PRODUCENCI I MARKI

Biznes

 

22 października 2021, 08:32



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

W ciągu trzech miesięcy, do września br., Unilever podniósł ceny o 4,1 proc. – to największy skok od początku 2012 roku i jak mówi szef finansowy koncernu odpowiedź na bardzo wysoki poziom inflacji.

REKLAMAPolski Ład webinar WH Fokus baner w tekście 12.2021

Unilever, producent m.in. takich marek jak Dove, Rexona, czy Domestos, w odpowiedzi na wysoki poziom inflacji, podniósł w ciągu trzech miesięcy, do września br., ceny swoich produktów  o 4,1 proc. Koncern ostrzega, że sytuacja może się pogorszyć w przyszłym roku, ponieważ koszty surowców i energii podniosą ceny żywności, przyborów toaletowych i środków czystości.

Widać, że podnieśliśmy ceny. To odpowiedź na bardzo wysoki poziom inflacji, który obserwujemy. Spodziewamy się, że inflacja może być wyższa w przyszłym roku – powiedział Graeme Pitkethly, szef finansowy koncernu.

Unilever odnotował wzrost sprzedaży w III kwartale o 2,5 procent, to więcej niż szacowali analitycy spodziewając się 2,2 proc. w porównaniu z przewidywaniami analityków o 2,2 procent. Ostrzegł jednak przed dalszą inflacją w przyszłym roku z powodu rosnących kosztów energii i innych kosztów.

Wzrost w III kwartale był stymulowany silnym popytem na „rynkach priorytetowych” w USA, Chinach, Indiach i Turcji. Natomiast w Azji Południowo-Wschodniej nastąpił spadek wolumenu sprzedaży, na co wpływ miał COVID-19.

Zgodnie z komunikatem prasowym: 

Dezodoranty i produkty do higieny skóry osiągnęły lepsze wyniki sprzedaży po zniesieniu ograniczeń w przemieszczaniu się konsumentów, a wzrost cen o 4,1 procent zrównoważył 1,5-procentowy spadek wolumenu.

Kanał e-commerce firmy wzrósł o 38 procent i obecnie stanowi 12 procent całkowitej sprzedaży.

Każda marka z kategorii Prestige Beauty i Functional Nutrition wzrosła dwucyfrowo.

Koncern poinformował także, że zakończył przejęcie marki kosmetyków do pielęgnacji skóry Paula’s Choice.

Unilever planuje nadal kompensować wzrost  cen surowców i kosztów transportu podwyżkami cen i innymi środkami.

Firma poinformowała: „Inflacja utrzymuje się na silnie podwyższonym poziomie i będzie się utrzymywać w przyszłym roku. Nadal będziemy na to reagować podejmując odpowiednie działania cenowe i wdrażając szereg środków podnoszących wydajność w celu zrównoważenia zwiększonych kosztów”. Unilever chce utrzymać założony poziom marży.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony