StoryEditor
Producenci
28.11.2019 00:00

Selfridges zakazuje jednorazowych chusteczek do demakijażu

Brytyjski detalista Selfridges ogłosił, że nie będzie już sprzedawał jednorazowych chusteczek do demakijażu. Luksusowa grupa domów towarowych zastąpiła te produkty ekologicznymi alternatywami. To kolejny krok w ograniczaniu nieekologicznych odpadów, jakie generuje przemysł kosmetyczny.

Brytyjska sieć domów towarowych zakazała stosowania jednorazowych chusteczek do demakijażu na bazie plastiku w swoich „strefach piękna”, zastępując je alternatywnymi materiałami do recyklingu lub wielokrotnego użytku, aby zachęcić konsumentów do ekologicznych zakupów.

"Chusteczki kosmetyczne jednorazowego użytku są niezwykle szkodliwe dla środowiska. Podczas ostatniego oczyszczania plaży przez zespół Selfridges widzieliśmy na własne oczy, jaki wpływ wywierają na nasze obszary wodne i plaże, i byliśmy jeszcze bardziej zmotywowani do usunięcia ich z naszych sklepów" -  przekazała w oświadczeniu Daniella Vega, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Selfridges.

Chusteczki do demakijażu są niezwykle popularne: badania przeprowadzone przez Selfridges wykazały, że 20 proc. konsumentów używa ich co najmniej raz dziennie, a 35 proc. uważa, że ​​chusteczki kosmetyczne jednorazowego użytku są niezbędne podczas pielęgnacji. Middlesex University szacuje, że jednorazowe chusteczki na bazie plastiku potrzebują na rozkład nawet do 100 lat, ale tylko 19 proc. konsumentów jest tego świadomych. Ponadto 13 proc. konsumentów spłukuje obecnie jednorazowe chusteczki w toaletach. 

Bardziej przyjazne dla środowiska alternatywy oferowane przez sprzedawcę obejmują „Face Halo”, nietoksyczne narzędzie wielokrotnego użytku, które szybko usuwa makijaż tylko przy użyciu wody i może zastąpić do 500 chusteczek jednorazowego użytku. Selfridges ma również w ofercie „Sarah Chapman Professional Cleansing Mitts”, które delikatnie złuszczają i usuwają makijaż i brud, oraz produkt Clinique „Take The Day Off Cleansing Cloths”, które są wykonane z muślinu i mogą być używane wiele razy.

Ten krok jest najnowszym przykładem usuwania nieekologicznych produktów z branży kosmetycznej. W październiku Dove, gigant kosmetyczny będący własnością firmy Unilever, ogłosił plany zastąpienia plastikowych butelek pochodzącymi z recyklingu, aby walczyć z odpadami. Marka Olay, należąca do P&G, rozpoczęła w tym roku pilotażowy projekt wprowadzania opakowań do wielokrotnego napełniania. Takich inicjatyw jest w sektorze beauty coraz więcej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 02:13