StoryEditor
Perfumerie
06.06.2019 00:00

Sephora świętuje 20 urodziny w Polsce

Dwie dekady temu zadebiutowała pierwsza perfumeria Sephora w Polsce, stając się miejscem, w którym kupić można oryginalne produkty kilkuset światowych marek. Dziś perfumeryjna sieć prowadzi w Polsce 94 sklepy i hucznie świętuje swoje 20-lecie.

5 czerwca w warszawskiej Arkadii odbyła się wielka inauguracja jubileuszowych obchodów Sephory w Polsce. Gości powitała Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora w Polsce. Na uroczystość tłumnie przybyli przyjaciele Sephory i przedstawiciele mediów. Powszechne zainteresowanie wzbudziły zaproszone gwiazdy – Anna Lewandowska i Julia Wieniawa.

Sephora, należąca do grupy LVMH, to największa na świecie sieć perfumerii. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w Bydgoszczy w 1999 roku. Dziś Sephora Polska to 94 stacjonarne sklepy oraz perfumeria on-line, która wystartowała 5 lat temu.

- W tym roku obchodzimy 20 urodziny Sephora w Polsce. Przy tej wyjątkowej okazji dziękujemy wszystkim klientom, którzy w ciągu ostatnich dwóch dekad dołączali do grona naszch fanów i zapraszamy do wspólnego celebrowania tego wydarzenia – mówi Katarzyna Bielecka. – Okrągła rocznica skłania nas również do pewnego podsumowania. Sephora jako pierwsza dała Polkom możliwość swobodnego testowania luksusowych kosmetyków. W każdym roku nasze klientki odkrywają premiery wyjątkowych marek, dostępnych tylko u nas, takich jak Fenty Beauty czy Anastasia Beverly Hills. Nieustannie zachęcamy Polki do eksperymentowania, odnajdywania swojego stylu piękna oraz odważnego wyrażania siebie – a to wszystko przy solidnej dawce zabawy i edukacji kosmetycznej – dodaje Katarzyna Bielecka.

Wraz ze startem urodzinowej oferty we wszystkich perfumeriach Sephora i perfumerii on-line czeka na klientów specjalnie stworzona na tę okazję kolekcja urodzinowych gadżetów zdobioną autorską grafiką jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek – Olki Osadzińskiej.

W urodzinowej ofercie Sephora klienci znajdą również unikalny Happy Birthday Box, pudełko pełne kosmetycznych niespodzianek.

Od 5 do 8 czerwca w warszawskiej Arkadii trwa Sephora Wonderland – świat zabawy, eksperymentowania i odkrywania, stworzony przy współpracy z markami partnerskimi. Unikalne strefy piękna stworzyły marki: Dior, Estee Lauder, Clinique, Lancome, Paco Rabanne, Hugo Boss, Kat von D, Fenty Beauty, NARS, Benefit, Anastasia Beverly Hills, Smashbox, Fresh oraz Dr. J

Na klientów czekają bezpłatne, grupowe warsztaty makijażowe z blogerami i guru świata makijażu: Maxineczką, Klaudią Owczarek, TwigMakeUp, Patrycją Dobrzeniecką i Sebastianem Gradzikiem, oraz z makijażystami partnerskich marek. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, należy się wcześniej zapisać. Dla odwiedzających Sephora przygotowała specjalną zabawę w formie Mapy Odkrywcy Wonderland – odwiedzając wszystkie stacje można zdobyć  kosmetyczne upominki.

Każda fanka piękna będzie mogła też wypróbować na sobie jeden z 3 urodzinowych looków makijażowych Paryski look, Nude is Chic, Party look, które makijażyści Sephora wykreowali specjalnie z myślą o 20 urodzinach marki w Polsce.

Ponadto od 4 czerwca, co tydzień, klienci odwiedzający perfumerie Sephora znajdą w nich nowe hot produkty w ofercie urodzinowej -30 proc.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
29.03.2024 15:00
Global Retail Innovations 2024: Douglas został doceniony za kreowanie wyjątkowych doświadczeń. Są też inne firmy z branży beauty
Także w polsce perfumerie Douglas mają rozwiązania kreujące wyjątkowe doświadczenia. Oferują zabiegi, usługi i porady. Na zdjęciu Dauglas w warszawskiej Galerii Mokotówmat. prasowe
Flagowy sklep Douglasa w Dusseldorfie tworzy wciągające doświadczenie wokół tematu piękna i zachęca klientów do nawiązania kontaktu z marką – uznali eksperci grupy Ebeltoft, która przygotowała raport Global Retail Innovations 2024, prezentujący najbardziej inspirujące przykłady innowacji w handlu z całego świata. Oprócz globalnej sieci perfumeryjnej znalazło się w nim również kilka lokalnych firm z branży beauty.

Tegoroczny raport Grupy Ebeltoft „Global Retail Innovations 2024” prezentuje 52 przykłady innowacyjnych rozwiązań branży retail z trzech obszarów: wysokiej efektywności, kreowania wyjątkowych doświadczeń oraz działań na rzecz lepszego jutra.

Jednym z zaprezentowanych przykładów jest perfumeria Douglas w centrum Dusseldorfu doceniona za kreowanie wyjątkowych doświadczeń. Jest ona zlokalizowana przy Königsallee, ekskluzywnej ulicy handlowej. O jej luksusowym charakterze świadczą wysokiej jakości elementy w stylu Art Deco oraz niestandardowe meble. Klientów zaprasza do odpoczynku, relaksu i regeneracji. Ma bogatą ofertę zabiegów upiększających i wellness. Odbywają się one w  profesjonalnie wyposażonych kabinach zapewniających prywatność podczas usługi manicure, pedicure, robienia makijażu czy zabiegów pielęgnacyjnych.

Oprócz interakcji z doświadczonymi doradcami, klienci mogą Douglasie testować produkty w wirtualnych lustrach opartych na rozszerzonej rzeczywistości.

Flagowy sklep Douglas tworzy wciągające doświadczenie wokół tematu piękna i zachęca klientów do nawiązania kontaktu z marką Douglas. Sklep wychodzi naprzeciw potrzebom coraz lepiej poinformowanego klienta, który nieustannie poszukuje najnowszych trendów kosmetycznych oraz kompleksowych, wiarygodnych porad

– podsumowują eksperci grupy Ebeltoft.

W raporcie znalazła się też odzieżowa marka Stradivarius, która w sklepie w Barcelonie na 2 tys. mkw. ma m.in. Laboratorium Zapachów. Jest to strefa relaksu z możliwością testowania zapachów. Klienci otwierają małe przesuwane drzwiczki umieszczone na wysokości twarzy, aby poczuć zapach oferowanych przez markę perfum.

Za kreowanie wyjątkowych doświadczeń doceniona została też marka Two L(I)Ps z Singapuru. Otworzyła ona luksusowy sklep z kosmetykami do pielęgnacji intymnej. Jego ideą jest normalizacja tabu poprzez niekonwencjonalne doświadczenia zakupowe za pomocą interaktywnych instalacji wykorzystujących kremy, maseczki, serum i środki oczyszczające do intymnych części ciała. Produkty ukryte są za zasłonami, zachęcając kupujących do eksperymentowania z zapachami i konsystencjami na ich własnych warunkach.

Pozwala to kupującym odkryć tajemnice sklepu zgodnie z ich osobistym poziomem komfortu i bawić się tematami prywatności i podglądactwa. Przy okazji sklep edukuje konsumentów w zakresie praktyk pielęgnacyjnych i dbania o siebie

– oceniają autorzy raportu.

Otwarte w marcu 2023 roku flagowe studio fryzur marki Wells w Porto również zostało wyróżnione w kategorii: Kreowanie wyjątkowych doświadczeń. Oprócz profesjonalnych usług strzyżenia i koloryzacji zapewnia ono dostosowaną do indywidualnych potrzeb diagnostykę włosów i zalecenia pielęgnacyjne, ale nie tylko. Studio zlokalizowane w NorteShopping ma dwa piętra i zajmuje powierzchnię ponad 500 mkw. To nie tylko salon fryzjerski, ale i concept store z kolekcją ponad 400 marek oraz spersonalizowanymi poradami i wskazówkami ekspertów wyspecjalizowanych nie tylko w tematach włosowych. W sklepie klienci mogą eksperymentować z makijażami takich marek jak Clinique, Esteé Lauder, Pupa czy Lancôme. Poza tym pielęgnacja skóry i pielęgnacji ciała zyskały na znaczeniu wraz z wprowadzeniem Mask Bar – sekcji oferującej gamę 100 masek od wyselekcjonowanych marek. Sklep oferuje również usługę Click & Collect.

Wells w Porto przoduje jako pionierski sklep grupy dzięki świeżej i innowacyjnej koncepcji holistycznego doświadczenia piękna, płynnie integrując perfumy, makijaż, fryzjerstwo, aptekę i spersonalizowane usługi pod jednym dachem, tworząc kompleksowe miejsce dla urody

– mówią autorzy raportu.

Dodają, że oferowane tu wciągające doświadczenie piękna wykracza poza tradycyjny handel detaliczny.

Klienci mogą nie tylko kupować produkty kosmetyczne i wellness, ale także korzystać ze spersonalizowanych usług. Włączenie do tej przestrzeni studia fryzjerskiego i sekcji z maskami stanowi kolejną innowację, tworzącą miejsce, w którym klienci mogą otrzymać dostosowane do potrzeb zalecenia i porady dotyczące pielęgnacji włosów i zapoznać się z szeroką gamą opcji pielęgnacji skóry. To przełomowe podejście podnosi poziom doświadczenia w handlu detalicznym kosmetykami, czyniąc flagowy sklep Wells miejscem docelowym dla entuzjastów urody poszukujących kompleksowych i wciągających wrażeń.

Natomiast studio Oz Hair & Beauty otwarte w budynku QVB w Sydney zostało docenione za wysoką efektywność. Markę Oz Hair stworzył w 1986 roku na przedmieściach Sydney fryzjer Elio Nappa wraz z żoną Venessą. Ich pasja doprowadziła do powstania całej sieci salonów, których wyróżnikiem jest stała jakość obsługi klienta. Natomiast w 2012 r. syn założycieli marki, Anthony Nappa, dostrzegł szansę w rozszerzeniu asortymentu oraz działalności. Tak powstała firma Oz Hair & Beauty, która łączy sprzedaż stacjonarną i e-commerce z konsultacjami online.

Okazało się, że oddani klienci salonów chcieli kupować produkty, na których pracują styliści ich fryzur. Asortyment został jednak rozbudowany na pozostałe kategorie kosmetyczne, a zakupom towarzyszą fachowe porady. Wszyscy kupujący mogą skorzystać z darmowej 30-minutowej wirtualnej konsultacji dotyczącej włosów, skóry lub makijażu.

Konsultacja może być prowadzona w formie rozmowy telefonicznej, spotkania na platformie Zoom lub na innych kanałach. Po jej zakończeniu do klienta wysyłana jest wiadomość e-mail zawierająca linki do omawianych produktów, dzięki czemu sam może zdecydować, czy chce dokonać zakupu online.

Fundamenty firmy Oz Hair And Beauty opierają się na rodzinnym dziedzictwie posiadania i prowadzenia salonów fryzjerskich: klient jest zawsze na pierwszym miejscu. Klienci zawsze mogą oczekiwać, że potrzymają konkurencyjną cenę i dodatkową wartość jaką są porady, konsultacje i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Oz Hair & Beauty umożliwia klientom okazanie swoich obaw, trafną diagnozę i zalecenia dostosowane do ich potrzeb

– ocenili twórcy raportu Global Retail Innovations 2024.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 06:41