StoryEditor
Rynek i trendy
17.04.2023 00:00

Ziko Dermo: Dermokosmetyki coraz częściej włączane są do codziennej pielęgnacji

Ziko Dermo współpracuje z prawie 80-markami dermokosmetycznymi z całego świata / fot. materiały prasowe
Prawie 3 tys. katalogów z próbkami 17 dermokosmetyków rozdały drogerie Ziko Dermo podczas drugiej edycja projektu „Wielkie Testowanie - #testujezzikodermo” , w o wiele szybszym niż w ubiegłym roku tempie. Aby uniknąć braków sieć przygotowała dodatkowe egzemplarze. To zainteresowanie jest związane ze zmianą podejścia do dermokosmetyków. Konsumenci coraz częściej włączają te produkty do codziennej pielęgnacji. Nie są więc one jak wcześniej używane tylko przez osoby ze skórą problematyczną.  

Ziko Dermo wprowadziło akcję Wielkie Testowanie – #testujezzikodermo z myślą o klientkach, które stawały przed wyborem właściwego dermokosmetyku do pielęgnacji swojej, często wymagającej cery czy rodzaju włosów. Pierwsza edycja akcji odbyła się rok temu. Druga spotkała się ogromnym zainteresowaniem wśród klientek. Sieć musiała dodrukować katalogi z próbkami.

Czytaj też: Ziko Dermo i znane marki dermokosmetyczne startują z akcją Wielkie Testowani

W ramach akcji Wielkie Testowanie – #testujezzikodermo klientki drogerii mogą wypróbować 17 dermokosmetyków na własnej skórze. Taką możliwość stwarza odebranie katalogu z próbkami. Katalogi są dostępne  w 53 drogeriach stacjonarnych w całej Polsce. Klientki otrzymują także wiedzę w zakresie świadomiej pielęgnacji. Składają się na nią filmy i artykuły poradnikowe, instruktaże, w jaki sposób i w jakiej kolejności nakładać preparaty oraz informacje o składnikach aktywnych i ich zastosowaniu i doborze do rodzaju skóry.

– Zarówno w pierwszej, jak i drugiej edycji zdecydowaliśmy się na druk 3 tys. egzemplarzy. Jednak w tym roku klientki doskonale znały akcję i prawie 80 proc. nakładu rozeszło się w pierwszych dniach Wielkiego Testowania. Dlatego zdecydowaliśmy się na dodruk dodatkowych kilkuset sztuk, po to żeby katalogów nie zabrakło dla wszystkich zainteresowanych – wyjaśniła portalowi wiadomościkosmetyczne.pl Celestyna Gąsior-Woszczyna, specjalista ds. komunikacji w sieci Ziko Dermo.

Akcja miała na celu wskazanie, jak ważne jest testowanie kosmetyków.

– Chcieliśmy, aby każdy klient mógł to zrobić w zaciszu swojego domu. Na tym polegało Wielkie Testowanie, aby bez pośpiechu móc sprawdzić działania dermokosmetyków, doświadczyć ich działania, zapachu czy konsystencji. Szczególnie przy wrażliwej cerze, testowanie jest kluczowe – dodaje Celestyna Gąsior-Woszczyna.

Na razie trudno jest określić wzrost sprzedaży konkretnego produktu w związku z akcją Wielkie Testowanie. Jednak generalnie w Ziko Dermo rośnie sprzedaż produktów do skóry dojrzałej.

– Dlatego w katalogu zostało umieszczonych kilka preparatów przeciwzmarszczkowych od znanych, światowych marek. Chcieliśmy dać klientom możliwość poznania także nowości, które dopiero weszły na polski rynek. Wielu używa swoich ulubionych i zaufanych produktów, ale możliwość przetestowania nowych, dotąd nieznanych preparatów, często pozwala znaleźć jeszcze lepiej dopasowany produkt do swojej cery – mówi przedstawicielka sieci.  

Dodaje też, że dermokosmetyki jeszcze do niedawana były stawiane na równi z kosmetykami.

– Wynikało to głównie z małej świadomości na temat tej kategorii produktowej. Obecnie klienci wiedzą, że dermokosmetyki, to przede wszystkim solidnie przebadany kosmetyk z mocniejszym, bogatszym składem z dużym stężeniem substancji aktywnych – wyjaśnia Celestyna Gąsior-Woszczyna.

Według niej branża dermokosmetyków cały czas się rozwija. Oferuje produkty, które poza coraz lepszymi składami, oferują przyjemność z ich korzystania. Stad większą uwagę zwraca na zapachy i konsystencję.

Tym samym dermokosmetyki są coraz częściej włączane do pielęgnacji codziennej, a nie jak do tej pory używane tylko przez osoby ze skórą problematyczną – podsumowuje specjalista ds. komunikacji w sieci Ziko Dermo.

Ziko Dermo współpracuje z prawie 80 markami dermokosmetycznymi z całego świata, asortyment jest poszerzany o nowe brandy i preparaty. Wiodącą kategorią jest pielęgnacja twarzy, czyli produkty do skór problematycznych i wrażliwych oraz produkty przeciwzmarszczkowe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
30.10.2025 14:50
Inquiry: coraz więcej Polek stawia na naturalność, co dziesiąta z nich nie robi makijażu [RAPORT]
Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godzinyHebe mat.pras.

Nowy raport Inquiry pokazuje, że dla współczesnych Polek uroda to coś więcej niż makijaż. Stawiamy na zdrowie, równowagę i świadomą pielęgnację, choć po kosmetyki nadal sięgamy chętnie i regularnie. Aż 87 proc. Polek wykonuje makijaż przynajmniej sporadycznie, a połowa robi to kilka razy w tygodniu – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry.

Choć chętnie sięgamy po kosmetyki, coraz częściej jesteśmy świadomi, że prawdziwe piękno zaczyna się od zdrowego stylu życia, a więc odpowiedniej diety i ruchu. Współczesne Polki dbają o siebie kompleksowo, łącząc pielęgnację z troską o samopoczucie, kondycję i równowagę. Coraz częściej postrzegamy urodę nie tylko jako efekt makijażu czy kosmetyków, ale jako odzwierciedlenie naszego stylu życia, energii i pewności siebie.

Świadomi i pragmatyczni konsumenci

Polacy podchodzą do kosmetyków z rozsądkiem. Najważniejsze są dla nas skuteczność i funkcjonalność produktu (75 proc.), a także jakość ponad ilość (71 proc.). Co ciekawe, aż 63 proc. badanych uważa, że dieta i ruch mają większy wpływ na urodę niż kosmetyki czy zabiegi pielęgnacyjne.

Z wiekiem rośnie nasze przywiązanie do prostoty. Starsi konsumenci wybierają wprawdzie mniej produktów, ale zwracają większą uwagę na ich skuteczność. Młodsi natomiast częściej eksperymentują i zmieniają kosmetyki, podążając za trendami.

Dorośli Polacy pozostają jednak ostrożni wobec kosmetyków dla dzieci. Wśród objętych badaniem respondentów, 6 na 10 osób nie akceptuje stosowania przez najmłodszych makijażu czy pielęgnacji z użyciem aktywnych składników

Makijaż – rytuał, sposób na pewność siebie i relaks

Makijaż to codzienność dla większości Polek. Co czwarta kobieta maluje się każdego dnia, najczęściej w wieku 35-44 lata. Dla dojrzałych pokoleń makijaż to sposób na poprawę wyglądu i samopoczucia. Dla młodszych jest to wyraz emocji i narzędzie budowania pewności siebie.

Osoby w wieku 18-24 lata traktują go także jako formę relaksu i ekspresji. Coraz więcej kobiet stawia też na naturalność, co dziesiąta Polka w ogóle nie wykonuje makijażu, uważając, że naturalny wygląd jest piękniejszy. 

Najczęściej wybieramy lekki, dzienny makijaż (54 proc.), a połowa malujących się Polek poświęca mu więcej czasu i dba o jego staranność. Mocniejszy makijaż to domena jedynie 5 proc. kobiet – dla 69 proc. z nich przygotowanie się na specjalną okazję trwa co najmniej pół godziny. 

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Co ciekawe, co piąty mężczyzna w Polsce przyznaje, że również się maluje – choć sporadycznie.

Najpopularniejsze produkty wśród Polaków to:

  • tusz do rzęs (68 proc.),
  • szminka lub pomadka (52 proc.),
  • podkład (51 proc.),
  • puder (46 proc.),
  • cień do powiek (44 proc.).

Młodsi częściej sięgają po błyszczyk, korektor, rozświetlacz czy bronzer, natomiast starsi decydują się na klasyczne kosmetyki jak tusz, cień czy kredka. Wśród ulubionych marek dominują L’Oréal, Eveline i Avon.

Skąd czerpiemy wiedzę o kosmetykach?

Najczęściej z doświadczeń własnych, opinii znajomych oraz internetu. Blisko 20 proc. badany szuka informacji o makijażu i pielęgnacji w mediach społecznościowych, a wśród najmłodszych kobiet to główne źródło inspiracji. 

Również influencerzy mają coraz większy wpływ na nasze wybory. Jak pokazują wyniki raportu, wiedzę od nich czerpie co piąty respondent, a najbardziej rozpoznawalną twórczynią w tej kategorii pozostaje Red Lipstick Monster.

Świat kosmetyków to nie tylko produkty, ale codzienne rytuały, emocje i sposób wyrażania siebie. Warto przyglądać się temu, jak zmieniają się nasze nawyki, bo pokazują one, co naprawdę liczy się dla Polaków w pielęgnacji i urodzie – podsumowuje Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Inquiry jest polską agencją badawczą specjalizującą się w analizie rynku, konsumentów i marek. Firma dostarcza wiedzę, która pomaga biznesowi podejmować trafne decyzje i skutecznie odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów

Badanie zostało zrealizowane w 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1202 dorosłych Polaków metodą CAWI. Partnerem raportu jest Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 05:14