StoryEditor
Sieci i centra handlowe
25.09.2020 00:00

Sieć supermarketów Morrisons limituje sprzedaż środków dezynfekujących i papieru toaletowego

Klientów brytyjskiej sieci Morrisons obowiązują ograniczenia dotyczące liczby produktów, które mogą nabyć, aby uniknąć paniki. Sieć supermarketów określiła limit trzech artykułów na klienta w niektórych typach asortymentu, w tym mieszczą się rolki papieru toaletowego i produkty dezynfekujące - informuje bbc.com.

Sieć handlowa stwierdziła, że poziomy zapasów są „dobre”, ale firma chciała „upewnić się, że będą dostępne dla wszystkich”. Półki w niektórych sklepach zostały niedawno opróżnione po ostrzeżeniu rządu przed rosnącą liczbą przypadków koronawirusa w Wielkiej Brytanii i możliwością surowszych obostrzeń.

Brytyjskie Konsorcjum Detaliczne (BRC) wezwało konsumentów, aby szanowali innych i „kupowali tak, jak zwykle”. Pomimo scen w niektórych sklepach, giganci supermarketów w UK, tacy jak Tesco, Asda, Sainsbury's, Lidl i Aldi powiedzieli, że mieli „dobrą dostępność” na początku tygodnia i nie doświadczyli jeszcze żadnych braków. Sieć Tesco dodała, że jego przepustowość online wzrosła prawie dwukrotnie z 600 000 tygodniowych terminów dostaw w marcu do 1,5 mln we wrześniu.

Andrew Opie, dyrektor ds. żywności i zrównoważonego rozwoju w BRC, powiedział: - Łańcuchy dostaw są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej i nie przewidujemy żadnych problemów z dostępnością żywności lub innych towarów w przypadku przyszłego lockdownu. Niemniej jednak wzywamy konsumentów do szanowania innych i robienia zakupów w normalny sposób.

Z kolei sieć Asda w związku z pandemią będzie bardziej rygorystycznie egzekwować przepisy dotyczące zakrywania twarzy w swoich sklepach. Klienci, którzy nie mają zasłony twarzy wchodząc do sklepu, otrzymają paczkę jednorazowych maseczek, za które będą mogli zapłacić na koniec zakupów. 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2025 16:18
Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego
Nowe centrum handlowe to kolejna szansa na ekspansję dla sieci beauty.Mallson Property Group

Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i spotkań dla dynamicznie rozwijającej się okolicy.

Plac Wiślany powstanie w formule convenience i obejmie market spożywczy oraz około 30 sklepów, lokali gastronomicznych i punktów usługowych. W planach są m.in. restauracje, kawiarnie, bank, kantor, pralnia, salony beauty, a także infrastruktura wspierająca komfort mieszkańców – przestronne pasaże, dostęp do światła dziennego i rozbudowane udogodnienia dla pieszych. Pod obiektem zaplanowano parking podziemny, a w jego sąsiedztwie znajdą się stojaki rowerowe i przystanki komunikacji miejskiej.

Integralną częścią inwestycji będzie także skwer parkowy, który powstanie naprzeciwko centrum handlowego, również przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ul. Batalionu AK „Bałtyk”. Przestrzeń ta ma oferować dużą ilość zieleni, ławki i elementy rekreacyjne dla dzieci, tworząc miejsce odpoczynku dla mieszkańców okolicznych osiedli.

Według APM Development, inwestycja odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców Siekierek, gdzie od lat powstają nowe osiedla mieszkaniowe. – Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców pojawiła się pilna potrzeba stworzenia miejsca codziennej wygody – mówi przedstawiciel firmy. Plac Wiślany ma wypełnić tę lukę, oferując nie tylko przestrzeń zakupową, ale również miejsce spotkań i rekreacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.06.2025 15:36
Action świętuje otwarcie 3000. sklepu w Europie
Action oferuje szeroką gamę produktów kosmetycznych.Agata Grysiak

Sieć dyskontów niespożywczych Action ogłosiła otwarcie swojego 3000. sklepu w Europie. Jubileuszowy punkt został uruchomiony w miejscowości San Rocco al Porto w południowej części włoskiej Lombardii i jest jednocześnie 157. placówką tej sieci we Włoszech.

Ekspansja w tym kraju nabrała tempa — zaledwie cztery lata minęły od debiutu marki na włoskim rynku. – Otwarcie naszego 3000. sklepu w kraju, w którym nasi klienci tak entuzjastycznie nas przyjęli, jest czymś wyjątkowym – podkreśliła Hajir Hajji, dyrektor generalna Action. Dynamiczny rozwój sieci obejmuje nie tylko Włochy, ale również nowe rynki. Dwa miesiące temu Action uruchomiło pierwszy sklep w Szwajcarii, a już jesienią planowane jest otwarcie debiutanckiej placówki w Rumunii. Firma konsekwentnie buduje swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej, wzmacniając pozycję jako jeden z najszybciej rosnących detalistów w segmencie niespożywczym.

Ważnym elementem strategii ekspansji Action jest rozwój logistyki, zwłaszcza w Polsce, która pełni kluczową rolę w regionalnym łańcuchu dostaw. Obecnie sieć posiada trzy centra dystrybucyjne na terenie kraju. Pierwsze zostało uruchomione w Osłej w listopadzie 2019 roku. Drugie – w Bieruniu – rozpoczęło działalność w lutym 2022 roku, a najnowsze centrum w Zakroczymiu funkcjonuje od czerwca 2023 roku.

Rozbudowana sieć logistyczna ma zapewniać regularne dostawy produktów do wszystkich placówek, co jest kluczowe przy dynamicznej ekspansji. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę i rozwój regionalnych hubów, Action może utrzymywać konkurencyjność i skalować działalność w nowych lokalizacjach. Firma nie zwalnia tempa i zapowiada dalszy rozwój na kolejnych rynkach europejskich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 08:46