24 czerwca 2022
Sephora Wonderland to spotkanie z kosmetycznymi markami premium obecnymi w tej największej na świecie sieci perfumerii. Zorganizowane jest w formie trzydniowych targów. Wystawia...
23 czerwca 2022
22 czerwca 2022
21 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
OnlyBio zaprezontowała innowacyjną aplikację mobilną, która umożliwia zbudowanie i zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów. OnlyBio Stories to...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
31 maja 2022
– Francuska grupa kosmetyczna L'Oréal jak dotąd nie widzi żadnego wpływu inflacji na zakupy produktów kosmetycznych – powiedział wczoraj...
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
2 maja 2022
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
Analizy
WYWIADY I OPINIE
19 stycznia 2020, 19:13
Katarzyna Bochner
Marek Bielenda, prezes zarządu firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne (fot. materiały prasowe)
Osoby niekompetentne i szukające rozgłosu wypowiadają się na temat produktów, firm i marek. Niezwykle ważne jest reagowanie – zarówno przez każdą firmę, jak i wspólnie, za pośrednictwem branżowych stowarzyszeń – na wszelkie pomówienia oraz bezkarne szerzenie nieprawdziwych i niesprawdzonych informacji na temat kosmetyków – mówi Marek Bielenda, prezes zarządu firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne, pytany o wyzwania, jakie stoją przed branżą kosmetyczną w bieżącym roku.
Jakie trendy będą miały największy wpływ na biznes kosmetyczny w tym roku?
Uważam, że najmocniejszymi determinantami pozostaną kwestie ekologiczne i te związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne. W jeszcze większym stopniu będą one wpływać na decyzje inwestycyjne czy procesy produkcyjne i logistyczne. Będą one też kształtować trendy konsumenckie – zwiększać oczekiwania, co do naturalności produktów oraz wzmacniać segment kosmetyków botanicznych i wegańskich. Wszystko to w połączeniu z bardziej zrównoważonymi metodami ich wytwarzania, pakowania czy dystrybucji.
Co będzie największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej i dla Pana firmy?
Ubiegły rok pokazał, że temat testowania kosmetyków nadal budzi duże emocje – pomimo tego, że od wielu lat prawo jest tutaj jasne i jednoznaczne. Jest on stale zaogniany i nagłaśniany przez osoby niekompetentne i szukające rozgłosu. Dyskusja w mediach pokazuje, że przekonywanie nieprzekonanych to zadanie bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do wykonania, angażujące całą branżę, negatywnie odbijające się na jej wizerunku. Dlatego tak ważne jest natychmiastowe i jednoznaczne reagowanie – zarówno przez każdą firmę, jak i wspólnie, za pośrednictwem branżowych stowarzyszeń – na wszelkie pomówienia oraz bezkarne szerzenie nieprawdziwych i niesprawdzonych informacji.
Co może zahamować rozwój lub osłabić dynamikę rynku kosmetycznego i wpłynąć na inwestycje firm?
Problemy nigdy nie są wynikiem jednego czynnika. Odpowiednie zarządzanie i planowanie strategiczne pozwala uchronić się przed wystąpieniem pojedynczych przeszkód. Dopiero ich kumulacja może mieć znaczące konsekwencje dla firmy. Dlatego tak istotne – w każdym segmencie biznesu – są przewidywalność oraz równe szanse rozwoju. Warto tutaj zaznaczyć, że coraz większy wpływ na funkcjonowanie firm mają kwestie ekologiczne i zmiany klimatu. Wymagają one od nas nowych mechanizmów produkcji czy dystrybucji, odpowiedzialności zakupowej, segregacji i recyklingu. Tego oczekują dziś konsumenci. Wyzwaniem w najbliższym czasie będzie pogodzenie interesów wszystkich stron.
Jakie ma Pan plany rozwoju firmy na najbliższy rok?
Niezwykle ważny jest dla nas rozwój dwutorowy – rosnącej liczbie wdrożeń muszą towarzyszyć nakłady w rozwój zasobów ludzkich, w środki produkcyjne oraz obsługę wielu procesów, które finalnie prowadzą do tworzenia najwyższej jakości kosmetyków. Właśnie temu służy budowa nowoczesnej hali produkcyjno-magazynowej, nieustanne unowocześnianie parku maszynowego oraz wdrożenie kolejnego procesu automatyzacji, a także – co bardzo istotne – zwiększanie zatrudnienia na wszystkich poziomach – produkcji, marketingu, sprzedaży i dystrybucji.
Bielenda Kosmetyki Naturalne przejmuje She Cosmetics – polską firmę kosmetyczną,
Tylko 30 proc. polskich firm rodzinnych potrafi przejść z sukcesem do drugiego pokolenia.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Panie Marku, gratuluję odwagi, mam nadzieję że znajdzie Pan naśladowców, a hejterów ktoś powstrzyma od szkalowania Polskich firm. Jestem od 1991 roku Waszym klientem i zawsze stawiam Waszą firmę jako wzór profesjonalizmu i uczciwości. J.K.
Edytowany: ponad rok temu
W końcu firmy przestają milczeć! To jest okropne, co dzieje się od kilku miesięcy w Internecie. Mam nadzieję, że w końcu ktoś to zatrzyma. To jest nieprawdopodobne by samozwańczy eksperci zastraszali normalnych ludzi konsekwencjami używania kosmetyków. Jestem całym sercem z Panem Bielenda i mam nadzieję, że inne marki również zabiorą głos w sprawie.
Absolutnie się zgadzam! Dziwię się, że firmy i marki do tej pory udawały, że nic się nie dzieje. Za każde bezpodstawne oczernianie powinny być wyciągnięte konsekwencje. Wszyscy, którzy interesujemy się tą branżą wiemy jaki zamęt wprowadza jeden youtuber z imieniem na literę K. Już dawno powinny zostać podjęte kroki prawne. Ten człowiek szkodzi niestety nie tylko firmom, ale tez po prostu ludziom, szerząc kłamstwa, manipulacje i zwykłą niewiedzę. Marce Bielenda życzę samych sukcesów w 2020 roku (i nie wycofujcie serii Super Power Mezo ;))
Brawo! Świetny artykuł, uwielbiam wasze kosmetyki :) I zgadzam się, należy reagować na fałszywe i błędne analizy składów kosmetyków i powielanie tych bzdur. To samo z testowaniem produktów na zwierzętach.
Ktoś powinien w końcu zająć się tymi "samozwańczymi kosmetologami". Rozpowszechniają nieprawdziwe informacje, posuwają się do nieuczciwej konkurencji, podważają autorytet związku kosmetycznego i napędzają hejt. Pierwszy raz w branży "beauty" panuje tak napięta atmosfera.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022