StoryEditor
Producenci
09.06.2022 00:00

W ciągu miesiąca wyrzuca się 3 razy więcej maszynek do golenia niż jest domów w USA

Marka The Body Shop przeprowadziła ankietę wśród Amerykanów, aby sprawdzić zużycie plastiku w Stanach Zjednoczonych. Chciano dowiedzieć się, ile jest wyrzucanych plastikowych opakowań po kosmetykach oraz poznać stosunek Amerykanów do recyklingu i zrównoważonego rozwoju.

W rzeczywistości prawie wszystkie produkty, których regularnie używamy, takie jak maszynki do golenia, dezodoranty, szampony i odżywki, kremy zawierają w swoich opakowaniach plastik.

Z analizy The Body Shop wynika, że co miesiąc Amerykanie wyrzucają się oszałamiającą ilość 384 899 983 maszynek do golenia, 369 092 688 pustych plastikowych butelek po szamponach i 367 032 066 opakowań po dezodorantach.

Ponadto każdego miesiąca wyrzuca się ponad 350 milionów szczoteczek do zębów oraz ponad 215 milionów plastikowych szczotek do włosów.

Patrząc na niektóre z tych statystyk, The Body Shop pokusiła się o dokonanie zapadających w pamięć porównań.

W ciągu miesiąca w USA wyrzuca się taką samą ilość pustych butelek po żelu pod prysznic, jaka jest liczba samochodów w całych Stanach Zjednoczonych.

W ciągu miesiąca wyrzuca się 3 razy więcej maszynek do golenia, niż jest domów w USA.

Zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych jest naprawdę ważne dla ochrony środowiska. Zapytano też o opinie i postawy Amerykanów wobec recyklingu.

Z ankiety przeprowadzonej przez The Body Shop wynika, że ponad połowa (54 proc.) Amerykanów jest bardziej skłonna kupować od firm, które używają zrównoważonych materiałów i ograniczają ilość odpadów z tworzyw sztucznych.

Połowa (50 proc.) Amerykanów aktywnie stara się zmniejszyć zużycie plastiku z opakowań kosmetycznych. Zmniejszenie zużycia plastiku pomoże również w oszczędzaniu energii i redukcji gazów cieplarnianych, co ostatecznie prowadzi do zmiany klimatu.

Nieco mniej niż połowa (43 proc.) badanych wybiera marki, które mają niewiele odpadów z tworzyw sztucznych lub nie mają ich wcale, co oznacza, że Amerykanie są coraz bardziej świadomymi konsumentami.

Celem The Body Shop jest używanie opakowań wykonanych, z co najmniej 75 proc. plastiku pochodzącego z recyklingu pokonsumpcyjnego do końca roku 2022.

Przeczytaj również: Zła wiadomość dla producentów. Ceny opakowań będą rosły [Raport Santander]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 15:51
Coty ogłasza globalne cięcia etatów – 700 miejsc pracy do likwidacji
Firma, która ma w portfolio między innymi Bourjois, Hugo Boss i Kylie Cosmetics, zapowiedziała redukcje zasobów ludzkich.Coty

24 kwietnia firma Coty poinformowała o planowanym zwolnieniu 700 pracowników na całym świecie. Decyzja ta jest częścią trwającej od 2020 roku transformacji strategicznej pod nazwą „All-in to Win”, której celem jest poprawa rentowności i uproszczenie struktur operacyjnych. Choć nie wskazano, które stanowiska zostaną objęte redukcją, Coty zadeklarowało, że przestrzegać będzie wszystkich wymaganych przepisów prawnych wobec osób dotkniętych zmianami.

Koszty związane z najnowszym etapem restrukturyzacji wyniosą 80 mln dolarów w formie jednorazowej płatności gotówkowej. Mimo tego wydatku, firma oczekuje rocznych oszczędności w wysokości 130 mln dolarów przed opodatkowaniem – w tym 80 mln dolarów już w 2026 roku oraz 50 mln dolarów w 2027. Dodatkowo, w ramach programu produktywności, Coty planuje wygenerować 120 mln dolarów oszczędności w łańcuchu dostaw i obszarze zakupów w 2025 roku.

Transformacja Coty opiera się na czterech filarach. Należy do nich uproszczenie struktury organizacyjnej w kluczowych regionach operacyjnych, co ma ograniczyć dublowanie funkcji i zwiększyć efektywność działania. Firma planuje również scentralizowanie funkcji wsparcia w celu ich lepszego dopasowania do nowych struktur regionalnych. Trzecim elementem jest skoncentrowanie zasobów na mniejszej liczbie inicjatyw innowacyjnych, które mają przynieść większy wpływ rynkowy.

Czwarty filar reformy zakłada optymalizację wydatków poprzez strukturalne ograniczenie kosztów stałych niezwiązanych z zatrudnieniem. Dyrektor generalna Coty, Sue Nabi, podkreśliła, że nadrzędnym celem programu „All-in to Win” jest stworzenie bardziej odpornej i rentownej organizacji, zdolnej do trwałego wzrostu i dalszych inwestycji w rozwój marek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 21:04