanym przez Rossmanna w ramach cyklu #ekspercirossmanna.

Podkreśla także, że pracownicy firmy szybko przestawili się na nowe warunki pracy i ze zrozumieniem przyjęli konieczność większej elastyczności, ponieważ firma od lat pracuje w permanentnej zmianie. Firma natomiast ich wspomagała w tym procesie. – Tak jak większość firm musieliśmy w bardzo krótkim czasie przeorganizować wykonywane dotychczas zadania i wiele z nich realizować w formule on-line. Przygotowanie wynagrodzeń, prowadzenie szkoleń, organizacja aktywności socjalnych, komunikacja były nie lada wyzwaniami. Wyposażenie pracowników w laptopy, czasami słaba jakość WiFi, czy wreszcie pojawiające się prozaiczne problemy techniczne – nie każdy komputer był na tyle mocny, aby udźwignąć nasze systemy informatyczne – wymagały działań natychmiastowych. Dzisiaj możemy powiedzieć, że w tym zakresie wspólnie z Centrum Informatycznym Rossmanna dokonaliśmy naprawdę wielkich rzeczy – opowiada szefowa Ilona Perużyńska-Zych.

Firma organizuje także więcej szkoleń dla pracowników niż przed pandemią. Formuła online pozwoliła na dotarcie do większej liczby pracowników.

Ze szczególnym uznaniem szefowa HR Rossmanna wypowiada się o pracownikach drogerii. – To nasi bohaterowie! Dzisiaj z perspektywy czasu, wiemy, że udało nam się być wsparciem. Pracownicy o tym mówią i po prostu doceniają. Od początku pandemii staraliśmy się być blisko pracowników sklepów. Wszystkie osoby z centrali pracujące w terenie pomagały załogom sklepowym. Szybko identyfikowali problemy, szukali rozwiązań i koordynowali działania. Dzięki temu komunikaty, informacje, interpretacje wychodzące z centrali były szybkie i skuteczne – zapewnia Ilona Perużyńska-Zych.

Rossmann kontynuował także firmowy program rozwoju pasji „Pozytywnie Zakręceni”, w ramach którego firma w ciągu 9 miesięcy zaoferowała pracownikom 100 warsztatów online, podczas których wykonywali kreatywne rzeczy, takie jak np. makramy, ozdoby świąteczne, lasy w słoikach czy ekologiczne kosmetyki. Co więcej, dostawali od firmy prosto do domu materiały do tworzenia tych prac. Pracownicy mogli także uczestniczyć w warsztatach jogi. Aż 17 tys. osób skorzystało z zajęć w ramach programu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 21:50