StoryEditor
Producenci
12.08.2019 00:00

Rossmann stawia na rozwój w nowych kategoriach kosmetyków

Zgodnie z trendami kosmetycznymi, które koncentrują się na naturze i ekologii, sieć drogerii Rossmann intensywnie rozwija kategorię produktów naturalnych, szczególnie w pielęgnacji włosów. Nowe marki kosmetyczne i ich innowacyjne produkty są dostępne w drogeriach sieci od 1 sierpnia 2019.

Biovène

Po raz pierwszy na polskim rynku będzie dostępna marka Biovène. Filozofia Biovène opiera się na zasadzie, że natura i nauka w połączeniu tworzą niedrogie, ale ekskluzywne produkty kosmetyczne. Najczystsze składniki pochodzą z natury, aby uwolnić pełen ich potencjał.

Już od 1 sierpnia 2019 roku barcelońskie nowości marki będą dostępne w Drogeriach Rossmann. np. szampon w kostce Shampoo in-a-Bar czyli wysoce skoncentrowany i pełen naturalnych składników i olejków eterycznych szampon, który mimo swojego niewielkiego rozmiaru starcza aż na ok 75 myć, co równa się 3 butelkom standardowego szamponu.

Całkowitą nowością na polskim rynku jest też suchy szampon w chusteczkach, który jest idealny do torebki. Odświeżenie fryzury dzięki naturalnym ryżowym chusteczkom jest możliwe, bo absorbują nadmiar sebum i zmniejszają skłonność do elektryzowania się włosów.

Z kolei innowacyjna formuła maseczki ukrytej w czepku, który łatwo nakłada się na włosy i wmasowuje. Znikają włosy odwodnione, matowe i „tępe“ dzięki tej intensywnej kuracji odżywczej odzyskując lśniący połysk, miękkość i gładkość w dotyku.

Kolejna nowość to innowacyjna formuła maseczki ukrytej w czepku, która stanowi alternatywę do zabiegu termicznego Gueisha stosowanego w najlepszych salonach kosmetycznych. Oferuje składniki pielęgnujące, nawilżające i odżywiające zniszczone włosy. Maska chroni, odżywia i redukuje skłonność do łupieżu.

Jest też formuła maseczki ukrytej w czepku będąca zabiegiem regenerującym na bazie oleju. Przywróci blask włosom, które staną się bardziej miękkie, mocniejsze i zdrowsze. Maska nawilża, odżywia i kontroluje wypadanie włosów.

Hungry Hair

Zniszczone włosy można też "nakarmić" zdrowymi i naturalnymi składnikami zawartymi w linii Hungry Hair.
Produkty bazują na super foods, czyli składnikach odżywczych pochodzenia naturalnego, są bogate w antyoksydanty, zawierają substancje energetyzujące, odświeżające i tonizujące, a więc samo dobro dla Twoich włosów. 

Hungry Hair fast detox smoothie oczyszcza i odżywia skórę głowy oraz włosy, zapewniając im zdrowy i świeży wygląd. Składniki zaliczane do superfoods zawarte w formule takie jak jarmuż, niezwykle bogaty w witaminę C oraz kwasy Omega, dodaje włosom witalności, wyciąg z moringi oczyszcza włosy, a esencja z maca podnosi poziom nawilżenia. Inne smoothie mają też zaliczane do superfoods składniki, takie jak ekstrakt camu camu, niezwykle bogaty w witaminę C oraz kwasy Omega, który dodaje włosom witalności, wyciąg z jagód acai wspomaga odświeżenie, a kompleks witamin A, E i PP przyczynia się do poprawy ich kondycji.

Oh! My Sexy Hair

Maseczki do włosów Oh! My Sexy Hair też dostępne są w drogeriach Rossmann od 1.08.2019 roku. To m.in. maseczka ekstremalnie nawilżająca z białym pyłkiem brokatowym i maseczka regenerująca ze złotym pyłkiem brokatowym. Brokatowa maseczka do włosów z oszołamiającym efektem wow nawilża, wygładza i nadaje im niepowtarzalnego blasku, zwłaszcza w słoneczne dni. Owocowe ekstrakty roślinne z maliny, truskawki, brzoskwini i jabłka wspomagają ochronę koloru włosów, sprawiając, że są mniej podatne na uszkodzenia. Marokański olej arganowy natychmiastowo regeneruje mikrouszkodzenia, aksamitnie wygładza włosy sprawiając, że odzyskują zdrowy blask.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 10:16
Jane Lauder wyprzedaje akcje Estée Lauder – co z przyszłością luksusowego giganta?
fot. Shutterstockfot. Shutterstock

W dniu 26 listopada 2025 r. Jane Lauder, dyrektorka oraz 10-proc. właścicielka Estée Lauder Companies Inc., sprzedała 17 840 akcji klasy A o łącznej wartości 1,68 mln dolarów. Cena transakcyjna mieściła się w przedziale od 94,35 do 94,52 dolarów za sztukę, co było zbliżone do bieżącej ceny rynkowej wynoszącej 94,79 dolarów. Według danych InvestingPro kurs spółki wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o 41,6 proc., a sama firma pozostaje lekko niedowartościowana względem szacowanej „Fair Value”.

Tego samego dnia Jane Lauder wykonała także opcje na zakup 17 840 akcji Estée Lauder po cenie 89,47 dolarów za sztukę, co dało łączną wartość nabycia 1 596 144 dolarów. Po przeprowadzeniu obu operacji inwestorka posiada bezpośrednio 58 763 akcje spółki. Estée Lauder, której to firmy kapitalizacja rynkowa wynosi 34,18 mld dolarów, utrzymuje nieprzerwaną wypłatę dywidend od 30 lat, co podkreśla jej stabilną pozycję finansową mimo trudniejszych ostatnich okresów.

Spółka może pochwalić się również silnymi wynikami operacyjnymi – marża brutto wynosi 74,17 proc., a 13 analityków podwyższyło prognozy dotyczące nadchodzących wyników finansowych. Dane te wpisują się w ostatnią poprawę nastrojów wokół firmy, choć na rynku pojawiają się także sygnały ostrożności. Według InvestingPro szerzej omawiane wskaźniki i prognozy znajdują się w najnowszym raporcie Pro Research.

W ostatnich tygodniach Estée Lauder znalazła się także na celowniku analityków z Rothschild Redburn, którzy obniżyli rekomendację z Neutral do Sell. W uzasadnieniu wskazano na obawy dotyczące tempa odbudowy marż w trakcie wdrażania strategii „Beauty Reimagined” prowadzonej przez CEO Stéphane’a de La Faverie. Jednocześnie spółka ogłosiła pierwszą inwestycję w Ameryce Łacińskiej – zakup mniejszościowego udziału w meksykańskiej marce perfum XINÚ poprzez dział New Incubation Ventures.

Na rynku akcji dodatkowe poruszenie wywołała informacja, że rodzina Lauderów planuje publiczną sprzedaż ponad 11,3 mln akcji Estée Lauder klasy A. Pakiet ma zostać zaoferowany w cenie 90 dolarów. za sztukę, a celem transakcji jest pokrycie podatków, długów i kosztów związanych z zarządzaniem majątkiem po Leonardzie A. Lauderze. Firma nie sprzeda własnych akcji ani nie otrzyma żadnych środków z tej emisji, jednak skala transakcji podkreśla znaczące zmiany właścicielskie zachodzące obecnie w koncernie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 12:14