StoryEditor

Alibaba zaprezentował innowacje technologiczne: komputer w chmurze i roboty dostawcze

Oddział firmy Alibaba Cloud dał światu przedsmak przyszłości technologii cyfrowej. Pionier technologii zaprezentował swój pierwszy komputer w chmurze i autonomicznego robota logistycznego do dostaw na ostatnim etapie podczas 12. dorocznej konferencji Apsara - informuje Global Cosmetic News.

Komputer w chmurze waży zaledwie 60 gramów i można go podłączyć za pomocą normalnego ekranu, aby uzyskać dostęp do prawie nieograniczonych zasobów obliczeniowych w dowolnym miejscu i czasie.

W międzyczasie został opracowany przez Alibaba DAMO Academy robot dostawczy, który może przewozić 50 paczek na raz i przejechać 62 mile (100 km) na jednym ładowaniu. Chiński gigant technologiczny szacuje, że robot mobilny powinien być w stanie dostarczyć do 500 paczek dziennie do jednej wyznaczonej społeczności lub kampusu.

Obie innowacje zostały zainspirowane pandemią oraz zmieniającymi się wzorcami pracy i konsumpcji. Komputer w chmurze umożliwi użytkownikom dostęp do niezawodnej mocy obliczeniowej, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba, co oznacza, że ​​złożone zadania, takie jak renderowanie animacji, tworzenie oprogramowania i obsługa klienta online, mogą być wykonywane w ruchu.

Jak tłumaczy Jeff Zhang, prezes Alibaba Cloud Intelligence,Ponieważ praca z domu staje się czymś nowym w trakcie pandemii i po niej, wierzymy, że nasze innowacje mogą również pomóc użytkownikom w łatwiejszym czerpaniu korzyści z chmury obliczeniowej w dowolnym miejscu i czasie za niewielką cenę - skuteczny, ale bezpieczny sposób.”

Spodziewamy się gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na dostawy ze strony dobrze prosperujących firm zajmujących się sprzedażą detaliczną i lokalnymi usługami w coraz bardziej zdigitalizowanym świecie” - dodał Zhang, odnosząc się do robota logistycznego.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 16:51