W mijającym roku ucierpiały wszystkie kanały sprzedaży kosmetyków. Najbardziej w kategorii premium, a więc w takich sieciach jak Sephora i Douglas, ale również w sklepach na lotniskach

W mijającym roku ucierpiały wszystkie kanały sprzedaży kosmetyków. Najbardziej w kategorii premium, a więc w takich sieciach jak Sephora i Douglas, ale również w sklepach na lotniskach (fot. materiały prasowe/Baltona)

Odbicie w branży po stratach wynikłych z pandemii zależy od zasobności portfeli konsumentów, działania sklepów i wymiany z Wyspami – pisze „Puls Biznesu”

Branża kosmetyczna przetrwała 2020 r. , choć pandemia mocno na nią wpłynęła. Aby utrzymać się na rynku, firmy musiały dynamicznie reagować na zachodzące zmiany. Najlepiej poradziły sobie te, które przed atakiem wirusa prężnie działały w e-commerce – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Według Blanki Chmurzyńskiej-Brown, dyrektor generalnej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (kosmetyczniPL), na którą powołuje się gazeta, sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła u 40 proc. firm i zwiększyła się o około 50 proc.

Jednak zdaniem Henryka Orfingera, współzałożyciela marki Dr Irena Eris, udział e-commerce w przychodach branży kosmetycznej jeszcze długo nie będzie duży. Nawet w szczycie, kiedy handel tradycyjny jest zamknięty, nie jest on w stanie zniwelować strat, jakie przynosi pandemia. – Pamiętajmy, że szczególnie w branży kosmetycznej kontakt z produktem jest bardzo ważny – pisze „PB” powołując się na słowa Henryka Orfingera.

Dalsze funkcjonowanie producentów kosmetyków zależy od rozwoju pandemii, ewentualnych obostrzeń, a przede wszystkim kondycji finansowej Polaków, którzy w większości w 2020 r. odczuli spadek dochodów.

W mijającym roku ucierpiały wszystkie kanały sprzedaży kosmetyków. – Najbardziej w sieciach perfumeryjnych, takich jak Sephora i Douglas oraz w sklepy na lotniskach. Mocno spadła też sprzedaż kosmetyków w aptekach, mimo że nie podlegały one zamknięciu. Rynek masowy w związku z ograniczeniami, m.in. zamykaniem galerii, również zanotował spadek – podsumował Henryk Orfinger dla „PB”.

Gazeta informuje że branżę czekają też nowe wyzwania, 1 stycznia nastąpił brexit. Ponieważ warunki wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej nadal nie zostały uzgodnione, rodzi to niepewność w kwestii dalszej wymiany towarowej. Tymczasem rynek brytyjski jest jednym z trzech najważniejszych dla sektora kosmetycznego.

Czytaj też: Sprzedajesz lub kupujesz towary w Wielkiej Brytanii? Zobacz co Cię czeka po 1 stycznia 2021

Branża będzie musiała poradzić sobie także z wytycznymi Komisji Europejskiej dla kosmetycznych żeli wodno-alkoholowych. „PB” słusznie zauważa, że gwałtowny wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju produkty w związku z pandemią stał się ratunkiem dla wielu firm, które znacznie zwiększyły produkcję. Dlatego wprowadzenie nowych regulacji może okazać się dla nich bardzo dotkliwe.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony