StoryEditor
Producenci
19.09.2017 00:00

V FORUM BRANŻY KOSMETYCZNO-CHEMICZNEJ. Dowiedz się czym żyje rynek!

http://forumbranzykosmetycznej.pl/pl/forum/#PRELEGENCICo roku ponad 300 menedżerów związanych z biznesem kosmetyczno-chemicznym i reprezentantów najważniejszych sieci handlowych uczestniczy w Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej – konferencji B2B łączącej wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, biznesowe spotkania i prezentację topowych nowości. V edycja organizowanego przez nad forum odbędzie się już 3 października w hotelu Marriott w Warszawie. 

„Co stoi za wzrostem rynku kosmetyczno-chemicznego?”, „Mężczyzna i kosmetyki – czy ten związek ma przyszłość?”, „Jak wykorzystać potencjał zakupowy facebooka i realizować skuteczne kampanie sprzedażowe?”, „Czy wiesz, co o Tobie mówią w sieci i jak to wpływa na Twój biznes?”, „Jak podtrzymać zainteresowanie konsumentów polskimi markami i skorzystać na patriotycznych trendach?” – to tylko niektóre z tematów V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej, które odbędzie się już 3 października w Warszawie.

Zobacz RAMOWY PROGRAM FORUM

Wykłady na temat rozwoju poszczególnych kategorii rynkowych oraz trendów wpływających na zachowania konsumentów przygotowali eksperci z czołowych instytutów badawczych – Nielsen, GfK, IQS, Open Research. O nowych kanałach komunikacji z konsumentami oraz potędze mediów społecznościowych opowiedzą specjaliści z firm SentiOne i Business Factory, będącej jedynym oficjalny marketing partnerem Facebooka na region Europy Środkowo-Wschodniej. 

Poznaj PANELISTÓW I PRELEGENTÓW

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja o charakterze B2B. Swój sukces zawdzięcza wyjątkowej formule – łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, biznesowe spotkania i prezentacje nowości na targach top produktów. Jest miejscem, gdzie handel, producenci i dostawcy usług rozmawiają o wzajemnych oczekiwaniach i nawiązują bezpośrednie kontakty.

„To jedne z najlepszych tego typu spotkań w naszej części Europy”, „Obowiązkowe źródło wiedzy dla profesjonalistów z sektora” – tak o Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej mówią uczestnicy jego poprzednich edycji. W konferencji co roku bierze udział blisko 300 menedżerów wysokiego szczebla reprezentujących czołowych producentów z sektora kosmetyczno-chemicznego oraz handel – najważniejsze sieci drogeryjne, apteczno-drogeryjne, hiper- i supermarkety oraz dyskonty.

Zapoznaj się z REFERENCJAMI UCZESTNIKÓW POPRZEDNICH EDYCJI

Organizatorem konferencji jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca czołowych tytułów na rynku prasy B2B „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe”.

Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej to obowiązkowa pozycja w biznesowym kalendarzu każdego, kto zajmuje się sprzedażą lub produkcją kosmetyków i domowej chemii. Zachęcamy do udziału w wykładach i dyskusjach oraz bezpośrednich rozmów biznesowych. Zamów wejściówkę już dziś! 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 15:30