StoryEditor
Nasze projekty
30.06.2025 13:00

TOP 10 czerwca 2025: Doda kontra solaria, testery perfum, raport Zalando

W czerwcu Waszą uwagę przykuła nie tylko Doda idąca na wojnę z solariami, ale także wiecznie zielony problem testerów perfum, raport Zalando, rozwój sieci perfumerii Douglas i inne tematy. Zapraszamy do lektury!

1. Gdzie kupić oryginalne testery perfum, czyli pytanie, które odbiera perfumeriom klientki

 

To oczywiste, że niemal każdy pragnie mieć oryginalne perfumy. Wyjątkowy, złożony, długo utrzymujący się zapach, idealnie dopasowany do klienta — to właśnie cechy dobrych perfum. Dla wielu konsumentów problemem jest cena takiego produktu, dlatego często zastanawiają się, gdzie kupić oryginalne testery perfum. Mając do wyboru kilka lub kilkanaście niewielkich opakowań, mogą swobodnie wybierać zapachy, zmieniać je w zależności od potrzeb, a także testować poza perfumerią — a wszystko to za cenę z pozoru znacznie niższą, niż przy zakupach w drogerii. Niestety tylko z pozoru.

 

2. Doda ujawniła, że solarium doprowadziło ją do czerniaka. Branża beauty: to nagonka, ktoś jej za to zapłacił

 

Dorota Rabczewska, szerzej znana jako Doda, podzieliła się w swoich mediach społecznościowych emocjonalnym nagraniem, w którym ujawniła, że na początku 2025 roku wykryto u niej złośliwego czerniaka skóry. Do tej pory informacja ta była znana jedynie jej najbliższym, jednak teraz wokalistka postanowiła otwarcie opowiedzieć o swojej chorobie. W obszernym materiale wideo przedstawiła kolejne etapy leczenia, udostępniając m.in. zdjęcia z wizyt w poradni onkologicznej oraz fragmenty dokumentacji medycznej.

 

3. Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

 

Zalando zaprezentowało swój debiutancki raport „Beauty in Brief”, oparty na analizie danych, który ukazuje zmieniające się nawyki konsumenckie, trendy oraz kulturowe inspiracje kształtujące branżę kosmetyczną i beauty w 2025 roku. Z dokumentu można dowiedzieć się m.in., czy K-beauty nadal utrzymuje się jako rosnący trend oraz jakie produkty do pielęgnacji i makijażu będą cieszyć się największym zainteresowaniem wśród klientów w nadchodzących miesiącach.

 

4. Pożar w laboratorium Hamilton w Gdyni. Ewakuowano 259 pracowników

 

W piątek 17 czerwca w laboratorium firmy Hamilton w Gdyni doszło do groźnego incydentu – po upadku jednej z próbek na podłogę nastąpił wybuch substancji chemicznej, który spowodował pożar. Zgłoszenie zdarzenia wpłynęło do służb o godzinie 9:43. Na miejsce skierowano natychmiast 10 zastępów straży pożarnej, co oznaczało udział około 30 strażaków, a także specjalistyczną jednostkę ratownictwa chemicznego z Gdyni. Hamilton prowadzi działalność badawczą w różnych sektorach, m.in. w zakresie żywności, pasz, kosmetyków, suplementów, leków oraz paliw. Pożar wybuchł w budynku laboratoryjnym o powierzchni około 4,5 tys. m², zlokalizowanym na terenie gdyńskiej strefy przemysłowej.

 

5. Douglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

 

Po rozpoczęciu trasy Douglas Beauty Express na Orange Warsaw Festival, przyszedł czas na kolejny przystanek. Tym razem charakterystyczny beauty bus Douglasa zatrzyma się na pięć dni – od 3 do 7 czerwca – przy Galerii Kazimierz w Krakowie. Przygotowane atrakcje i działania skierowane do konsumentów będą koncentrować się wokół koncertu Billie Eilish (3–4 czerwca) oraz promocji perfum sygnowanych przez artystkę, dostępnych wyłącznie w perfumeriach Douglas.

 

6. Krzysztof Chwesiuk, MyAsia: Koreańska pielęgnacja to nie trend – to przyszłość

 

Krzysztof Chwesiuk, właściciel firmy MyAsia, już 12 lat temu wprowadził na polski rynek koreańską markę Holika Holika. Obecnie posiada licencję na jej sprzedaż i reprezentowanie w całej Europie. Zainwestował w nowoczesny magazyn, zoptymalizował logistykę, a także stworzył własną markę Moee, rozwijając tym samym drugi filar działalności. Firma zajmuje się również produkcją stoisk targowych i materiałów POS z ekologicznego, przetwarzanego kartonu. W rozmowie poruszamy temat tych inwestycji, pozycji Holika Holika w Polsce i na świecie oraz roli konkurencji, która – jak twierdzi Chwesiuk – może być korzystna.

 

7. Irek Sudnik powołany na stanowisko dyrektora generalnego i wiceprezesa Zarządu Bielenda Group S.A.

 

Na początku czerwca 2025 roku stanowisko dyrektora generalnego Bielenda Group S.A. objął Irek Sudnik, który jednocześnie został mianowany Wiceprezesem Zarządu. Decyzja ta, podjęta przez Radę Nadzorczą, ma na celu wzmocnienie pozycji firmy jako lidera rynku oraz zapewnienie dalszego, intensywnego rozwoju zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą.

 

8. Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę

 

Rossmann wprowadził na rynek nową markę własną, której ideą jest zachęcanie do uważnej i czułej troski o ciało oraz budowania codziennych rytuałów piękna i mindfulness. Pod nazwą Amo’ya w drogeriach dostępnych jest aż 42 produktów – obejmują one kosmetyki i akcesoria do pielęgnacji, artykuły do aromaterapii, masażery, zapachy do wnętrz oraz napoje o działaniu funkcjonalnym.

 

9. Douglas ma w Polsce już 160 perfumerii – najnowszą otwarto dziś w Lublinie

 

Douglas kontynuuje rozwój swojej sieci sklepów stacjonarnych — 6 czerwca firma otworzyła już 160. perfumerię. Najnowszy punkt sprzedaży znajduje się w lubelskiej Galerii Olimp, nowoczesnym i jednym z największych centrów handlowych w regionie. To już piąty sklep marki w Lublinie, co stanowi kolejny etap w realizacji strategii ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej oraz odpowiedź na rosnące wymagania świadomych klientów poszukujących wysokiej jakości oferty.

 

10. MiniSo wraca do Polski. Po nieudanym debiucie planuje nowy start w Złotych Tarasach

 

Po kilku latach nieobecności marka MiniSo ponownie pojawia się na polskim rynku. Swoją obecność rozpoczęła w 2018 roku, otwierając cztery sklepy i deklarując ambitny cel rozbudowy sieci do 100 lokalizacji do 2020 roku. Realizację tych planów przerwała jednak pandemia, która zmusiła firmę do wycofania się z Polski. Teraz MiniSo wraca, uruchamiając nowy sklep w warszawskich Złotych Tarasach. W przeszłości za rozwój marki odpowiadała firma Miniso Lifestyle Polska, natomiast obecnie zajmuje się tym spółka Miniso Trading.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nasze projekty
01.10.2025 14:02
TOP 10 września 2025: Sinsay buduje marketplace, Perły Rynku 2025 rozdane, Rossmann kłania się młodym
Wiadomości Kosmetyczne

We wrześniu 2025 interesowały Was kontrowersje związane z rynkiem beauty, odważny ruch LPP i zmiana Sinsay w marketplace, nowa strategia Rossmanna... i wiele więcej!

1. Sanepid umożliwił zgłoszenia online. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Obywatelom będzie łatwo podpie***lać się wzajemnie.

 

Państwowa Inspekcja Sanitarna uruchomiła nową usługę cyfrową – e-Sanepid, dzięki której obywatele mogą składać interwencje online. Narzędzie pozwala zgłaszać potencjalne zagrożenia zdrowotne bez konieczności osobistego stawiennictwa w urzędzie. System działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i jest dostępny zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Wprowadzenie tej usługi wywołało jednak duże emocje w branży, o czym świadczą liczne dyskusje w społeczności Beauty Razem.

 

2. Sinsay zmienia się w marketplace. LPP szykuje wstrząs na rynku e-commerce

 

Grupa LPP, do której należą marki Reserved, Cropp, Mohito i House, szykuje się do kluczowej zmiany w obszarze e-commerce. Firma planuje przekształcić Sinsay – obecnie największą monobrandową platformę sprzedażową w Polsce – w pełnoprawny marketplace. Trwa rekrutacja na stanowisko Marketplace Managera, który będzie odpowiadał za rozwój tego projektu. Docelowo platforma ma stać się miejscem sprzedaży dla tysięcy zewnętrznych partnerów, a nie wyłącznie kanałem dystrybucji oferty własnej LPP.

 

3. Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]

 

W najnowszej edycji konkursu Perły Rynku eksperckie jury wskazało kosmetyczne i FMCG-owe nowości z największym potencjałem sprzedażowym. W gronie decydentów znaleźli się menedżerowie odpowiedzialni za ofertę ponad 60 kluczowych sieci handlowych, e-sklepów i platform e-commerce w Polsce. Oto wyniki tego prestiżowego plebiscytu.

 

4. Rossmann z nową strategią: sieć skupia się na młodym pokoleniu

 

Rossmann realizuje szeroką strategię odświeżenia swojego wizerunku, której celem jest przyciągnięcie młodszych konsumentów oraz zatrudnianie młodych pracowników pełniących rolę ambasadorów marki. Drogerie wyraźnie koncentrują się na działaniach skierowanych do pokolenia Z – zarówno poprzez nowoczesne formy komunikacji marketingowej, jak i specjalne programy pracy dedykowane nastolatkom oraz studentom.

 

5. Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach

 

Przez ostatnie pięć lat Katarzyna Mauduit sprawowała funkcję dyrektor marketingu na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią w sieci Douglas, gdzie odpowiadała m.in. za rozwój marki własnej Douglas oraz wsparcie licznych marek selektywnych. Obecnie ogłosiła decyzję o zmianie kierunku swojej kariery zawodowej. Co skłoniło ją do tego kroku?

 

6. Melissa zmienia się w Melisę! Nowy model biznesowy z rebrandingiem w tle

 

Na początku września dotychczasowe serwisy apteka-melissa.pl i e-melissa.pl zostały połączone w jedną, kompleksową platformę zdrowia i zakupów – melisa.pl. Transformacja obejmuje nie tylko odświeżoną szatę graficzną i nową strategię komunikacji, ale stanowi także odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów oraz ewoluujące trendy rynkowe.

 

7. Natura sprzedaje Avon International w Europie, Afryce i Azji

 

Natura poinformowała o zawarciu wiążącej umowy dotyczącej sprzedaży działalności Avon International w Europie, Afryce i Azji na rzecz funduszu Regent. Transakcja jest elementem realizowanego od 2022 roku „cyklu uproszczenia korporacyjnego”, którego głównym celem jest skupienie działań firmy na rynku Ameryki Łacińskiej. To kolejny etap porządkowania portfela aktywów brazylijskiego koncernu.

 

8. Der Spiegel: Historyczka odkryła powiązania Weledy z obozem w Dachau

 

Jak podaje „Der Spiegel”, naturalne kosmetyki marki Weleda, dziś szeroko dostępne w niemieckich drogeriach, mają niechlubny epizod w swojej historii związany z czasami nazizmu. Z badań historyczki Anne Sudrow, zrealizowanych na zlecenie Miejsca Pamięci Dachau, wynika, że firma utrzymywała bliskie relacje z SS, w tym z obozem koncentracyjnym Dachau pod Monachium. Według tygodnika Weleda dostarczała m.in. krem, który mógł być wykorzystywany w eksperymentach medycznych na więźniach obozu.

 

9. Diagnoza innowacyjności branży kosmetycznej. Co wynika z badania PZPK?

 

We wtorek, 9 września, w Warszawie odbyła się całodniowa konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pod hasłem „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje”. W wydarzeniu uczestniczyło blisko 180 osób – liderów branży, ekspertów oraz przedstawicieli administracji krajowej i unijnej. Spotkanie stało się przestrzenią do szerokiej debaty o znaczeniu innowacji w kontekście zrównoważonego rozwoju, wykorzystaniu potencjału firm i całego sektora oraz o wyzwaniach, zarówno tych najbliższych, jak i odległych, przed którymi stoją producenci kosmetyków i surowców.

 

10. Światowa Organizacja Zdrowia uznaje krem z filtrem za lek podstawowy

 

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) dodała krem z filtrem przeciwsłonecznym do Modelowej Listy Leków Podstawowych, oficjalnie uznając go za kluczowy środek ochrony zdrowia. Tym samym zmienia się jego klasyfikacja – z kosmetyku staje się narzędziem profilaktycznym w zapobieganiu chorobom związanym z promieniowaniem UV. Lista WHO wskazuje państwom, które produkty mają największe znaczenie dla zdrowia publicznego i powinny być powszechnie dostępne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwą
CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwąmateriał partnera

Badania przeprowadzane na całym świecie od lat pokazują, że liczba osób, które deklarują się jako posiadacze skóry wrażliwej stale rośnie. Co to oznacza w praktyce? Otóż to, że coraz więcej osób żyje na co dzień ze skórą, która jest nie tylko uroczo zaczerwieniona po kąpieli lub zimowym spacerze.

W rzeczywistości, wrażliwa skóra sprawia duży dyskomfort na co dzień. Pieczenie, uporczywe swędzenie, które prowokuje do drapania się, a nawet łuszczenie skóry, nieprzyjemne poczucie napięcia lub wręcz ściągnięcia na twarzy, czy wrażenie, że czoło i policzki palą żywym ogniem – to codzienność coraz większej liczby osób.

Nie do końca pasuje to do reklam, które z reguły przekonują nas, że ostateczna gra w pielęgnacji toczy się o spektakularny „efekt wow”, czyli o rozświetloną i wolną od zmarszczek twarz. A tak naprawdę, codzienność wielu z nas to walka o pozbycie się „ciągle czerwonej twarzy” lub przemożna chęć odczucia ulgi od swędzenia, pieczenia i przesuszenia. Często też posiadacze cery wrażliwej marzą o tym, aby móc bez obaw skorzystać z sauny, lub nie martwić się o to, jak skończy się dla nich spacer po górach w mocnym słońcu, gdy zapomnieli użyć kremu z filtrem.

Przyczyn wrażliwości lub nadwrażliwości skórnej może być wiele. Może to być, na przykład, jedynie pewna tendencja do nadwrażliwości, określana potocznie jako „taka uroda”, wynikająca  z wpływu szeregu czynników wewnętrznych (ogólnoustrojowych) jak i uwarunkowanych stylem życia i pielęgnacją. Skórze pozbawionej właściwej pielęgnacji często brakuje ceramidów, które stanowią istotny budulec warstwy hydrolipidowej, chroniący przed podrażnieniami, przesuszeniem i nadający odporność na działanie czynników zewnętrznych. Źle dobrane środki pielęgnacyjne, zbyt agresywna higiena, obciążający makijaż oraz niedopasowany do niego demakijaż mogą spowodować osłabienie kondycji skóry. Skóra wrażliwa to zespół subiektywnych odczuć, natomiast AZS, to przewlekła zapalna choroba skóry, w której przebiegu obserwuje się silne swędzenie, często zakłócające sen, czerwone plamy, grudki, a nawet specyficzną „zgrubiałą szorstkość” skóry, czy też nadżerki na skórze.

Często też wrażliwość skórna towarzyszy cerze naczynkowej, czyli skórze, w obrębie której funkcjonują rozszerzone naczynka krwionośne, z tendencją do pękania. Wrażliwa skóra to oczywiście też często sprawka alergii skórnej – tutaj swędzenie, wykwity skórne są wyjątkowo nieprzyjemne.

Niezależnie od tego, jaka jest przyczyna wrażliwości, efekt jest ten sam: nieprzyjemne odczucia. Należy walczyć z nimi systemowo, współpracując z dermatologiem. Zawsze warto stosować na co dzień nowoczesny preparat barierowy, który wspiera naturalny płaszcz ochronny skóry. Jednak to, czego skóra wrażliwa potrzebuje często w trybie pilnym to natychmiastowy kompres. Szybka regeneracja i błyskawiczne odczucie ulgi. Wyraźne nawilżenie znoszące to specyficzne poczucie ściągnięcia oraz „schłodzenie” zaczerwienienia.

Zaawansowane składniki kojące skórę w kosmetykach

Polska marka, która od lat przeciera szlaki w opracowywaniu najlepszych formuł dla cer wrażliwych, ma na to prawdziwy hit! CICA CARE dermokosmetyki przynoszące skórze natychmiastową ulgę od FLOSLEK PHARMA. To ta seria, która zdobyła ostatnio nagrodę Perły Rynku Kosmetycznego 2025.

image
materiał partnera

Co specyficznego zawiera się w tych kosmetykach? 

Doskonale poznane i opisane w literaturze dermatologicznej składniki łagodzące - madekasozyd i azjatykozyd pozyskiwane z rośliny Centella Asiatica. Co więcej, zostały one połączone z ceramidami, odbudowującymi płaszcz hydrolipidowy skóry. To wyjątkowe połączenie zapewnia skórze wrażliwej nie tylko natychmiastowe ukojenie, nawilżenia ale też odbudowę i regenerację.

Madekasozyd i azjatykozyd są substancjami czynnymi wyizolowanymi z ekstraktu z Centella asiatica. Centella jest prawdziwym bogactwem różnorodnych składników, a madekasozyd i azjatykozyd to te związki, które warunkują jej znane od wieków kojące działanie. Składniki te chronią przed stresem oksydacyjnym, wspomagają syntezę kolagenu i naprawę bariery skórnej, przyspieszają gojenie mikrouszkodzeń. Nie tylko łagodzą podrażnienia, ale też aktywują procesy naprawcze w skórze. 

Miejscowy cicaKREM - SOS dla zaczerwienień i podrażnień na skórze

W ramach linii Cica Care mamy punktowo działający miejscowy cicaKREM naprawczy, który można stosować wielokrotnie w ciągu dnia w jedno miejsce: odpowiedni na miejscowe podrażnienia naskórka, w tym te powstałe w przebiegu egzemy lub AZS. Daje ulgę po drobnych otarciach, gdy skóra piecze, zmniejsza świąd i zaczerwienienie. Przynosi intensywne nawilżenie, a jego skuteczność jest zauważalna od pierwszego użycia. Jest przeznaczony do miejscowego stosowania wszędzie tam, gdzie skóra wymaga regeneracji, łagodzenia dyskomfortu i świądu. Jest to też częsta odpowiedź na potrzebę załagodzenia podrażnień skórnych po goleniu. Wspomaga odbudowę naskórka, skutecznie regeneruje już od pierwszego zastosowania. Odbudowuje płaszcz hydro-lipidowy naskórka.

Kojąco-nawilżające cicaSERUM - kompres dla skóry

CicaSERUM od FLOSLEK PHARMA to również intensywnie działające serum do twarzy, które zachowuje się jak specyficzny kompres, przynosząc ulgę podrażnionej, przesuszonej, szorstkiej skórze, która potrzebuje regeneracji i nawilżenia. Nie bez powodu, w opiniach użytkowniczek, jest często polecane jako krem do stosowania po zabiegach medycyny estetycznej, gdy skóra wyjątkowo potrzebuje pomocy. Przeznaczone do nakładania na dzień i na noc.

Kojąco-regenerujący cicaBALSAM do podrażnionej skóry

W tej linii znajdziecie również cicaBALSAM, regenerujący skórę, łagodzący balsam do ciała, o wydajnej, łatwo rozprowadzającej się i szybko wchłaniającej się konsystencji. Piekący dekolt, podrażnione goleniem lub depilacją nogi, poparzenia posłoneczne na plecach, czy też codzienność osób ze skórą wrażliwą, a więc szorstkość, suchość i skłonność do podrażnień praktycznie na całym ciele – właśnie na takie problemy został stworzony balsam Cica Care. Polecany dla osób z egzemą, AZS, przynosi ulgę, gdy skóra się łuszczy, czerwieni, piecze i zmaga z wciąż nawracającym przesuszeniem. Podobnie jak serum i krem miejscowy z tej linii, balsam również wspomaga funkcjonowanie bariery hydrolipidowej.

Transparentność i rzetelność deklaracji marki

Skuteczność i przyjazność dla skóry dermokosmetyków FLOSLEK PHARMA CICA CARE została potwierdzona w badaniach dermatologicznych i klinicznych na panelu 146 osób ze skórą wrażliwą, przesuszoną, łuszczącą się, wymagającą ukojenie i intensywnego nawilżenia, z powierzchownymi podrażnieniami i świądem. Każda deklaracja i wskazanie umieszczone na opakowaniu wynika z rezultatów badań aplikacyjnych i aparaturowych przeprowadzonych pod nadzorem dermatologów.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. październik 2025 20:14