StoryEditor
Producenci
24.03.2023 00:00

Unilever dodaje kody AQR na opakowaniach kapsułek Persil

Niektóre opakowania kapsułek Persil – kartonowe oraz linia Ultimate Liquids – otrzymają nowe, ulepszone kody do końca marca, ale marka zobowiązała się dodać to rozwiązanie do pełnego asortymentu do końca przyszłego roku / fot. materiały prasowe
Koncern Persil zdecydował o dodaniu kodów AQR na opakowaniach kapsułek Persil. W ten sposób chce ułatwić zakupy oraz użytkowanie produktu przez osoby niewidome i niedowidzące. Innowacja najpierw będzie dostępna w Wielkiej Brytanii. Jednak w tym roku ma zostać zaimplementowana na pozostałych rynkach.  

Kapsułki Persil w opakowaniach niezawierających plastiku oraz linia Ultimate Liquids będą teraz miały na opakowaniach nowy, ulepszony kod QR (AQR). Celem właściciela marki, koncernu Unilever jest stworzenie bardziej integracyjnego doświadczenia w sklepie i w domu dla 2 milionów osób niewidomych i niedowidzących w Wielkiej Brytanii, gdzie innowacja pojawi się w pierwszej kolejności.

AQR zostały stworzone we współpracy ze specjalistami od rzeczywistości rozszerzonej Zappar oraz we z Królewskim Narodowym Instytutem Osób Niewidomych (RNIB). Po uzyskaniu dostępu za pośrednictwem smartfona kod zapewnia informacje o produkcie, użytkowaniu, bezpieczeństwie i recyklingu w taki sposób, który został zaprojektowany z myślą o użytkownikach niewidomych i niedowidzących. Informacje są wyświetlane większą czcionką lub w formatach z audiodeskrypcją i przewodnikiem głosowym.

– Chociaż kody QR są w powszechnym użyciu od prawie 30 lat, brakuje im ważnego składnika, jakim jest szeroka dostępność. AQR to drobna zmiana, ale w niezwykle istotnej sprawie, jaką jest poprawa jakości życia ludzi – mówi Caspar Thykier,  dyrektor generalny i współzałożyciel Zappar.

Unilever, RNIB i Zappar mają nadzieję, że dzięki wspólnej inicjatywie dostępne dla wszystkich informacje zamieszczane na produktach w formie kodów AQR staną się standardem w projektowaniu opakowań.

Czytaj też: P&G z myślą o klientach z niepełnosprawnościami stworzył nowe opakowanie kapsułek

Niektóre opakowania kapsułek Persil – kartonowe oraz linia Ultimate Liquids – otrzymają nowe, ulepszone kody do końca marca. Inicjatywa jest globalna – choć rozpocznie się w Wielkiej Brytanii, to  do końca 2023 roku ma objąć pozostałe rynki. Marka zobowiązała się też, że do końca przyszłego roku doda to rozwiązanie do pełnego swojego asortymentu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 08:50