StoryEditor
Biznes
03.06.2025 14:16

Irek Sudnik powołany na stanowisko dyrektora generalnego i wiceprezesa Zarządu Bielenda Group S.A.

Z początkiem czerwca 2025 dyrektorem generalnym Bielenda Group S.A. został Irek Sudnik, powołany równocześnie na stanowisko Wiceprezesa Zarządu. Decyzja ta, podjęta przez Radę Nadzorczą, stanowi strategiczny krok w umacnianiu wiodącej pozycji spółki oraz utrzymaniu jej dynamicznego rozwoju w Polsce i w środowisku międzynarodowym.

Irek Sudnik posiada ponad 30-letnie doświadczenie w zarządzaniu i kierowaniu zespołami największych firm z branży kosmetycznej, higienicznej i FMCG.

Powołanie Dyrektora Generalnego, a równocześnie Wiceprezesa naszej spółki, służy nie tylko poszerzeniu kompetencji Zarządu i wzmocnieniu jego odpowiedzialności w realizacji strategii biznesowej, ale jest też potwierdzeniem naszych ambitnych planów, związanych z dalszym rozwojem i kontynuacją stałego, silnego wzrostu. Do zespołu firmy dołączył doświadczony menedżer – Irek Sudnik, którego wkład – w postaci szerokiej wiedzy rynkowej i umiejętności prowadzenia złożonych projektów biznesowych – przełoży się na dalsze wzmacnianie potencjału spółki, we wszystkich obszarach operacyjnych

 – podkreśla Marek Bielenda, Prezes Zarządu Bielenda Group S.A.

Wiodąca pozycja rynkowa Bielenda Group S.A. oraz silne fundamenty dla stabilnego rozwoju, pozwalają nam sukcesywnie wzmacniać zespół kierowniczy spółki. Nowy Wiceprezes Zarządu Bielenda Group S.A. jest ekspertem w swojej dziedzinie, z ogromnym doświadczeniem w branży kosmetycznej i praktyczną znajomości rynku. Swoje kompetencje wykorzysta m.in. w dalszym rozwijaniu możliwości eksportowych spółki oraz w zwiększaniu obecności i konkurencyjności jej produktów na kluczowych rynkach zagranicznych – mówi Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner Innova Capital.

Irek Sudnik pełnił funkcje zarządcze i kierownicze w czołowych polskich spółkach oraz koncernach międzynarodowych, w których z sukcesem odpowiadał m.in. za ich strategiczny rozwój. Specjalizuje się w akwizycjach i negocjacjach biznesowych. Prywatnie spędza czas na rowerze, na nartach lub na desce windsurfingowej. Przyjemność sprawia mu również odbiór książek w formie słuchowisk.

Warto przypomnieć, że od czerwca Zarząd Bielenda Group S.A. tworzy pięć osób: Marek Bielenda – Prezes, Robert Dobrowolski – Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Katarzyna Butrymowicz-Knap – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Marketingu, Marzena Kalinowska – Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy oraz Irek Sudnik – nowo powołany Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny.

Bielenda Group S.A. to polska firma kosmetyczna założona w 1990 roku. Jest jednym z liderów wśród krajowych producentów kosmetyków oraz właścicielką popularnych marek kosmetycznych, które tworzą preparaty do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów dla kobiet i mężczyzn w każdym wieku. Do grupy należą takie marki, jak Bielenda, Bielenda Professional (stworzona przez firmę w 2004 r.), Bielenda Professional SupremeLab (stworzona przez firmę w 2017 r.), BodyBoom (przejęta w 2019 r.), FaceBoom i BabyBoom (stworzone przez firmę w 2020 r.), Soraya i Dermika (przejęte w 2020 r.), SheFoot, SheHand i ManFoot (przejęte w 2021 r.), Tołpa i ON (przejęte w 2023 r.) Skinarté oraz Skinarté proesthetic (stworzone przez firmę w 2023 r.) oraz Miya Cosmetics (przejęta w 2024 r.).

Oferta firmy obejmuje kilkaset produktów z kilkudziesięciu segmentów pielęgnacyjnych. Są one dostępne w Polsce oraz w niemal 60 krajach świata, na pięciu kontynentach. Na polskim rynku, Bielenda Group S.A. jest liderem lub wiodącym producentem m.in. kremów do twarzy, serum, maseczek, preparatów do demakijażu, czy kosmetyków do opalania i pielęgnacji skóry ciała. Firma posiada własne laboratoria badawczo-rozwojowe oraz nowoczesne fabryki.

Innova Capital jest niezależnym doradcą private equity działającym w Polsce i inwestującym w średniej wielkości spółki prowadzące działalność w Europie Środkowej. Od momentu założenia w 1994 r., Innova Capital zainwestowała ponad 1,5 mld euro w blisko 80 spółek zlokalizowanych w 10 krajach regionu. Innova została uznana przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych (PSIK) za Firmę Zarządzającą Roku 2023 oraz 2024. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
10.09.2025 11:50
Glistnik jaskółcze ziele trafi na listę zakazanych składników suplementów diety
Glistnik jaskółcze ziele to roślina używana w ziołolecznictwie.Matthieu Gauvain, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

10 września 2024 r. Zespół ds. Suplementów Diety przyjął uchwałę nr 1/2024, która zmieniła uchwałę nr 6/2021 z 30 sierpnia 2021 r. Dokument rozszerzył wykaz substancji niedozwolonych o Chelidonium majus L., czyli glistnik jaskółcze ziele. Roślina ta, stosowana tradycyjnie w ziołolecznictwie, może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia – zwłaszcza dla wątroby, a także innych narządów.

Wprowadzone zmiany oznaczają konieczność dostosowania przepisów wykonawczych. Obecnie prowadzona jest nowelizacja rozporządzenia Ministra Zdrowia, która oficjalnie włączy glistnik do listy substancji zakazanych w suplementach diety. Nowe regulacje mają na celu zwiększenie ochrony konsumentów i wyeliminowanie z rynku produktów, które mogą stwarzać ryzyko toksykologiczne.

Przedsiębiorcy działający na rynku suplementów diety muszą brać pod uwagę zarówno zakaz stosowania glistnika, jak i obowiązujące dotychczas przepisy. Oznacza to konieczność ścisłej kontroli receptur, aby produkty nie zawierały substancji uznanych za niedozwolone, a także spełniały wymagania dotyczące dozwolonych form chemicznych składników.

Dodatkowo producenci zobowiązani są do przestrzegania limitów oraz warunków stosowania innych składników roślinnych i syntetycznych w suplementach. W przypadku niezgodności, produkty mogą być wycofane z obrotu, a przedsiębiorcy – narażeni na sankcje administracyjne i finansowe. Nowelizacja wpisuje się w szerszy trend zaostrzania kontroli jakości i bezpieczeństwa suplementów diety na rynku polskim i unijnym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann wdraża nowy system do obsługi e-commerce
Rossmann wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzumat.pras.

Rossmann, lider rynku drogeryjnego w Polsce, wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzu. Rozwiązanie to ma na celu usprawnienie obsługi dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej. Decyzja została podjęta po wnikliwym przeglądzie rynku i szczegółowej analizie wybranych rozwiązań – Rossmann poszukiwał nowoczesnego, chmurowego systemu, który pozwoliłby jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne, zintegrować się z systemem ERP i automatyką magazynową, a także zastąpić wiele wewnętrznych aplikacji tworzonych przez lata wokół dotychczasowego systemu WMS.

Do kluczowych wymagań Rossmanna należała dostępność systemu w modelu SaaS, regularne aktualizacje, wysoki poziom bezpieczeństwa danych oraz możliwość skalowania w dłuższej perspektywie. Istotnym kryterium była również obecność lokalnego zespołu wdrożeniowego i wsparcia technicznego w Polsce, co pozwoli lepiej dopasować system do specyfiki działalności firmy i szybciej reagować na bieżące potrzeby operacyjne.

Astro WMS wyróżnił się elastycznością i możliwościami integracji, a zespół dostawcy – wysokim profesjonalizmem. Szukaliśmy partnera, który słucha, rozumie nasze potrzeby, a jednocześnie zna branżę i jest w stanie zaproponować konkretne usprawnienia. Właśnie to znaleźliśmy w Consafe Logistics – wyjaśnia Grzegorz Romaniuk, Head of Logistics Systems Development w Rossmannie.

Uruchomienie systemu zaplanowano na trzeci kwartał 2026 roku. Wybrane funkcjonalności, takie jak inteligentne dopasowanie opakowań do zamówień czy prognozowanie zapotrzebowania na zasoby, będą wspierane przez elementy sztucznej inteligencji.

Projekt wpisuje się w strategię Rossmanna, zakładającą budowę bezpiecznej i przyszłościowej infrastruktury logistycznej – szczególnie w kontekście dynamicznego wzrostu e-commerce, który w przyszłości może się nawet podwoić. Nowy system będzie zarządzał wszystkimi kluczowymi operacjami magazynowymi, wspierając dalszą automatyzację oraz zapewniając skalowalność i elastyczność przy wdrażaniu nowych technologii.

Wdrożone rozwiązanie przyczyni się do przyspieszenia realizacji zamówień, ograniczenia pracy manualnej oraz zwiększenia ogólnej efektywności magazynu, wspierając tym samym dalszy rozwój firmy.

Z satysfakcją rozpoczynamy współpracę z Rossmann. To dla nas nie tylko wyraz wzajemnego zaufania, ale także szansa na pełne wykorzystanie potencjału Astro WMS. Naszym celem jest wspólne pracowanie nad rozwiązaniami, które w sposób mierzalny poprawią efektywność operacji magazynowych – mówi Krzysztof Kalisz, Dyrektor Sprzedaży, Consafe Logistics.

Rossmann podkreśla, że jest obecnie liderem rynku drogeryjnego w Polsce, a codziennie zakupy w sklepach sieci robi ponad 1 mln Polaków. Pierwszy Rossmann w Polsce powstał w 1993 roku w Łodzi. 28 lat później sieć świętowała otwarcie 1 500 drogerii. Dziś jest ich w Polsce ponad 1 925, a w każdym jest przynajmniej jedna kasa samoobsługowa.

By zakupy były jeszcze prostsze, Rossmann uruchomił drogerię internetową. Powstała również aplikacja Rossmann PL, która umożliwia przystąpienie do Klubu Rossmann. Cieszy się ona wielkim zainteresowaniem, a w swoich smartfonach ma ją ponad 9 mln użytkowników.

Dla tych, którzy wolą odwiedzać drogerie stacjonarne, Rossmann przygotował rozwiązanie Rossmann GO. Polega ono na tym, że klient wchodzi do sklepu, skanuje produkty telefonem, płaci za nie w wygodny sposób online lub w kasie i wychodzi.

W Rossmannie pracuje 18,1 tys. pracowników. W ofercie znajduje się 24 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Co roku na półki sieci wprowadzanych jest 10 tys. nowości.

Consafe Logistics to firma, specjalizująca się w systemach zarządzania magazynem i sterowania automatyką magazynową (WMS i WCS), które czynią operacje magazynowe firm logistycznych i łańcucha dostaw bardziej inteligentnymi, efektywnymi i zrównoważonymi. 

Firma działa w ośmiu krajach europejskich: Belgii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii, a siedziba główna znajduje się w Lund (Szwecja). Grupa Consafe Logistics zatrudnia ponad 470 pracowników, wspierając klientów na całym świecie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 06:29