StoryEditor
Biznes
03.06.2025 14:16

Irek Sudnik powołany na stanowisko dyrektora generalnego i wiceprezesa Zarządu Bielenda Group S.A.

Z początkiem czerwca 2025 dyrektorem generalnym Bielenda Group S.A. został Irek Sudnik, powołany równocześnie na stanowisko Wiceprezesa Zarządu. Decyzja ta, podjęta przez Radę Nadzorczą, stanowi strategiczny krok w umacnianiu wiodącej pozycji spółki oraz utrzymaniu jej dynamicznego rozwoju w Polsce i w środowisku międzynarodowym.

Irek Sudnik posiada ponad 30-letnie doświadczenie w zarządzaniu i kierowaniu zespołami największych firm z branży kosmetycznej, higienicznej i FMCG.

Powołanie Dyrektora Generalnego, a równocześnie Wiceprezesa naszej spółki, służy nie tylko poszerzeniu kompetencji Zarządu i wzmocnieniu jego odpowiedzialności w realizacji strategii biznesowej, ale jest też potwierdzeniem naszych ambitnych planów, związanych z dalszym rozwojem i kontynuacją stałego, silnego wzrostu. Do zespołu firmy dołączył doświadczony menedżer – Irek Sudnik, którego wkład – w postaci szerokiej wiedzy rynkowej i umiejętności prowadzenia złożonych projektów biznesowych – przełoży się na dalsze wzmacnianie potencjału spółki, we wszystkich obszarach operacyjnych

 – podkreśla Marek Bielenda, Prezes Zarządu Bielenda Group S.A.

Wiodąca pozycja rynkowa Bielenda Group S.A. oraz silne fundamenty dla stabilnego rozwoju, pozwalają nam sukcesywnie wzmacniać zespół kierowniczy spółki. Nowy Wiceprezes Zarządu Bielenda Group S.A. jest ekspertem w swojej dziedzinie, z ogromnym doświadczeniem w branży kosmetycznej i praktyczną znajomości rynku. Swoje kompetencje wykorzysta m.in. w dalszym rozwijaniu możliwości eksportowych spółki oraz w zwiększaniu obecności i konkurencyjności jej produktów na kluczowych rynkach zagranicznych – mówi Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner Innova Capital.

Irek Sudnik pełnił funkcje zarządcze i kierownicze w czołowych polskich spółkach oraz koncernach międzynarodowych, w których z sukcesem odpowiadał m.in. za ich strategiczny rozwój. Specjalizuje się w akwizycjach i negocjacjach biznesowych. Prywatnie spędza czas na rowerze, na nartach lub na desce windsurfingowej. Przyjemność sprawia mu również odbiór książek w formie słuchowisk.

Warto przypomnieć, że od czerwca Zarząd Bielenda Group S.A. tworzy pięć osób: Marek Bielenda – Prezes, Robert Dobrowolski – Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Katarzyna Butrymowicz-Knap – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Marketingu, Marzena Kalinowska – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy oraz Irek Sudnik – nowo powołany Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny.

Bielenda Group S.A. to polska firma kosmetyczna założona w 1990 roku. Jest jednym z liderów wśród krajowych producentów kosmetyków oraz właścicielką popularnych marek kosmetycznych, które tworzą preparaty do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów dla kobiet i mężczyzn w każdym wieku. Do grupy należą takie marki, jak Bielenda, Bielenda Professional (stworzona przez firmę w 2004 r.), Bielenda Professional SupremeLab (stworzona przez firmę w 2017 r.), BodyBoom (przejęta w 2019 r.), FaceBoom i BabyBoom (stworzone przez firmę w 2020 r.), Soraya i Dermika (przejęte w 2020 r.), SheFoot, SheHand i ManFoot (przejęte w 2021 r.), Tołpa i ON (przejęte w 2023 r.) Skinarté oraz Skinarté proesthetic (stworzone przez firmę w 2023 r.) oraz Miya Cosmetics (przejęta w 2024 r.).

Oferta firmy obejmuje kilkaset produktów z kilkudziesięciu segmentów pielęgnacyjnych. Są one dostępne w Polsce oraz w niemal 60 krajach świata, na pięciu kontynentach. Na polskim rynku, Bielenda Group S.A. jest liderem lub wiodącym producentem m.in. kremów do twarzy, serum, maseczek, preparatów do demakijażu, czy kosmetyków do opalania i pielęgnacji skóry ciała. Firma posiada własne laboratoria badawczo-rozwojowe oraz nowoczesne fabryki.

Innova Capital jest niezależnym doradcą private equity działającym w Polsce i inwestującym w średniej wielkości spółki prowadzące działalność w Europie Środkowej. Od momentu założenia w 1994 r., Innova Capital zainwestowała ponad 1,5 mld euro w blisko 80 spółek zlokalizowanych w 10 krajach regionu. Innova została uznana przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych (PSIK) za Firmę Zarządzającą Roku 2023 oraz 2024. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.06.2025 11:56
L’Oréal Paris prezentuje kampanię „Sit Al Bait”: nowa odsłona kobiecej siły na Bliskim Wschodzie
Kampania redefiniuje tradycyjne pojęcie „Sit Al Bait” – arabskie wyrażenie oznaczające „panią domuIG L‘Oréal Paris

L’Oréal Paris, we współpracy z agencjami FP7 McCann Dubai, McCann Paris oraz Current Global MENAT, uruchomił nową kampanię w ramach platformy Women of Worth, która właśnie startuje na terenie całego Bliskiego Wschodu. Kampania redefiniuje tradycyjne pojęcie „Sit Al Bait” – arabskie wyrażenie oznaczające „panią domu”, a jej głównym celem jest przełamanie utartych stereotypów, ukazując kobiety tego regionu jako silne, samodzielne i wpływowe jednostki, które aktywnie kształtują swoje życie zarówno w domu, jak i poza nim.

Kampania opiera się na subtelnej, ale znaczącej grze słów, która pokazuje, jak obecność lub brak przedimka „al” całkowicie zmienia odbiór tego wyrażenia. Bez „al” – „Sit bait” (ang. housewife) – termin bywa odbierany jako bardziej pasywny, odnoszący się do kobiety, która jedynie „siedzi w domu”, bez większego wpływu. Dodanie „al” - „Sit Al Bait” - nadaje mu zupełnie inny sens: „pani domu” jako silnej, odpowiedzialnej i aktywnej kobiety, która ma realny wpływ na swoje otoczenie i życie rodzinne. Ten prosty zabieg językowy zmienia narrację i przywraca należną wartość często niewidzialnej pracy milionów kobiet.

Zakorzeniona w kulturowych niuansach regionu kampania opiera się na długoletnim zaangażowaniu marki L’Oréal w działania na rzecz wzmocnienia pozycji kobiet, jednocześnie kwestionując język, który wciąż kształtuje tożsamość kobiet w regionie.

Według badania przeprowadzonego przez L’Oréal Paris 53 proc. mężczyzn i kobiet w regionie MENA uważa, że określenie „housewife” („sit bait”) nie oddaje w pełni współczesnej roli kobiet w 2025 roku. Dane te potwierdzają, że społeczne postrzeganie kobiet w regionie zmienia się dynamicznie, a tradycyjne role ewoluują w stronę większej niezależności i aktywności.

Przekaz kampanii jest jasny: kobiety Bliskiego Wschodu są współczesnymi liderkami, które łączą tradycję z nowoczesnością i nie pozwalają, aby ich rola została zredukowana do stereotypów. L’Oréal Paris celebruje ich siłę, niezależność i wyjątkowość, zachęcając do redefinicji pojęcia „Sit Al Bait” jako symbolu dumy i mocy. W regionie, gdzie kulturowe oczekiwania od dawna przypisywały kobietom przede wszystkim rolę opiekunki lub gospodyni domowej, kampania L’Oréal stanowi trafne przypomnienie, że kobiety mogą – i już są – kimś o wiele więcej: liderkami, wizjonerkami, przedsiębiorczyniami i inicjatorkami zmian. Mogą być tym, kim tylko zechcą.

Sit Al Bait to nie tylko wyrażenie kulturowe, to manifest, który odzwierciedla najgłębsze wartości naszej marki: wspieranie kobiet w definiowaniu siebie na własnych zasadach – powiedział Christian Bou Khalil, Dyrektor Marketingu na region MENA, L’Oréal Paris. – Jesteśmy dumni, że możemy kwestionować utarte schematy i podkreślać zmieniającą się rolę kobiet w społeczeństwie – jako liderek, inicjatorek zmian i wizjonerek. To przypomnienie, że wzmacnianie pozycji kobiet zaczyna się od uznania wartości, którą już w sobie mają – bo są tego warte.

Promocyjny film kampanii prezentuje aktorki Yasmine Sabri i Aseel Omran, które występują razem z innymi kobietami z różnych zakątków Bliskiego Wschodu. Każda z nich reprezentuje inną odsłonę kobiecości i sukcesu, pokazując, że bycie „Sit Al Bait” nie ogranicza się do tradycyjnej roli opiekunki domu, lecz obejmuje aktywne działanie, samorealizację i wpływ na otaczający świat.

Zobacz też: Beauty made in Saudi: lokalni influencerzy na radarze światowego rynku

Premierowa odsłona kampanii w Bejrucie zapoczątkowała regionalną ekspansję, a już niebawem jej przekaz wybrzmi również w Rijadzie, Dubaju i innych miastach Bliskiego Wschodu. Zaplanowane działania w kolejnych etapach będą konsekwentnie wspierać długoterminową wizję marki w ramach projektu „Sit Al Bait”. 

I choć nowa kampania L’Oréal Paris skierowana jest głównie na Bliski Wschód, gdzie tradycyjne role społeczne często są ściśle określone, rezonuje ona daleko poza ten region. Kampania pokazuje, jak zmienia się globalnie sposób postrzegania kobiet – od ograniczających stereotypów do bardziej pełnych i wielowymiarowych ról, które uwzględniają ich aktywność zawodową, społeczną i osobistą autonomię.

autorka: Marta Krawczyk

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.06.2025 10:48
Bieg „Avon Kontra Przemoc” wystartuje po raz 16.
W takich koszulkach pobiegną już w niedzielę uczestnicy 16. edycji biegu „Avon Kontra Przemoc – biegnij w Garwolinie”Avon mat.pras.

Już 15 czerwca odbędzie się 16. edycja biegu „Avon Kontra Przemoc – biegnij w Garwolinie”, który co roku gromadzi mieszkańców i gości z całej Polski wokół wspólnego celu – pomocy osobom doświadczającym przemocy. Wydarzenie odbędzie się w ramach obchodów Dni Garwolina i ponownie pokaże, że lokalne inicjatywy mogą zmieniać rzeczywistość.

Uczestnicy, jak co roku, mogą wybierać spośród trzech tras: 2 km dla rodzin z dziećmi, 5 km dla biegaczy rekreacyjnych i 10 km dla tych, którzy lubią sportowe wyzwania. Start tradycyjnie nastąpi z mostu na rzece Wildze, a trasa poprowadzi przez centrum miasta. Biegacze nie walczą jednak wyłącznie o wynik – każdy krok to wsparcie dla osób w kryzysie przemocy.

To wyjątkowe wydarzenie, które od lat łączy mieszkańców i pracowników fabryki Avon, a także przyjezdnych pasjonatów biegania, wokół jednego celu; pomocy innym. Jesteśmy dumni, że możemy być jego częścią jako sponsor – mówi Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon w Garwolinie. – Ten bieg przypomina nam, że nawet najmniejszy gest – jak zgłoszenie udziału i przebiegnięcie kilku kilometrów – może mieć wpływ na życie osób doświadczających przemocy – dodaje.

Część opłaty startowej z każdego pakietu co roku trafia na konto Niebieskiej Linii Instytutu Psychologii Zdrowia, która prowadzi bezpłatną pomoc psychologiczną i prawną dla osób dotkniętych przemocą. Z dotychczasowych edycji na wsparcie Instytutu przekazano już blisko 200 tys. zł. W tym roku dzięki każdej osobie, która zdecyduje się pobiec, na konto Niebieskiej Linii wpłyną kolejne środki – będzie to kwota 28,99 zł z każdego pakietu startowego.

Niebieska Linia IPZ działa nieustannie od 30 lat. Niezmiennie, oprócz bezpośredniego wsparcia osób pokrzywdzonych, szkolimy przedstawicieli różnych służb i instytucji, aby wzmacniać system przeciwdziałania przemocy domowej w Polsce. Niebieska Linia IPZ prowadzi także Platformę www.116sos.pl w ramach której pod numerem 116 123 działa poradnia telefoniczna dla osób w kryzysie emocjonalnym. Wielu ludzi zmaga się dziś z trudnościami, których źródłem bywa przemoc – udział w biegu to realny gest wsparcia dla działań, które przeciwdziałają przemocy domowej i niosą pomoc osobom w trudnej sytuacji – podkreśla Maja Kuźmicz, kierowniczka Niebieskiej Linii IPZ.

Podczas tegorocznej edycji wydarzenia będzie można odwiedzić stacjonarne stoisko Niebieskiej Linii, która w tym roku świętuje swoje 30-lecie. Uczestnicy i kibice będą mogli porozmawiać z ekspertami, otrzymać materiały edukacyjne i dowiedzieć się, jak pomagać mądrze – i jak szukać pomocy, gdy dzieje się coś złego.

Partnerem wydarzenia jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. czerwiec 2025 15:06