REKLAMAMężczyzna webinar baner glowny_obejrzyj nagranie

HANDEL I DYSTRYBUCJA

E-commerce

E-COMMERCE

 

27 października 2021, 16:22



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Kosmetyki i perfumy kupuje online 49 proc. respondentów. 

Kosmetyki i perfumy kupuje online 49 proc. respondentów.  (fot. Shutterstock)

Już 60 proc., internetowych konsumentów w Polsce robi zakupy online kilka razy w miesiącu, a połowa wydaje od 100 do 300 zł miesięcznie – tak wynika z raportu polskiej firmy Advox „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”. 

REKLAMAWebinar EKO_obejrzyj nagranie_baner w artykule

Polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie - jego wartość na początku 2021 r. przekroczyła 100 mld zł, a od trzech lat w KRS przybywa ok. 25 proc. sklepów internetowych rocznie. Dziś w Polsce zarejestrowanych jest 51 tys. sklepów internetowych, ale  aż ¾ z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. 

Powszechną bolączką polskiego handlu elektronicznego jest założenie, że do sukcesu i efektywnej sprzedaży wystarczy założenie sklepu internetowego oraz jego uruchomienie i wystawienie towarów. Tymczasem właściwe określenie grup docelowych i dostosowanie do nich działań marketingowych, poznanie potrzeb, zainteresowań i przyzwyczajeń konsumentów oraz zrozumienie, co zachęca i zniechęca ich do zakupów w danym sklepie, jest absolutnie kluczową kwestią w prowadzeniu tego typu biznesu – mówi Rafał Gadomski, CEO Advox Studio.

Z raportu „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021” wynika, że już 28 proc., a więc niemal jedna trzecia respondentów, kupuje przez internet raz w tygodniu lub częściej, a blisko 3 proc. nawet codziennie. Większość, bo 60 proc., robi to raz lub kilka razy w miesiącu. Aż 44 proc. przyznaje, że wpływ na zwiększenie częstotliwości robienia zakupów w online miała pandemia. Niecałe 10 proc. wydaje powyżej 500 zł miesięcznie. 

Przeczytaj również: Konsumenci chcą natychmiastowej interakcji z e-sklepem

Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów od lat pozostają odzież i dodatki, które w raporcie Advox wskazało 62 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazło się obuwie, 56 proc. odpowiedzi, a na trzecim miejscu kosmetyki i perfumy, które wybiera 49 proc. respondentów. 

Mobilne aplikacje zakupowe w Polsce nie są tak popularne jak na świecie, a najpopularniejszymi urządzeniami, za których pośrednictwem Polacy robią zakupy w Internecie, pozostają komputer stacjonarny lub laptop, wskazane przez ponad połowę badanych. Ponad 1/4 używa do tego przeglądarki na smartfonie lub tablecie, a niemal 1/5 korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych.


 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony