StoryEditor
Drogerie
01.06.2022 00:00

Rossmann pracuje nad drogerią przyszłości

Rossmann stale bada nowe możliwości, by uczynić swój biznes jeszcze nowocześniejszym. Wykorzystuje do tego nowe technologie. Rozwiązania, które już są stosowane, lub dopiero będą, firma zaprezentowała swoim pracownikom podczas drugiej edycji Dni Innowacji. Ponad 40 firm pokazało innowacje, które mogą znaleźć zastosowanie w drogerii przyszłości.

Dni Innowacji to spotkanie wewnętrzne Rossmanna, zamknięte dla prasy. Firma organizuje je dla swoich pracowników, by ich inspirować i pokazać, w jakim kierunku będzie się rozwijać.

Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, 19 maja, podczas tegorocznej edycji Dni Innowacji, ponad 40 firm zaprezentowało 150 różnych rozwiązań technologicznych.  

– Nasi pracownicy na konkretnych przykładach mogli zobaczyć najnowsze technologie, które są już wykorzystywane w biznesie, bądź niebawem będą. Zależało nam na tym, aby mogli się zainspirować i pewne pomysły wykorzystać w obszarach swojej pracy – mówi Piotr Kiszkiel, dyrektor Działu IT w Rossmannie.

W wydarzeniu wzięło udział ponad tysiąc pracowników z kilkudziesięciu działów Rossmanna. Uczestniczyli w prezentacji drogerii przyszłości. Przy jej tworzeniu wykorzystano ponad 50 innowacyjnych rozwiązań.

– Na konkretnych przykładach pokazaliśmy w jaki sposób drogeria może być jeszcze bardziej przyjazna. Przedstawiliśmy koncepcję użycia innowacyjnych technologii, które mogą ułatwić zakupy klientom, a także wesprzeć personel w codziennej pracy. Wyjaśniliśmy jak możemy automatyzować proces zakupów  w naszych sklepach – mówi Marcin Janikowski, kierownik Sekcji Rozwoju Technologicznego Sklepów w Dziale IT w Rossmannie.

Czytaj także: Rossmann planuje w tym roku otwarcie 90 drogerii i rozbudowę magazynów regionalnych  

Podczas Dnia Innowacji odbyło się 20 wykładów. Swoje wystąpienie miał m.in. dr Maciej Kawecki, który w prelekcji pt. „Świat Lema to już nie przyszłość” opowiedział o trendach technologicznych w 2022 roku. Natomiast Jarosław Kuźniar wyjaśnił jak zmienia się technologia w komunikacji.

Dla uczestników wydarzenia stworzono specjalną aplikację wewnętrzną, która m.in. pokazywała plan stanowisk wszystkich firm, zawierała agendę, dawała możliwość potwierdzania udziału w wykładach i warsztatach.

– Sprawdzamy, czy technologie zaprezentowane podczas Dnia Innowacji przynoszą rzeczywiste korzyści klientom i pracownikom. Jesteśmy otwarci na zmiany i innowacje. Najciekawsze i najbardziej praktyczne z nich będziemy chcieli wykorzystać w przyszłości – podsumowuje Piotr Kiszkiel.

Rossmann posiada niemal jedną trzecią rynku drogeryjnego w Polsce, a swój pierwszy sklep otworzył w maju 1993 roku w Łodzi. Obecnie jest największą siecią drogeryjną, prowadzi ok. 1600 sklepów. W 2015 roku sieć uruchomiła drogerię internetową, a dwa lata później ruszył Klub Rossmann i aplikacja Rossmann PL (zarejestrowanych ok. 7 mln użytkowników). Kolejnym etapem rozwoju aplikacji było uruchomienie funkcji Rossmann GO (zakupy smartfonem bez konieczności podchodzenia do kasy). Jednocześnie sieć cały czas zmienia swoje drogerie stacjonarne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2024 10:22
Drogerie Jawa prezentują najnowsze trendy beauty i edukują klientki
Kwartalnik Piękno by Jawafot. Drogerie Jawa
Najważniejsze trendy makijażowe i topowe fryzury, prawidłowa ochrona przed promieniowaniem UV, przyczyny starzenia się skóry i porady, jak o nią dbać, dietetyczne wskazówki – to wszystko Drogerie Jawa zaproponowały w swoim najnowszym edukacyjnym kwartalniku „Piękno by Jawa”.

Drogerie Jawa udostępniły najnowszy numer swojego bezpłatnego kwartalnika „Piękno by Jawa”. Znalazły się w nim artykuły na temat  najważniejszych trendów makijażowych na wiosnę, modnych fryzur, pielęgnacji przeciwsłonecznej –  podejmowana edukacja jest tu szczególnie ważna ze względu na ryzyko chorób i nowotworów skóry spowodowanych brakiem profilaktyki. Redakcja przeanalizowała także proces starzenia się skóry i podpowiada, jak o nią prawidłowo dbać.

Nie zabrakło tematu, który zawsze jest na topie, czyli prawidłowej diety bez zgubnego podjadania. Artykuł został wzbogacony wywiadem z dietetyczką Anną Moskwą.

Bohaterką wiosennego wydania „Piękno by Jawa” jest Beata Ciechan,  „Trenerka oszczędzania” która opowiada o swojej drodze do finansowej wolności podsuwając czytelniczkom wskazówki dotyczące zarządzania domowymi finansami.

„Piękno by Jawa” jest bezpłatnym kwartalnikiem sieci Drogerie Jawa wydawanym od 2021 roku. Artykuły opracowują współpracujące z Drogeriami Jawa dziennikarki. Publikacja zawiera treści dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów. Każde wydanie rozpoczyna wywiad z bohaterką numeru. W kwartalniku znajdziemy także rekomendacje produktów dostępnych w sieci Drogerie Jawa oraz artykuły dotyczące zdrowia i psychologii.

Czasopismo dostępne jest w dwóch formatach: wersja drukowana, nakład 20 000 egzemplarzy, wersja  online na: drogeriejawa.pl/piekno dostępna jako plik pdf z opcja pobrania lub jako odrębne artykuły.

Kolejny numer kwartalnika ukaże się pod koniec maja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
02.05.2024 08:30
Hebe w Redzie na Kaszubach
Drogeria Hebe w parku handlowym M Park w Redziefot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła nową drogerię w Redzie na Kaszubach. Sklep znajduje się w parku handlowym M Park, który został oddany do użytku w marcu tego roku.

Sieć Hebe tuż przed majówką otworzyła dwie nowe drogerie tego samego dnia. Od 30 kwietnia klienci robią zakupy w sklepach w Westfield Mokotów oraz w parku handlowym M Park w Redzie.

M Park to inwestycja  LCP Properties. Został otwarty w marcu br.  Ma łącznie 4433 mkw.  powierzchni, dwa budynki w bezpośrednim sąsiedztwie Lidla. Hebe konkuruje tu z Rossmannem (457 mkw).

Drogeria w Redzie jest pierwszą w tym mieście placówką Hebe. Sklep ma 290 mkw. Jest ustandaryzowany i  wyposażony zgodnie z wizualizacją sieci. Tradycyjnie, klienci kupujący w nowej drogerii mają do wyboru wiele akcji promocyjnych i mogą skorzystać ze sporych obniżek cen.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Redzie, 354 drogerie.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. maj 2024 17:42