REKLAMA
Cezary Bijak, prezes zarządu firmy Pollena-Ewa

Cezary Bijak, prezes zarządu firmy Pollena-Ewa (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

– Rosną wymagania konsumentów, koszty utrzymania przedsiębiorstw oraz konkurencja –  to będzie rok pełen wyzwań – mówi Cezary Bijak, prezes zarządu firmy Pollena-Ewa. Zastrzega jednak, że w przyszłość patrzy z optymizmem.  

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA - Belka w artykuałch (13-28.02.2020)

Jaki będzie 2020 r. dla branży kosmetycznej?

Wszystko wskazuje na to, że będzie pełen wyzwań – rosnące wymagania coraz bardziej świadomych konsumentów w zestawieniu z rosnącymi kosztami utrzymania przedsiębiorstw oraz dużą konkurencją, stwarzają dość trudną mieszkankę czynników, którym trzeba sprostać. Długoletnia obecność na rynku nauczyła nas jednak, że rozsądne zarządzanie i ostrożne gospodarowanie wydatkami pozwala przetrwać różne rynkowe zawirowania, a wyzwania motywują do działania – do szukania nowych, rozwojowych rozwiązań. Dlatego w przyszłość patrzymy z optymizmem.

Jakie trendy będą miały największy wpływ na biznes kosmetyczny?

Przewidujemy, że w dalszym ciągu duże znaczenie wśród trendów będą miały filozofia bycia eko, funkcjonowanie w zgodnie z naturą oraz racjonalne i odpowiedzialne środowiskowo zarządzanie procesami produkcji i dystrybucji wyrobów.

W których kategoriach rynku kosmetycznego spodziewacie się Państwo największej dynamiki? Czy planujecie wejście w zupełnie nowe kategorie, w których nie jesteście jeszcze obecni?

W ostatnich latach duże zainteresowanie konsumentów wzbudzały z jednej strony wielozadaniowe, specjalistyczne dermokosmetyki, dopasowane do wymagań skóry z problemami, przesuszonej, nadwrażliwej, czy alergicznej. Z drugiej strony coraz silniej zaznaczała się tendencja do poszukiwania kosmetyków o prostym, przejrzystym składzie, z recepturami bazującymi na składnikach pochodzenia naturalnego i wegańskich. Oba trendy uważnie obserwowaliśmy, starając się dopasować do nich naszą ofertę, m.in. rozbudowując portfolio i umacniając pozycje marek Eva Dermo i Seni Care.  I ten kierunek zamierzamy kontynuować.

W 2020 r. skupiamy się na dynamicznym rozwoju – uruchamiamy m.in. produkcję wyrobów aerozolowych, opracowanych w ramach projektu Plantarum. Stawiamy także na dalsze umacnianie pozycji niedawno wprowadzonych, jak i klasycznych linii, na rynku rodzimym oraz rynkach zagranicznych. Ekspansję za granicą realizujemy zwłaszcza za pośrednictwem marki Seni Care, a także zaadaptowanej na rynki wschodnie Eva Derma oraz przeznaczonej na rynek rosyjski Eva Herbal Beauty. Natomiast na polskim rynku planujemy odświeżenie serii Eva Natura oraz Kanion, które zamierzamy przypomnieć w nowych odsłonach.

Które z kanałów sprzedaży będą dominujące w przypadku kosmetyków? Czy e-commerce wyraźnie nabiera znaczenia, czy jest uzupełnieniem stacjonarnej sprzedaży?

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony