StoryEditor
Drogerie
14.01.2021 00:00

Rossmann zyskał na pandemii - globalnie sprzedaż w górę

Sieć Rossmann w 2020 r. poprawiła swoje wyniki sprzedaży – poinformowała spółka. Najlepsze wyniki osiągnął Rossmann w Niemczech. Teraz największy detalista drogeryjny zapowiada wielomilionowe inwestycje i otwieranie nowych sklepów.

Grupa Rossmann osiągnęła w 2020 r. 3,5 proc. wzrost sprzedaży do 10,35 mld euro. Spółka dobrze poradziła sobie w Niemczech, gdzie sprzedaż wzrosła o 4,7 proc., do 7,33 mld euro (wcześniej 7 mld euro). Wzrost sprzedaży netto jest o 1,4 proc. wyższy niż wzrost brutto ze względu na tymczasową obniżkę podatku VAT, a w porównaniu do 2019 r. wyniósł ponad 6 proc.

Jak podaje biuro prasowe Rossmanna w Niemczech, decydujące dla dobrych wyników było to, że drogerie, pomimo ograniczeń w handlu wywołanych koronawirusem, pozostały otwarte, a „zróżnicowany asortyment Rossmanna okazał się wyjątkowo odporny na kryzys, ponieważ był w stanie bardzo dobrze wytrzymać zmianę zachowań zakupowych klientów”.

Czytaj także: Marek Maruszak, Rossmann Polska: podtrzymujemy plany ekspansji

Zagraniczne spółki zależne Rossmanna (Polska, Węgry, Czechy, Turcja, Albania, Kosowo i Hiszpania) zostały w różnym stopniu dotknięte zamknięciami z powodu pandemii koronawirusa i  odnotowały wzrost sprzedaży o 2 procent do 3,06 mld euro (rok ubiegły: 3 miliardy euro). 

Rossmann prowadzi obecnie 2 011 sklepów za granicą i 2 233 w Niemczech. Sieć działa w 8 krajach europejskich i zatrudnia 56 300 osób.

Planowana wartość inwestycji Grupy w nowym roku obrotowym 2021 to 200 mln euro. Planowane jest otwarcie 195 placówek - 75 z nich w Niemczech.

Rossmann informuje, że w rankingu Forbs znajduje się na 54 miejscu wśród najlepszych pracodawców świata. Pandemia wyraźnie pokazała społeczne znaczenie handlu detalicznego. - W samych Niemczech 34 tys. pracowników Rossmanna wniosło ważny wkład w firmę i życie publiczne w tym trudnym roku. Rossmann wynagrodził to w 2020 r. wypłatami premii w wysokości ponad 30 milionów euro - podaje spółka w komunikacie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:54