Gdy kwota przychodów z reklamy przekroczy 15 mln zł rocznie, wydawca, czyli sieć handlowa, zapłaci 2- lub 6-proc. podatek

Gdy kwota przychodów z reklamy przekroczy 15 mln zł rocznie, wydawca, czyli sieć handlowa, zapłaci 2- lub 6-proc. podatek (fot. shutterstock)

Gazetki promocyjne wydawane regularnie przez sieci handlowe stanowią jedno z głównych źródeł komunikacji między detalistami a konsumentami. Może się okazać, że właściciele sklepów też zapłacą nowy podatek, który chce wprowadzić rząd – donosi serwis rp.pl.

Jak czytamy w serwisie rp.pl, zapowiedziany podatek od reklamy będzie płacić nie tylko branża medialna, ale również sieci sklepów wydające gazetki reklamowe. Spełniają bowiem definicję prasy z prawa prasowego, bo ukazują się częściej niż raz w roku.

Za reklamy w gazetkach płacą dostawcy towarów, zaś sklep uzyskuje z tego powodu przychody. Gdy ich kwota przekroczy 15 mln zł rocznie, wydawca zapłaci 2- lub 6-proc. podatek – informuje rp.pl.

Z danych portalu wirtualnemedia.pl wynika z kolei, że branża handlowa przewodziła w zeszłym roku wydatkom na reklamę. Odpowiadała za prawie jedną czwartą wydatków reklamowych w mediach tradycyjnych. Więcej niż w zeszłym roku na promocję przekazała także branża farmaceutyczna.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony