StoryEditor
Producenci
31.05.2023 00:00

Valéry Gaucherand, L‘Oréal: Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie

Valéry Gaucherand, dyrektor generalny HUB L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie / fot. materiały prasowe
Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie. Bo choć polskie społeczeństwo się starzeje, tak jak i w innych krajach, to nadal jest znacznie młodsze niż reszta Unii Europejskiej. Rozwojowi rynku sprzyja również rozwinięty e-commerce – przekonuje Valéry Gaucherand, dyrektor generalny HUB L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie w rozmowie z Business Insiderem.

– W całej Europie tylko 35 proc. populacji jest poniżej 39. roku życia. W Polsce wciąż jest to 53 proc. i do tego są to ludzie bardzo dobrze wykształceni – zwrócił uwagę Valéry Gaucherand, dyrektor generalny HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie w rozmowie z Business Insiderem, tłumacząc powodu dynamicznie rozwijającego się rynku kosmetycznego w naszym kraju.

Dodał, że także dojrzała część konsumentów w Polsce swoimi zachowaniami coraz bardziej przypomina reprezentantów pozostałych rynków europejskich. To wszystko sprawia, że branża beauty w Polsce szybko rośnie – o ok. 15 proc. rocznie – zarówno pod względem wartości jak i sprzedanego wolumenu. Obecnie zajmuje szóstą pozycję na całym kontynencie.

Rozwojowi rynku sprzyja również rozwinięty e-commerce. Według Gaucheranda, Polacy są mistrzami handlu elektronicznego. Wrażenie robi na nim ogromna liczba startupów i stopień digitalizacji danych.

W rozmowie z Business Insiderem dyrektor generalny HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie zauważył jednak, że Polska jest nadal rynkiem zdominowanym przez produkty masowe. Przyznał równocześnie, że część premium i luksusowa rośnie najszybciej. Do przeszłości zaliczył też tendencję kierowania się przez konsumentów ceną. Choć wciąż jesteśmy dla L'Oréal rynkiem o wysokiej wrażliwości cenowej, to równocześnie coraz bardziej wyrafinowanym.

Czytaj też: 

Rośnie rynek kosmetyków premium. Konsumenci stawiają na skuteczne, wysokiej jakości produkty [NAJNOWSZE DANE]

Krzysztof Bożek, YSL & Prada Beauty: Rynek kosmetyków selektywnych w Polsce nabiera rozpędu

Rozmówca Business Insidera zwrócił też uwagę na to, że Polacy 5-6 razy chętniej dyskutują w social mediach o produktach kosmetycznych niż konsumenci z Europy Zachodniej. Zwracają przy tym dużą uwagę na to, czy skuteczność produktów jest udowodniona naukowo, czy jest to marka, która jest polecana nie tylko przez popularnych influencerów, ale także przez zwykłych ludzi.

Na koniec rozmowy zapewnił, że w branży kosmetycznej pozafinansowe wyniki są dziś tak samo ważne, jak te finansowe. W związku z tym podwarszawska fabryka L'Oréal od 2024 r. będzie w pełni oparta na obiegu zamkniętym wody, a w 2025 r. będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. W tej chwili rozważa budowę instalacji do spalania biomasy. Firma jest obecnie na etapie wyceny projektu i poszukiwania partnera technologicznego.

Czytaj też: Adam Nitecki, L'Oréal Polska: Rośniemy szybciej niż rynek i reinwestujemy zyski w działania ekologiczne i społeczne

W ciągu ostatnich lat L'Oréal podwoił w Polsce produkcję, a jednocześnie zmniejszył emisję dwutlenku węgla o 48 proc., a zużycie wody o 49 proc. w porównaniu z 2005 r.

Więcej na portalu businessinsider.com.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2025 16:44