StoryEditor
Producenci
27.05.2021 00:00

Twórczynie marki Miya żegnają się z nią

Anna Białas-Bednarczyk i Anna Kos, twórczynie marki Miya oddały ją w ręce nowych właścicieli i nie będą już związane z firmą. Obie poinformowały na swoich kontach na Linkedin, że ich przygoda z marką dobiegła końca.

Marka Miya – jedna z młodych polskich marek kosmetycznych, które narodziły się w ostatnich latach została sprzedana przez jej twórczynie Leszkowi Kłosińskiemu, byłemu prezesowi firmy Oceanic oraz firmie inwestycyjnej TDJ, na której czele stoi Tomasz Domogała.  O transakcji pisaliśmy tutaj: Leszek Kłosiński i firma TDJ inwestują w markę Miya Cosmetics.

Anna Białas-Bednarczyk  i Anna Kos, które 5 lat temu założyły firmę Kanani Europe i stworzyły markę Miya oddały ją w ręce nowych właścicieli i nie będą już związane z firmą. Obie poinformowały na swoich kontach na Linkedin, że ich przygoda z marką dobiegła końca.

Życie to momenty. Przez ostatnie lata Miya zdominowała większość z nich. Była przygodą, wyzwaniem, adrenaliną, ale też odpowiedzialnością, stresem i pochłaniała cały nasz czas. Pragnąc dla marki i dla nas samych jak najlepiej – podjęłyśmy decyzję o zmianie właściciela. Wierzymy, że Miya ma potencjał na jeszcze więcej – nowe produkty, kategorie, rynki. Miya ma nowego szefa, a nasza rola właśnie dobiega końca – napisała Anna Białas-Bednarczyk.

Zaczęło się od 4 produktów i pracy z kawiarni.. A dziś Miya jest gotowa podbijać świat. Przed Miya i przede mną ocean nowych możliwości, ale płyniemy już osobno. Marka Miya ma nowego kapitana i życzę jemu, nowemu właścicielowi oraz całemu zespołowi samych dalszych sukcesów – napisała Anna Kos.

Obie twórczynie Miya podziękowały sobie wzajemnie oraz całemu teamowi Miya za lata współpracy. Partnerom, agencjom i kontrahentom, „Miyaholiczkom”, które pokochały markę, a także kancelarii Marszałek i Partnerzy za wsparcie w trakcie procesu sprzedaży marki.

Marka Miya Cosmetics weszła na rynek w 2016 roku. Od momentu powstania rozwija portfolio produktów do codziennej pielęgnacji skóry, głównie w oparciu o naturalne składniki. Obecnie oferuje trzy kategorie kosmetyków: do pielęgnacji twarzy, ciała oraz do makijażu. Oferuje swoje produkty w sklepach stacjonarnych i internetowych. Kosmetyki są dostępne m.in. w sieciach drogerii Rossmann, Hebe czy Super-Pharm, a także w sklepach internetowych, w tym we własnym e-sklepie marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 21:12