StoryEditor
Producenci
20.11.2018 00:00

W Warszawie ruszył pierwszy na świecie sklep własny koncernu Pierre Fabre

Dermo-Cosme Shop to pierwszy na świecie sklep własny koncernu Pierre Fabre Dermo-Cosmetique. Na miejscu, oprócz zakupu lub przetestowania dermokosmetyków, można skorzystać z profesjonalnej porady dermokosmetycznej. Ponadto została uruchomiona platforma ekspercka dermo-cosmeshop.pl będącą pierwszą taką inicjatywą w europie, a drugą na świecie.

Sklep Dermo-Cosmo Shop to pierwsze takie miejsce na świecie, gdzie dostępne są wszystkie produkty z portfolio Pierre Fabre Dermo-Cosmetique. Znajdziemy w nim zarówno dermokosmetyki marki Eau Thermale Avène, polecane do nawet najbardziej wrażliwej skóry, jak i pełną gamę produktów do pielęgnacji włosów marki Klorane, opartych o wyciągi roślinne czy aptecznej marki Elancyl do pielęgnacji ciała. Dla osób poszukujących luksusowych produktów o aptecznej skuteczności, dostępne są marki Galénic do pielęgnacji twarzy oraz René Furterer do włosów. Nie zabrakło również specjalistycznej pielęgnacji z marek Ducray oraz A-Derma.


Aby pomóc w doborze indywidualnej i skutecznej pielęgnacji na miejscu obecna jest demokonsultantka, która jest magistrem kosmetologii i trychologiem zabiegowym. W sklepie do dyspozycji gości jest gabinet, w którym można przetestować produkty i przeprowadzić badanie skóry twarzy i głowy za pomocą mikrokamery. Na podstawie wyników badania, układany jest długofalowy plan pielęgnacji z dopasowanym rytuałem pielęgnacyjnym, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb.

Samo miejsce, w przyszłości będzie pełnić również funkcję showroomu, w którym firma planuje organizować spotkania edukacyjne i sesje szkoleniowe dla konsumentów, profesjonalistów oraz farmaceutów.

Kolejnym innowacyjnym projektem było otwarcie pierwszego w Europie, a drugiego na świecie sklepu internetowego. Projekt stworzenia dermo-cosmeshop.pl trwał rok. Uczestniczyło w nim kilkadziesiąt osób z Polski oraz Francji i zakończył się otwarciem w październiku 2018. Polski model strony stanowi bazę i wzorzec dla sklepów, które będą otwierane w kolejnych krajach.

Dermo-cosmeshop.pl, oprócz możliwości zakupu produktów, pełni także funkcje platformy eksperckiej i poradnika w dziedzinie dermokosmetyków. Przestrzeń poradnikowa zawiera artykuły dotyczące schorzeń, pielęgnacji oraz stylu życia, wpływającego na zdrowie i urodę skóry oraz włosów. Artykuły redagowane są przez współpracujących specjalistów w dziedzinie kosmetologii, medycyny czy farmacji.

Dermo-cosmeshop.pl zawiera informacje o wszystkich produktach Pierre Fabre Dermo-Cosmetique. To swoista encyklopedia wiedzy. Każdy z ponad 400 produktów został opisany przez profesjonalistów, z wyszczególnieniem składu produktów oraz opisem badań potwierdzających ich skuteczność.

Tak jak w sklepie stacjonarnym, do dyspozycji klientów są konsultantki udzielające porad w zakresie odpowiedniej pielęgnacji, dostępne na czacie, na infolinii oraz drogą mailową. Do dyspozycji klientów jest też diagnoza on-line, gdzie po odpowiedzi na serię pytań, klient otrzymuje propozycję programu pielęgnacyjnego dopasowanego do swoich potrzeb.

W ofercie sklepu jest stały katalog produktów z marek: Eau Thermale Avène, Klorane, Elancyl, Galenic, Rene Furterer, A-Derma oraz Ducrey. Są także dostępne serie limitowane oraz zestawy. Regularnie będą pojawiać się wyjątkowe oferty specjalne oraz docelowo planowany jest program lojalnościowy dla stałych klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 13:15