HANDEL I DYSTRYBUCJA

Apteki

Prawo

 

9 września 2019, 10:26



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych dotyczy wszelkich działań reklamowych

Zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych dotyczy wszelkich działań reklamowych (fot. AdobeStock)

Wielkopolski WIF nałożył na spółkę prowadzącą sieć aptek 150 tys. zł kary za naruszenie zakazu reklamy.

REKLAMAChantal belka w artykułach Perły 15-22.09.2020

Wielkopolski WIF wyszczególnił dziewięć aptek należących do jednej sieci, w których naruszone zostały zapisy Prawa farmaceutycznego. Chodzi o reklamy wielkoformatowe umieszczane na terenie miasta; informacje o rabatach wywieszane wewnątrz aptek;  wystawianie stojaków z ulotkami dotyczącymi problemów zdrowotnych; kolportaż dzienniczków pomiaru ciśnienia oraz kolorowanek dla dzieci opatrzonych nazwą; kolportaż gazetek; banner mobilny; wystawanie przed aptekami potykaczy, flag i baloników z nazwą apteki; prowadzenie przed wybranymi aptekami kampanii prozdrowotnej powiązanymi z poradami farmaceutów, badaniami i pomiarami oraz kolportaż ulotek i wystawianie informacji o akcjach prowadzonych w aptekach.

Wielkopolski WIF przypomniał, że obecny zakaz reklamy aptek i punktów aptecznych dotyczy wszelkich działań reklamowych. Zgodnie z zapisem obowiązującym od 1 stycznia 2012 r. dopuszcza się jedynie dwa przypadki kierowania informacji do potencjalnych klientów apteki, które nie stanowią jej reklamy. Dotyczą one informacje o lokalizacji i godzinach pracy apteki.

W związku z naruszeniami Wielkopolski WIF  nałożył na spółkę prowadzącą sieć aptek trzy kary, których suma wyniosła 150 tys. zł. Decyzję swoją uzasadnił tym, że naruszeń było aż siedem, strony są profesjonalnym uczestnikiem obrotu prawnego, co szczególnie zobowiązuje je do przestrzegania przepisów, a do tego naruszenia dotyczyły aż dziewięciu placówek. Do tego WIF dodał, że kara musi być dotkliwa, by zapobiec ponownemu naruszeniu przepisów. Zwłaszcza, że poprzednio nałożona kara nie przyniosła rezultatów, a przedsiębirca zintensyfikował wręcz działania marketingowe mające na celu promowanie swoich aptek.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony