StoryEditor
Drogerie
28.07.2020 00:00

Sieć drogerii dm otwiera nowe, nowoczesne centrum dystrybucyjne

Grupa DM-Drogerie Markt GmbH + Co. KG zainwestowała ponad 100 milionów euro w nowe centrum dystrybucyjne. Szwajcarski ekspert ds. logistyki Swisslog, członek grupy Kuka, zrealizował ten zakrojony na szeroką skalę projekt. Centrum znajduje się w Wustermark, na zachód od Berlina. 

Wszystkie rynki dm w północnych i wschodnich Niemczech są stopniowo zaopatrywane w towary z brandenburskiego miasta Wustermark. Od 2018 roku nowoczesne centrum dystrybucyjne budowano tam na powierzchni około 30 000 m kw. Za koncepcję i logistykę odpowiadał szwajcarski ekspert logistyczny Swisslog. 

W tym dużym systemie pracuje zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania palet z 24 000 miejscami magazynowymi. Istnieje również magazyn wahadłowy, Cyclone Carrier firmy Swisslog. Jest tu około 265 000 miejsc parkingowych dla drobnych towarów. Łącznie jest do niego podłączonych 15 linii kompletacji: osiem ręcznych i siedem „robotów Acpaq”. Roboty paletyzujące Kuka pomagają w pełni zautomatyzowanym kompletowaniu palet mieszanych.

Na otwarciu w maju tego roku Christoph Werner, prezes zarządu dm, mówił: „To kamień milowy - pierwsza paleta opuściła centrum w Wustermark w kierunku naszych rynków dm” i dodał: „W obecnej sytuacji jest to jeszcze piękniejsze wydarzenie i ważna inwestycja w przyszłość. Bo dostępność towarów na rynkach dm oraz w sklepie internetowym jest najwyższym priorytetem.

Jesteśmy dumni, że opracowany przez nas system robotyki sterowanej danymi demonstruje teraz swoją wydajność w praktyce przy dużych obciążeniach - wyjaśnia Daniel Hauser, starszy wiceprezes i dyrektor regionu na Europę Środkową i Bliski Wschód w Swisslog.

Wustermark to trzeci duży system wdrożony przez firmę intralogistyczną dla dm w Niemczech.
Dla Swisslog, Wustermark w Brandenburgii jest trzecim co do wielkości systemem w Niemczech po Waghäusel w Badenii-Wirtembergii i Weilerswist w Nadrenii Północnej-Westfalii, który wdrożył dla dm.

- Swisslog i dm cieszą się wieloletnią i owocną współpracą. Temat automatyzacji opartej na robotach odgrywa coraz większą rolę w dynamicznie rozwijających się obszarach handlu detalicznego i e-commerce. Rosnąca presja na efektywność w handlu detalicznym i wydajność przez całą dobę wymagają najnowocześniejszych systemów i można je z powodzeniem opanować jedynie dzięki wsparciu automatyzacji i robotyki - mówi dr hab. Christian Baur, dyrektor generalny Swisslog.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. czerwiec 2025 00:38