StoryEditor

10. Forum Branży Kosmetycznej już 24 maja. Chcecie poznać trendy i robić biznes? Bądźcie z nami!

10 Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się już 24 maja br. Spotkamy się stacjonarnie i będziemy mówić o trendach, które obecnie kształtują polski rynek kosmetyczny. Forum odbywa się pod parasolową marką Retail Trends 2022. W jednym miejscu i czasie organizujemy dwie najważniejsze konferencje Kongres Rynku FMCG i Forum Branży Kosmetycznej ze wspólną przestrzenią networkingową i wystawienniczą. Wstęp dla reprezentantów handlu jest bezpłatny.

Znakomici eksperci – prelegenci i paneliści – wezmą udział w tegorocznym, jubileuszowym Forum Branży Kosmetycznej. Menedżerowie z polskich i międzynarodowych firm kosmetycznych, analitycy z wiodących firm badawczych, szefowie najważniejszych organizacji branżowych narysują obraz dzisiejszego sektora kosmetycznego, wskażą perspektywy jego rozwoju, wiodące trendy, ale i zagrożenia mogące znacząco wpływać na plany i założenia.

Po dwóch latach, kiedy konferencja była organizowana z konieczności w formacie online, powracamy z nieukrywaną radością do jej stacjonarnej formuły. To oznacza osobiste spotkania, rozmowy, wymianę doświadczeń z ostatnich, trudnych dla wszystkich dwóch lat. To także okazja do zapoznania się z nowościami oferowanymi przez producentów kosmetyków oraz dostawców usług dla sektora.

Jednak nie tylko wokół kosmetyków będzie kręcił się ten dzień. Forum Branży Kosmetycznej odbywa się w tym roku pod parasolową marką Retail Trends 2022. Połączyliśmy pod nią dwie najważniejsze dla naszego wydawnictwa konferencje. To Kongres Rynku FMCG będący wizytówką redakcji Wiadomości Handlowych i wiadomoscihandlowe.pl oraz Forum Branży Kosmetycznej nierozerwalnie związane z redakcją Wiadomości Kosmetycznych.

Jest to więc okazja dla wszystkich, którzy chcą robić biznes w całym sektorze FMCG, by w jednym miejscu i czasie spotkać się w gronie praktyków i skorzystać z biznesowych możliwości, jakie daje to wyjątkowe wydarzenie.

Wspólny będzie także wieczór, podczas którego rozdamy statuetki Drogeria Roku 2022 oraz Market Roku 2022.

Zapraszamy do rejestracji na Retail Trends 2022 i do udziału w obu konferencjach – Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongresie Rynku FMCG.  Przypominamy, że wstęp dla przedstawicieli handlu jest BEZPŁATNY.

ZAREJESTRUJ SIĘ 

PROGRAM FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ NA RETAIL TRENDS 2022

09.00 – 09:05 Powitanie gości

09.05 – 09.25 Rynek kosmetyczny w Polsce na tle świata – stan obecny i prognozy, Michał Rudecki, client director, Nielsen

09.25 – 09.45  Etyka i transparentność działań podstawą strategii firm kosmetycznych. Jak kryzys wpływa na wizerunek marek i ich biznes? Marta Marczak, dyrektor, PWC Polska

9.45 – 10.05 Udoskonalanie opakowań na kosmetyki, środki higieny osobistej i chemii domowej (HPC) poprzez ekoprojektowanie. Beata Sypniewska, business development manager NEE  

10.05 – 11.10 DEBATA: Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny.

  • Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Kanani Europe
  • Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L’Oréal Polska i Krajów Bałtyckich
  • Henryk Orfinger, współwłaściciel, przewodniczący rady nadzorczej, Dr Irena Eris
  • Tomasz Ślagórski, wiceprezes zarządu, KUKE

11.10 – 11.30 PRZERWA KAWOWA

11.30 – 11.50 Kosmetyki w internecie – potencjał e-commerce, perspektywy dla rozwoju rynku i narzędzia wspierające sprzedaż. Katarzyna Czuchaj-Łagód, analityk, prezes i właścicielka Mobile Institute 

11.50 – 12.10 Sprzedaż kosmetyków w aptekach, specyfika rynku i klienta, perspektywy dla rynku. Anna Wochna, prezes i założycielka Sunew Med+ 

12.10 – 13.00 DEBATA: Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami.

  • Agnieszka Górnicka, prezes zarządu, Inquiry
  • Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group      
  • Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor sprzedaży Polska, Delia Cosmetics
  • Mariusz Szymanowski, prezes zarządu, Grupa Nova

13.00 – 14.00 LUNCH

14.00-14.20 Fuzje i przejęcia na rynku kosmetycznym. Jaką drogę wybrać w obliczu aktualnych wyzwań. Dr hab. Maciej Stradomski prof. UEP, członek zarządu CMT Advisory

14.20-14.35 Rynek pracy w jednej aplikacji. Technologie wspomagające szybką rekrutację pracownikówEkspert firmy Tikrow

14.35-14.55 Trendy na rynku kosmetyków do kąpieli dla dzieci. Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group

14.55-15.15 Marki własne w kategoriach kosmetyczno-chemicznych – czynniki wpływające na wzrost rynku, oczekiwania partnerów handlowych i konsumentów. Szymon Mordasiewicz, Commercial Director GfK Consumer Panels & Services, Poland

15-15.15.30 Trendy w sztuce perfumeryjnej. Ekspert firmy Sorvella 

15.30-16.00 PRZERWA KAWOWA

16.00 – 16.20 Klasyczne surowce kosmetyczne w innowacyjnych recepturach – jak to co sprawdzone odkryć na nowo? Dr inż. Marta Pawłowska, safety asesor, założycielka i prezes zarządu Assessment Consulting Chemicals

16.20- 16.40 Storytelling, brand blocking i personalizacja w świecie opakowań – trzy trendy, które zwiększą sprzedaż Twojego produktu na sklepowej półce. Justyna Kierzkowska-Grzyb, kierownik działu marketingu, Aniflex; Maciej Wojtaszek, współwłaściciel, Aniflex  

16.40-17.30 DEBATA: Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel

  • Ewa Łusiak, marketing manager Poland, Kneipp
  • Nataliya Malhanova, director strategic marketing, Avery Dennison Labels and Packaging Materials Europe
  • Kiril Marinov, General Manager, Henkel Beauty Care
  • Dr Anna Oborska, dyrektor generalna, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego
  • Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution

Forum Branży Kosmetycznej poprowadzą Katarzyna Bochner, redaktor naczelna Wiadomości Kosmetycznych oraz Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nie tylko “ciche godziny” - jak dostosować sklep do potrzeb osób neuroróżnorodnych
Rossmann

Dostosowanie sklepów do potrzeb osób z niepełnosprawnością to coraz częściej oczywistość. O ile jednak dopasowujemy przestrzeń dla uczestników z niepełnosprawnością ruchową (chociaż i to pozostawia, niestety, jeszcze wiele do życzenia), to jednak wiele miejsc nie jest gotowych na osoby, których problemy nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Jak możemy wyjść im naprzeciw?

Dużą grupę takich klientów stanowią osoby neuroatypowe, w tym — w spektrum autyzmu lub z ADHD. Zakupy często są dla takich osób bardzo stresujące, w związku z czym decydują się oni na kupowanie online. Jeśli nie chcemy tracić tej dużej grupy kupujących, warto zorientować się, jakie ułatwienia możemy wprowadzić w swoim sklepie. Większość z nich nie jest kosztowna, a pozwoli na zwiększenie dostępności naszej drogerii.

Osoby autystyczne zazwyczaj są szczególnie wrażliwe na bodźce — intensywniej odbierają dźwięki, światła, kolory czy zapachy. Nadmiar doznań zmysłowych prowadzi do przebodźcowania, a w efekcie do dezorientacji, zmęczenia lub nawet ataku paniki. Nic dziwnego, że — jak wskazuje raport Fundacji JiM — ponad połowa dorosłych osób w spektrum autyzmu często wskazuje, iż najtrudniejsze dla nich miejsca publiczne to sklepy, kawiarnie i restauracje. Wynika to właśnie z dużej liczby bodźców, nieprzewidywalności sytuacji, a także z obecności tłumu.

image
Hebe

Ciche godziny

Jednym z najprostszych rozwiązań, promowanych między innymi przez wspomnianą Fundację JiM, są tak zwane “ciche godziny”, wprowadzane w coraz większej liczbie sklepów i centrów handlowych, a nawet w miejscach dedykowanych dzieciom. Podczas “cichych godzin” ściszamy lub całkowicie wyłączamy muzykę, rezygnujemy z głośnych reklam czy komunikatów, a jeśli to możliwe, wyciszamy kasy (szczególnie bardzo głośne dźwięki z kas samoobsługowych). Kolejnym ułatwieniem jest ograniczenie bodźców świetlnych, to znaczy intensywnego lub migającego oświetlenia. Przygaszenie świateł, a jeśli to możliwe, zmiana oświetlenia na ciepłe i łagodniejsze, pomoże klientom neuroatypowym uniknąć przebodźcowania zmysłu wzroku. W przypadku takiego przebodźcowania klient z nadwrażliwością sensoryczną może nie być w stanie skupić się na wybraniu towaru z półki — dzieje się tak, ponieważ już samo nagromadzenie wielu przedmiotów w jednym miejscu sprawia niekiedy, że osoba nie jest w stanie wyłowić wzrokiem szukanego produktu.

Istotne jest także ograniczenie zapachów w przestrzeni sprzedażowej. Intensywne wonie sprawiają osobom wysoko wrażliwym dużą trudność i będą one po prostu unikać miejsc, gdzie można się na nie natknąć. Jest to szczególnie istotne w miejscu, gdzie oferuje się perfumy. Unikajmy więc silnych zapachów w powietrzu i przeszkolmy personel, aby nie rozpylał perfum na próbniki (a tym bardziej na skórę) bez zgody klienta.

image
Drogeria DM w CH Łopuszańska 22, Warszawa, szafy makijażowe
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner

Niektóre osoby w spektrum lub z ADHD mogą wykazywać słabszą orientację w przestrzeni lub świadomość własnego ciała. Oznacza to, że trudno im będzie poruszać się w ciasno zastawionej przestrzeni lub na przykład wyjąć produkt z zapełnionej półki. Zwiększa się ryzyko, że coś może zostać przewrócone lub potrącone, warto zatem nie zastawiać ciągów komunikacyjnych i zadbać o odrobinę wolnego miejsca. Ponadto wiele osób autyzmem nie czuje się dobrze w bezpośrednim kontakcie z ludźmi, których nie zna, dlatego dobrze jest unikać nagabywania klientów ze zwyczajowym pytaniem, co podać, w czym pomóc lub z zachętą do promocji. Lęk przed konfrontacją z takim sprzedawcą również bywa powodem unikania zakupów w sklepach stacjonarnych. Oczywiście pomoc obsługi może być potrzebna i jak zawsze powinna ona znajdować się w pobliżu.

Drobne gesty

W większych przestrzeniach handlowych dobrą praktyką jest wprowadzenie stref wyciszenia, w których osoba przebodźcowana może odpocząć, korzystając z ciszy, przytłumionego światła i spokojnego, minimalistycznego wystroju. Dużą liczbę kolorów czy krzykliwe wzory lepiej zostawić za drzwiami i postawić na neutralne wyposażenie. Aby dodatkowo pomóc klientom w spektrum autyzmu i z ADHD, dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie wyraźnych oznaczeń wskazujących, gdzie znajdują się jakie produkty, a także piktogramów wskazujących strefy trudniejsze sensorycznie — czyli tych, gdzie możliwe są np. silne zapachy, głośne dźwięki czy jasne światło — a także tych, gdzie można się zrelaksować.

W “cichych godzinach” można też udostępnić specjalną kasę uprzywilejowaną, w której osoby te nie będą musiały długo czekać czy stać w tłumie. Często klienci wybierają po prostu kasę samoobsługową, aby uniknąć kontaktów z nieznanymi osobami.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Warto zauważyć, że większość tych udogodnień nie wymaga dodatkowych kosztów. Wystarczy zrozumienie wyzwań, przed jakimi staje w codziennym życiu osoba neuroatypowa — warto przeszkolić pracowników w tym zakresie, zwłaszcza, że coraz więcej firm udostępnia tego rodzaju szkolenia. Przygaszenie świateł lub przyciszenie muzyki nie wymaga szczególnych nakładów finansowych, a nawet zmniejsza wydatki na przykład na prąd. Ciche godziny (wraz z całą resztą działań zwiększających dostępność) powinny być przewidywalne, a zatem należy ustalić dni i godziny obowiązywania ułatwień oraz określić, jakie dokładnie będą to udogodnienia. Niestety wiele sklepów pod płaszczykiem dostępności wprowadza np. jedną cichą godzinę tygodniowo w porze, gdy większość ludzi jest w pracy. W sposób oczywisty nie zwiększa to inkluzywności, lecz stanowi neurowashing służący wyłącznie celom promocyjnym.

Osoby wrażliwe sensorycznie nie tylko stanowią dużą grupę kupujących, w tym także dorosłych, ale także często przywiązują dużą rolę do zapachów, konsystencji i wyglądu (np. błyszczące rzeczy czy pachnące kosmetyki). Potrzebują osobiście obejrzeć i powąchać produkty, aby zdecydować o ich zakupie. Co za tym idzie, są dużą grupą docelową dla drogerii. Dodatkowo osoby w spektrum autyzmu zwykle preferują przewidywalne sytuacje — zazwyczaj będą więc wracać do tego samego sklepu i chętnie korzystać z miejsc, gdzie czują się już dobrze zaopiekowane. Jeśli wyjdziemy im naprzeciw, możemy spodziewać się istotnej poprawy ich doświadczenia zakupowego, a co za tym idzie, faktycznie zwiększyć swoją grupę klientów.

Olga ‘Luca‘ Machuta-Rakowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Mizzox Beauty – nowa kompleksowa platforma zarządzania salonami kosmetycznymi i fryzjerskimi wchodzi na polski rynek
Kluczową przewagą Mizzox Beauty jest nie tylko kompleksowe podejście, ale także przejrzysty model cenowyMIzzox

Polska firma Mizzox wprowadza na rynek branżowe rozwiązanie Mizzox Beauty – kompleksową platformę dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich, która integruje wszystkie niezbędne narzędzia do prowadzenia biznesu beauty w jednym miejscu.

W przeciwieństwie do popularnych rozwiązań skupiających się wyłącznie na rezerwacjach online, Mizzox Beauty oferuje pełen ekosystem narzędzi do zarządzania salonem w cenie 29 zł miesięcznie za użytkownika, bez dodatkowych prowizji od transakcji.

– Rynek rozwiązań dla branży beauty przez lata rozwijał się w kierunku wąskiej specjalizacji – osobne aplikacje do zarządzania rezerwacjami, fakturowania, czy przechowywania dokumentacji klientów. Tymczasem właściciele salonów potrzebują jednego, zintegrowanego środowiska – mówi Przemysław Kot, CEO Mizzox.

Badania SW Research z stycznia 2025 roku pokazują, że aż 78,8 proc. przedsiębiorców korzysta z 1-5 różnych narzędzi w codziennej pracy, a średni czas poświęcany na koordynowanie pracy między tymi systemami to niemal 33 minuty dziennie. Dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich, które stanowią 31,5 proc. wszystkich usługodawców konsumenckich, oznacza to stratę ponad 120 godzin rocznie tylko na przełączanie się między aplikacjami.

Mizzox Beauty to kompletne rozwiązanie biznesowe umożliwiające zarządzanie wszystkimi aspektami prowadzenia salonu:

  • Zintegrowany kalendarz i rezerwacje – pełna synchronizacja grafików pracowników, automatyczne powiadomienia dla klientów
  • Automatyczne płatności i fakturowanie – możliwość przyjmowania płatności online z inteligentnym parowaniem z dokumentami, bez ukrytych prowizji
  • Zarządzanie dokumentacją – karty klientów, wyniki zabiegów i dokumentacja pracownicza w jednym miejscu
  • Koordynacja pracy zespołu – efektywne przydzielanie zadań i monitorowanie efektywności
  • Inteligentne wyszukiwanie – odnajdywanie dokumentów i kart klientów po zawartości, nie tylko po nazwie

Badania wykazują, że 24 proc. respondentów przyznaje, że często lub bardzo często dubluje te same czynności razem z innymi pracownikami, a 32 proc. traci cenny czas na szukanie dokumentów lub informacji w systemach firmowych. Jednocześnie 38 proc. przedsiębiorców ocenia przetwarzanie i obsługę dokumentów jako najbardziej czasochłonną czynność administracyjną.

Właściciele salonów każdego dnia żonglują kilkoma aplikacjami, co prowadzi nie tylko do chaosu, ale także do wysokich kosztów wielu subskrypcji. Nasza platforma eliminuje te problemy, pozwalając zaoszczędzić czas i pieniądze, które można przeznaczyć na rozwój biznesu i lepszą obsługę klientów  – dodaje Kot.

Kluczową przewagą Mizzox Beauty jest nie tylko kompleksowe podejście, ale także przejrzysty model cenowy. Podczas gdy konkurencyjne systemy rezerwacyjne dla salonów często pobierają nie tylko wysokie opłaty miesięczne (często przekraczające 100-150 zł miesięcznie za stanowisko), ale również dodatkowe prowizje od każdej transakcji dokonanej przez klienta, Mizzox Beauty oferuje pełen dostęp do wszystkich funkcji za jedną, stałą opłatę – tylko 29 zł miesięcznie za użytkownika, bez ukrytych kosztów i prowizji.

Wprowadzamy na rynek rozwiązanie, które nie tylko integruje wszystkie potrzebne narzędzia, ale także eliminuje nieprzewidywalne koszty i prowizje. Salon płaci jedną, przejrzystą opłatę miesięczną bez względu na liczbę rezerwacji czy wartość transakcji dokonanych przez klientów. To rewolucja na rynku oprogramowania dla branży beauty – podkreśla Kot.

Według danych SW Research, 46 proc. firm aktywnie poszukuje rozwiązań automatyzujących płatności, a 43 proc. chce zautomatyzować przetwarzanie dokumentów – obie te funkcje są integralną częścią platformy Mizzox Beauty.

54 proc. przedsiębiorców dostrzega wartość w integracji różnych narzędzi, a wśród firm korzystających z takiej integracji, ponad 80 proc. pozytywnie ocenia jej łatwość obsługi, bezpieczeństwo i funkcjonalność biznesową.

Mizzox Beauty jest już dostępny na rynku. Salony mogą testować pełną funkcjonalność platformy bezpłatnie przez 30 dni bez konieczności podawania danych karty kredytowej.

Mizzox to polska platforma do kompleksowego zarządzania firmą, która pomaga 16 000 przedsiębiorstwom zintegrować zarządzanie dokumentami, płatnościami i procesami w jeden spójny ekosystem, eliminując chaos organizacyjny. Platforma eliminuje problem rozproszonych danych i narzędzi, umożliwiając przedsiębiorcom skupienie się na rozwoju biznesu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2025 00:35